Δίκη Sea Diamond: Ολοκληρώθηκαν οι καταθέσεις των πραγματογνωμόνων

Δευτέρα, 29 Απριλίου 2013 12:38
UPD:12:46
EUROKINISSI

Το ναυάγιο του κρουαζιερόπλου «Sea Diamond» το 2007, στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός της Σαντορίνης.

A- A A+

Ολοκληρώθηκαν οι καταθέσεις των τριών πραγματογνωμόνων που είχαν διοριστεί από την εισαγγελία Νάξου για το ναυάγιο του Sea Diamond, του ενός εκ των δυτών και του προέδρου του λιμενικού ταμείου Θήρας, 

Υπενθυμίζεται ότι στη δίκη που διεξάγεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, κατηγορούμενοι είναι συνολικά 13 άτομα, μέλη του πληρώματος, στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας και ένας επιθεωρητής του νηογνώμονα. Σήμερα καταθέτει σήμερα ως μάρτυρας, ο δήμαρχος Θήρας Αναστάσιος-Νικόλαος Ζώρζος.

Στις καταθέσεις τους, οι πραγματογνώμονες υποστήριξαν ότι από τη στιγμή που το πλοίο προσέκρουσε στον ύφαλο, λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης κατά 74 μέτρα, ήταν αδύνατον να σωθεί, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του πλοιάρχου και του πληρώματος. Τόνισαν επίσης, ότι τα όργανα του πλοίου δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να αποτρέψουν τη σύγκρουση που έγινε κατά τη διάρκεια πρόσδεσης.

Συγκεκριμένα όπως ανέφεραν, το ραντάρ εντοπίζει "στόχους" πάνω απο την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ το βυθόμετρο που βρίσκεται τοποθετημένο στο μέσον του πλοίου, δεν θα μπορούσε να αποτρέψει τη σύγκρουση καθώς το συγκεκριμένο ναυτιλιακό όργανο δείχνει τη διαμόρφωση του βυθού ακριβώς απο πάνω και όχι μπροστά.

Οι συνήγοροι της πολιτικής αγωγής απο την πλευρά τους, αμφισβήτησαν την έκθεση του ενός εκ των τριών πραγματογνωμόνων, ενώ επικαλέστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας του καθηγητή Γιδαράκου για τις επιπτώσεις του ναυαγίου .

«Είμαστε διορισμένοι από την εισαγγελική αρχή και η εντολή που είχαμε ήταν να αναδείξουμε την αλήθεια μέσα από την συγκεκριμένη Έκθεση», απάντησαν από κοινού οι πραγματογνώμονες.

Στο δικαστήριο κατέθεσε και ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου Θήρας, πρώην πλοίαρχος, ο οποίος υποστήριξε ότι από το σημείο του ναυαγίου εξακολουθεί να υπάρχει μικρής έκτασης ρύπανση.

Σε ερώτηση της έδρας για τα αίτια της πρόσκρουσης, απάντησε: «Δεν ξέρω γιατί πήγε ο συνάδελφος από εκεί, κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να έρθει πιο ανοιχτά για περισσότερη ασφάλεια».

Οι συνήγοροι υπεράσπισης τόνισαν στο σημείο αυτό, ότι η πλεύση για την προσέγγιση του πλοίου στο ναύδετο ήταν απόλυτα νόμιμη, αφού βάσει του ναυτιλιακου χάρτη δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στην απόσταση που έπλεε το πλοίο από τις ακτές.

Υποστήριξαν εξάλλου ότι το λιμενικό ταμείο Θήρας έχει στην κατοχή του όλα τα αποτελέσματα των μετρήσεων του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) που έχει οριστεί απο το υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα με τα οποία οι επιπτώσεις στο οικοσύστημα είναι σε γενικές γραμμές αμελητέες ενώ οι βιοκοινωνίες των θαλάσσιων οργανισμών παραμένουν υγιέστατες.

Στο δικαστήριο τέλος, κατατέθηκε έγγραφο με την απάντηση του επιτρόπου περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Γιάνεζ Ποτότσνικ σε ερώτηση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Νίκου Χρυσόγελου, ότι δεν υπάρχουν πειστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το ναυάγιο αποτελεί κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον. 

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή