Κίνα: Πράσινα αυτοκίνητα εναντίον ατμοσφαιρικής ρύπανσης;

«Στα σκαριά» νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων
Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2013 10:59
EPA/ADRIAN BRADSHAW

Για την κυβέρνηση της Κίνας είναι πιο «ρεαλιστική και πρακτική» η προώθηση υβριδικών και άλλων οχημάτων με μεγαλύτερη αποδοτικότητα καυσίμου σε σχέση με την παροχή κινήτρων για την απόκτηση μόνο ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

A- A A+

Από τα τέλη του περασμένου έτους, το τεράστιο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Πεκίνο και άλλες κινεζικές μεγαλουπόλεις βρίσκεται κάθε τόσο στα διεθνή πρωτοσέλιδα, με φωτογραφίες που απεικονίζουν ένα απέραντο γκρίζο και αριθμούς που προκαλούν ίλιγγο.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών αντιμετώπισής του, οι κινεζικές αρχές εξετάζουν πρόγραμμα χορήγησης τεράστιων επιδοτήσεων για ηλεκτροκίνητα και άλλα καθαρότερα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας Μιάο Ουέι δήλωσε ότι για την κυβέρνηση είναι πιο «ρεαλιστική και πρακτική» η προώθηση υβριδικών και άλλων οχημάτων με μεγαλύτερη αποδοτικότητα καυσίμου σε σχέση με την παροχή κινήτρων για την απόκτηση μόνο ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Η κυβέρνηση θα επιχειρήσει, κατά τον ίδιο, να λάβει μέτρα σε αυτήν την κατεύθυνση κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, μόλις πάρει το «πράσινο φως» από το υπουργείο Οικονομικών. «Τα οχήματα που τροφοδοτούνται από νέες μορφές ενέργειας είναι το μέλλον», δήλωσε ο Μιάο. «Τα αποδοτικά αυτοκίνητα είναι το παρόν.»

Πιλοτικό πρόγραμμα που ολοκληρώθηκε πέρυσι προέβλεπε επιδοτήσεις έως και 9.650 δολαρίων για την αγορά ηλεκτροκίνητων και περίπου 8.000 δολαρίων για plug-in υβριδικά. Στόχος της κυβέρνησης ήταν οι συνολικές πωλήσεις να φθάσουν τα 5 εκατομμύρια οχήματα έως το 2020, όμως το 2012 πωλήθηκαν μόλις 12.791 τέτοια οχήματα.

Μεταξύ των νέων μέτρων που εξετάζονται είναι η αύξηση των επιδοτήσεων για ηλεκτροκίνητα ή η κατάργηση του πλαφόν στην έκδοση νέων πινακίδων για τα πράσινα αυτοκίνητα, ένα μέτρο που είχε υιοθετηθεί σε μια προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών που επιβαρύνουν τον ατμοσφαιρικό αέρα. Επιπλέον, το Πεκίνο σχεδιάζει να ενισχύσει σημαντικά το δημόσιο δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, η ατμοσφαιρική ρύπανση στοιχίζει στην Κίνα πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια - περίπου το 3% του ΑΕΠ της – κάθε χρόνο. Στο ποσό αυτό δεν συνυπολογίζεται το περιβαλλοντικό κόστος, π.χ. ο αφανισμός ειδών όπως το δελφίνι του ποταμού Μπαϊτζί που πιστεύεται ότι πέρασε στην ιστορία, εν μέρει εξαιτίας της ρύπανσης.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή