Νέα δέσμη μέτρων που ενισχύουν τα δικαιώματα των επιβατών στις αερομεταφορές ανακοίνωσε σήμερα η Κομισιόν, στην προσπάθειά της να ρίξει φως σε σημαντικές «γκρίζες ζώνες», όπως η υποχρέωση αποζημίωσης των πελατών από τους αερομεταφορείς.
Σύμφωνα με τις νέες οδηγίες, οι οποίες αναμένεται να ισχύσουν από το 2014, οι επιβάτες που βρίσκονται καθηλωμένοι σε κάποιο αερολιμένα για περισσότερες από 12 ώρες θα δικαιούνται ενημέρωση, φροντίδα και μεταφορά με πτήσεις άλλων εταιρειών.
Παράλληλα, βελτιώνονται οι διαδικασίες διεκπεραίωσης των καταγγελιών και τα μέτρα επιβολής, ώστε να κατοχυρώνονται τα δικαιώματα των επιβατών.
«Είναι πολύ σημαντικό τα δικαιώματα των επιβατών να μην υπάρχουν μόνο στα χαρτιά. Όλοι μας πρέπει να είμαστε σε θέση να στηριζόμαστε σε αυτά όταν τα έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη, όταν τα πράγματα πάνε στραβά», επισήμανε ο ευρωπαίος επίτροπος σε θέματα μεταφορών, Σιμ Κάλας.
«Στόχος είναι οι επιβάτες να μεταφέρονται εκεί που επιθυμούν το ταχύτερο δυνατό και ταυτόχρονα να παρέχεται στις αεροπορικές εταιρείες ο απαιτούμενος χρόνος για να επιλύουν τα προβλήματα», συμπλήρωσε ο ευρωπαίος αξιωματούχος.
Συνέντευξη Τύπου Σ. Κάλας
Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν, τα δικαιώματα των επιβατών διακρίνονται σε τέσσερεις τομείς ζωτικής σημασίας:
1. Αποσαφήνιση γκρίζων περιοχών: τα δικαιώματα ενημέρωσης σχετικά με πτήσεις που καθυστέρησαν ή που ματαιώθηκαν, έκτακτες περιστάσεις, δικαιώματα σχετικά με μεγάλες καθυστερήσεις και καθυστερήσεις διαδρόμου, σχεδιασμός για απρόβλεπτες καταστάσεις, δικαιώματα μεταφοράς με άλλη πτήση και δικαιώματα σχετικά με πτήσεις ανταπόκρισης.
2. Νέα δικαιώματα: σε περίπτωση αναπρογραμματισμού, λάθη στην γραφή των ονομάτων, νέα δικαιώματα σχετικά με απολεσθείσες αποσκευές και απαιτήσεις διαφάνειας για χειραποσκευές και ελεγμένες αποσκευές.
3. Επιβολή, διαδικασίες διεκπεραίωσης και κυρώσεις: ενίσχυση της εποπτείας των αερομεταφορέων από τις εθνικές και τις ευρωπαϊκές αρχές (παρακολούθηση και κοινές έρευνες), καθώς και για την διεκπεραίωση των καταγγελιών και την επιβολή των ατομικών δικαιωμάτων (συμπεριλαμβάνεται απαίτηση οι αεροπορικές εταιρείες να απαντούν στις καταγγελίες εντός διμήνου), αφερεγγυότητα.
4. Δυσανάλογος οικονομικός φόρτος: περιορισμοί στην παρεχόμενη βοήθεια, περιορισμοί για περιφερειακές πτήσεις, επιμερισμός του οικονομικού βάρους.