Τα αεροσκάφη κεκλιμένου στροφείου (tilt-rotor), όπως το γνωστό V-22 Osprey του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ διακρίνονται για την πολυπλευρότητά τους, καθώς μπορούν να απογειώνονται και να προσγειώνονται κάθετα, σαν ελικόπτερα, αλλά να πετούν σε υψηλές ταχύτητες, όπως τα αεροσκάφη.
Η ευρωπαϊκή AgustaWestland πρωτοπόρησε στον χώρο, αποκαλύπτοντας το Project Zero: το πρώτο αεροσκάφος της κατηγορίας το οποίο είναι ηλεκτροκίνητο, και μάλιστα έχει φέρει σε πέρας επιτυχώς αρκετές δοκιμαστικές πτήσεις.
Γενικότερα, η εταιρεία θεωρεί πως η τεχνολογία tilt-rotor αποτελεί το μέλλον των ελικοφόρων αεροσκαφών κάθετης αποπροσγείωσης, καθώς προσφέρει μεγάλα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα συμβατικά ελικόπτερα.
AGUSTAWESTLAND
Η ευρωπαϊκή AgustaWestland πρωτοπόρησε στον χώρο, αποκαλύπτοντας το Project Zero: το πρώτο αεροσκάφος της κατηγορίας το οποίο είναι ηλεκτροκίνητο, και μάλιστα έχει φέρει σε πέρας επιτυχώς αρκετές δοκιμαστικές πτήσεις.
Η AgustaWestland διαθέτει εμπειρία στο χώρο χάρη στο AW609 (πρώην Bell Agusta 609), το οποίο στην ουσία αποτελεί μία «πολιτική» έκδοση, μικρότερων διαστάσεων του προαναφερθέντος V-22 Osprey. Ωστόσο, το Project Zero διαφέρει σε σχέση με το V-22 και το AW609, τα οποία έχουν τους έλικές τους στα άκρα των πτερύγων, καθώς έχει τους δικούς του, ηλεκτροκίνητους κινητήρες ενσωματωμένους στα φτερά- και μπορεί να τους περιστρέψει κατά 90 μοίρες και άνω.
Πρόκειται για αεροσκάφος επίδειξης τεχνολογίας και οι πρώτη του δοκιμή έγινε στην Ιταλία το 2011, με το Project Zero να είναι μη επανδρωμένο και δεμένο στο έδαφος, ωστόσο έκτοτε έχουν γίνει πολλές επιπλέον επιτυχείς δοκιμές. Αξίζει να σημειωθεί πως οι άκρες των φτερών του είναι αποσπώμενες, για τις αποστολές που απαιτείται η χρήση του κυρίως σαν ελικόπτερο. Αν και το Project Zero έχει προς το παρόν πειραματικό χαρακτήρα, ήδη ετοιμάζεται μία «υβριδική» έκδοσή του, που θα χρησιμοποιεί και έναν κινητήρα diesel μαζί με τους ηλεκτροκινητήρες.