Νέα 48ωρη απεργία ανακοίνωσε η ΠΝΟ

Παρασκευή, 01 Φεβρουαρίου 2013 13:14
Phasma/ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

48ΩΡΗ απεργία ναυτεργατών - Δεμένα τα πλοία στον Πειραιά.

A- A A+

Νέα 48ωρη απεργία αποφάσισε η εκτελεστική επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Προηγήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας της Ομοσπονδίας με τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη, η οποία όμως απέβη άκαρπη.

Η νέα 48ωρη απεργία αρχίζει στις 6 το  πρωί του Σαββάτου 2/2 και θα διαρκέσει μέχρι τις 6 το πρωί της Δευτέρας 4/2.

Υπενθυμίζεται ότι τα πλοία παραμένουν δεμένα στα λιμάνια από την Πέμπτη, στο πλαίσιο των αντιδράσεων της ΠΝΟ κατά του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας.

Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου ζήτησε χθες σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, καθώς όπως υποστηρίζει, θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση της ανεργίας στους έλληνες ναυτικούς και σε κατάρρευση των ασφαλιστικών τους ταμείων.

Ο συνδικαλιστικός φορέας των ναυτικών ζητεί επίσης την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την παρέμβαση του υπουργείου, προκειμένου να καταβληθούν δεδουλευμένα που οφείλονται από ακτοπλοϊκές εταιρείες.

 Η ΠΝΟ αναμένεται να συνεδριάσει πάλι την Κυριακή, προκειμένου να καθορίσει την περεταίρω στάση της.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ, στη συνάντηση με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, επεσήμανε ότι παρά το γεγονός ότι η τρόικα απαιτούσε κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα, αυτό τελικά δεν έγινε.

Ο υπουργός σημείωσε ακόμη πως στη συγκεκριμένη στιγμή που διανύουμε, η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας είναι τέτοια που δεν επιτρέπει επιπλέον ελιγμούς, ενώ ο ακτοπλοϊκός κλάδος βρίσκεται ήδη στο «κόκκινο».

Αμεσως μετά την ΠΝΟ ο υπουργός είχε προγραμματισμένη συνάντηση με τα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Πηγές από το χώρο της ακτοπλοΐας που μίλησαν στο ΑΜΠΕ,  παραδέχτηκαν ότι με τις νέες αλλαγές που προωθούνται στο πολυνομοσχέδιο, πλήττεται εν μέρει η ναυτική εργασία, υπογραμμίζοντας όμως ταυτόχρονα ότι η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος είναι σε οριακό σημείο και χρήζει και άλλων διορθώσεων. 

Εκτίμησή τους μάλιστα, ήταν πως αν τελικά το νομοσχέδιο δεν περάσει από τη Βουλή, οι επιπτώσεις στη ναυτεργασία δεν αποκλείεται να είναι προς το δυσμενέστερο, καθώς πολλοί πλοιοκτήτες, λόγω κόστους, θα προχωρήσουν σε αποδρομολογήσεις και ναυλώσεις πλοίων σε γραμμές του εξωτερικού.

Tη συμπαράστασή της στον αγώνα και τις διεκδικήσεις της ΠΝΟ εξέφρασε η ΓΣΕΕ.

Σύμφωνα με την Συνομοσπονδία, αποκλειστικά υπεύθυνη για την ταλαιπωρία της νησιωτικής Ελλάδας είναι η «αλαζονική και προκλητική αδιαλλαξία των εφοπλιστικών εργοδοτικών οργανώσεων που βρίσκουν δυστυχώς σύμμαχο το υπουργείο».

Στη σχετική ανακοίνωσή της, η ΓΣΕΕ καλεί την κυβέρνηση και τους συναρμόδιους υπουργούς να παρέμβουν άμεσα και να επιβάλουν στις εφοπλιστικές οργανώσεις την υπογραφή ΣΣΕ που θα διασφαλίζει τα δικαιώματα των ναυτικών.

 

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή