Μία νέα διάσταση στις διαφημίσεις και τα τηλεοπτικά προγράμματα γενικότερα φιλοδοξεί να δώσει ο Χαρούκα Ματσουκούρα, επιστήμονας του Πανεπιστημίου Γεωργίας και Τεχνολογίας του Τόκιο, ο οποίος παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα στην IEEE Virtual Reality conference στο Ορλάντο της Φλόριντα την «οθόνη οσμής».
Η εν λόγω οθόνη θα χρησιμοποιείται κυρίως για διαφημιστικούς σκοπούς, εκπέμποντας οσμές από τέσσερις «εξαεριστήρες», οι οποίοι θα δίνουν την εντύπωση πως η μυρωδιά προέρχεται από τα σημεία της οθόνης όπου απεικονίζονται τα «μυρωδάτα» αντικείμενα (φαγητό, καφέδες κλπ).
Η ίδια η μυρωδιά προέρχεται από εξατμιζόμενα κομμάτια αρωματικού τζελ, και οι εξαεριστήρες βρίσκονται σε τέσσερα σημεία, ένα σε κάθε γωνία της οθόνης. Ο χειρισμός της κατεύθυνσης της μυρωδιάς γίνεται μέσω του ελέγχου της έντασης της ροής του αέρα, η οποία όμως είναι αρκετά χαμηλή έτσι ώστε ο χρήστης να μην την «αισθάνεται» πάνω του, αλλά απλά να μυρίζει.
Επί της παρούσης, το σύστημα είναι ικανό να αναπαράγει μόνο μία μυρωδιά κάθε φορά, αλλά κατά τον Ματσουκούρα αυτό θα μπορεί να αλλάξει μέσω της χρήσης ειδικών «κασετών», που θα περιέχουν σειρά από «αρώματα» και μυρωδιές που επιθυμείται να χρησιμοποιηθούν από την πρωτοποριακή οθόνη, η οποία θεωρείται πως θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για διαφημιστικούς σκοπούς.
Η αξιοποίηση της αίσθησης της όσφρησης για ψυχαγωγικούς σκοπούς είναι μία ιδέα η οποία υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η ταινία Scent of Mystery του 1960, που χρησιμοποίησε (χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία) το σύστημα Smell-O-Vision. Επίσης, παρεμφερείς προσπάθειες έχουν γίνει και σε βιντεοπαιχνίδια, όπως το Fifa 2001 και το Gran Turismo 2 (scratch and sniff), ωστόσο ποτέ δεν σημειώθηκε αρκετά μεγάλη επιτυχία για να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται ευρέως τέτοιου είδους τεχνολογίες. Επί της προκειμένης, θεωρείται πως η οθόνη του Ματσουκούρα ίσως να κάνει τη διαφορά, κυρίως λόγω της δυνατότητάς της να παρέχει την ψευδαίσθηση πως η οσμή έρχεται από συγκεκριμένα σημεία της οθόνης, όπου απεικονίζονται τα «επίμαχα» αντικείμενα.