Κ. Αρβανιτόπουλος: Πρόσβαση σε ισχυρά πτυχία με το σχέδιο «Αθηνά»

Τετάρτη, 06 Μαρτίου 2013 16:44
EUROKINISSI

Παρουσιάζεται στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η τελική πρόταση για το σχέδιο «Αθηνά» από τον υπουργό Παιδείας Κ.Αρβανιτόπουλο.

A- A A+

Πρόσβαση σε αναβαθμισμένα ιδρύματα και σε ισχυρά πτυχία θα έχουν οι μαθητές με την εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά», σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.

Παρουσιάζοντας το σχέδιο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο κ. Αρβανιτόπουλος σημείωσε πως «δεν έχουμε καιρό να χάσουμε με την ανεργία και την κρίση, βλέποντας γύρω μας τμήματα που δεν προσφέρουν συγκριτικά πλεονεκτήματα».

Υπογραμμίζοντας την ανάγκη εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, ο υπουργός υποστήριξε ότι «η Πολιτεία και οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι έχουν διαχρονική ευθύνη για τις παθογένειες, καθώς το 1993 η χώρα διέθετε 334 τμήματα σε ΑΕΙ και σήμερα έχουμε 534 τμήματα και 40 ανώτατα Ιδρύματα».

«Αρκούσε η βούληση ενός καθηγητή και η στήριξη ενός βουλευτή» για τον άναρχο τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκε ο ακαδημαϊκός χάρτης, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όπως είπε, στόχος του σχεδίου «Αθηνά» είναι όχι μόνο η θεραπεία των παθογενειών, αλλά η παροχή ευκαιριών στη νέα γενιά. Γι’ αυτόν τον λόγο, πρόσθεσε, προηγήθηκε διεξοδική μελέτη και διαβούλευση μηνών, η οποία έγινε «χωρίς δογματισμούς για το βέλτιστο αποτέλεσμα». 

«Έπρεπε να πάμε σε εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη», τόνισε ο υπουργός Παιδείας και συμπλήρωσε ότι «στόχος είναι να μην υπάρξει δραματική μείωση των νέων ανθρώπων που διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι εισακτέοι να φοιτούν και όχι να απέχουν και να αποφοιτούν από ισχυρά τμήματα και ιδρύματα με ισχυρά πτυχία».

Ο κ. Αρβανιτόπουλος έκανε ειδική αναφορά στα ΤΕΙ, για τα οποία είπε ότι αναθεωρούνται τα προγράμματα σπουδών, προκειμένου οι απόφοιτοι να εργάζονται σε αντικείμενο που να πλησιάζει το αντικείμενο το οποίο σπούδασαν.

Δήλωσε ακόμη ότι στην πορεία των χρόνων τα ΤΕΙ απώλεσαν τον αρχικό προσανατολισμό τους, που ήταν η τεχνολογική εκπαίδευση και επεκτάθηκαν σε πεδία που «θεραπεύονται» από το ΑΕΙ.

«Αυτοί οι πτυχιούχοι», συνέχισε, «συμπιέζονται στην αγορά από τους απόφοιτους των ΑΕΙ και γι' αυτό παρουσιάζουν υψηλό ποσοστό ανεργίας».

Ειδικά για τα γνωστικά αντικείμενα, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι πρέπει να συνδεθούν με τα αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της εκάστοτε περιφέρειας, όπως για παράδειγμα ένα τμήμα Ιχθυοκαλλιέργειας στο Μεσολόγγι και ένα τμήμα Διοίκησης στη Θήβα.

Πηγή: ΑΜΠΕ
 

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή