Την Τρίτη η δίκη για το ναυάγιο του Sea Diamond

Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013 14:16
EUROKINISSI

Το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», στις 5 Απριλίου 2007, στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τον όρμο Φηρών, προσέκρουσε σε ύφαλο, με αποτέλεσμα να υποστεί τουλάχιστον τέσσερα ρήγματα και να υπάρξει εισροή υδάτων, παίρνοντας άμεση κλίση πλώρα και δεξιά. Αφού εκκενώθηκε το πλοίο προσάραξε τελικά στον όρμο των Παλιών Ορυχείων με την αριστερή πλευρά, όπου και βυθίστηκε τα ξημερώματα της 6ης Απριλίου 2007.

A- A A+

Αρχίζει την Τρίτη, 19 Mαρτίου, η δίκη για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλου «Sea Diamond» το 2007, στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός της Σαντορίνης.

Στο εδώλιο του Tριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά θα καθίσουν 13 άτομα, μέλη του πληρώματος και στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας, Elona MARITIME.

H δίκη σε βαθμό πλημμελήματος, αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο απο ένα μήνα και έχουν κληθεί να καταθέσουν περισσότεροι απο 60 μάρτυρες.

Το κρουαζιερόπλοιο, στις 5 Απριλίου 2007, στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τον όρμο Φηρών, προσέκρουσε σε ύφαλο, με αποτέλεσμα να υποστεί τουλάχιστον τέσσερα ρήγματα και να υπάρξει εισροή υδάτων, παίρνοντας άμεση κλίση πλώρα και δεξιά. Αφού εκκενώθηκε το πλοίο προσάραξε τελικά στον όρμο των Παλιών Ορυχείων με την αριστερή πλευρά, όπου και βυθίστηκε τα ξημερώματα της 6ης Απριλίου 2007.

Στο ναυάγιο έχασαν τη ζωή τους δύο γάλλοι υπήκοοι, από τους συνολικά 1.500 επιβάτες που αποβιβάστηκαν με τη βοήθεια παραπλέοντων σκαφών.

Από την πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίχθηκε ότι η πρόσκρουση και βύθιση του πλοίου, προκλήθηκε λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης της περιοχής.

Η υδρογραφική υπηρεσία Πολεμικού Ναυτικού, σε έγγραφό της που διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία, αποδέχθηκε την εσφαλμένη χαρτογράφηση. Στο έγγραφο τονίζεται ότι η θέση της υδρογραφικής υπηρεσίας ταυτίζεται πλήρως με άποψη των τεχνικών στους οποίους η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε αναθέσει τη μελέτη της χαρτογράφησης της περιοχής, οπότε και διαπιστώθηκε το λάθος.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν κατατεθεί στις εισαγγελικές αρχές, ο ύφαλος στον οποίο χτύπησε το κρουαζιερόπλοιο, βρισκόταν 131 μέτρα από την ακτή και όχι 58, όπως εμφανιζόταν στον χάρτη. Επιπλέον, το βάθος της θάλασσας παρουσιαζόταν από 18 έως 25 μέτρα και όχι στα 5 μέτρα, όπως ήταν στην πραγματικότητα.

Το Πειθαρχικό Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού, απάλλαξε όλους τους κατηγορουμένους από τις κατηγορίες.

Στο σημείο του ναυαγίου γίνονται τακτικές μετρήσεις από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), που έχει ορίσει το υπουργείο Ναυτιλίας, κι έως τώρα οι αναλύσεις δείχνουν ότι δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση η ρύπανση στο θαλάσσιο περιβάλλον. Οικολογικοί φορείς όμως, προειδοποιούν για περιβαλλοντικό κίνδυνο από τη διάβρωση του ναυαγίου.

Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών, καθώς και ο δήμος Θήρας έχουν ζητήσει την ανέλκυση του πλοίου, ωστόσο ο διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός ITOPF, σε έκθεσή του, τονίζει ότι οποιοδήποτε εγχείρημα θα ήταν δύσκολο και παρακινδυνευμένο.

Εκτός από την ποινική δίκη, στις 2 Απριλίου στο πρωτοδικείο Πειραιά εκδικάζονται οι αγωγές του δήμου Θήρας και του ελληνικού δημοσίου, με αίτημα την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης και την ανέλκυση του ναυαγίου.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή