Πάθος, μίσος, παράφορος έρωτας, αγωνία και δράμα μιας πραγματικής ιστορίας ζωής υφαίνουν το «γλυπτό ψυχολογικό μπαλέτο» του «χορογράφου – φιλόσοφου» Μπορίς Άιφμαν.
Χρησιμοποιώντας τα σώματα των χορευτών, όπως ο γλύπτης Ροντέν τα υλικά του, ο κορυφαίος ρώσος χορογράφος Μπορίς Άιφμαν παρουσιάζει τη δραματική και εξπρεσιονιστική του χορογραφία - αφήγηση για τη θυελλώδη σχέση του Ογκίστ Ροντέν και της ερωμένης και μούσας του, Καμίγ Κλωντέλ, με τίτλο «Rodin», στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από σήμερα, Παρασκευή 1 έως και την Κυριακή 3 Φεβρουαρίου, στις 8 το βράδυ.
Υπό τους ήχους των Ραβέλ, Σεν Σανς και Μασνέ από το γαλλικό ρομαντικό ρεπερτόριο, ο Μπορίς Άιφμαν ωθεί με δύναμη τους χορευτές του σε δραματικές καταστάσεις βασανισμένου έρωτα, ψύχωσης και συντριβής, διεισδύοντας στον εσωτερικό κόσμο των χαρακτήρων μέσα από τον χορό και την κίνηση και δημιουργεί ένα μπαλέτο – σπουδή για τη μοναξιά, το ταλέντο, αλλά και τη σκληρότητα του δημιουργού.
Δίνοντας φυσικές εκδοχές των μεγάλων έργων του γάλλου γλύπτη, όπως «Το αιώνιο είδωλο», «Οι πύλες της κολάσεως», «Οι αστοί του Καλέ» και «Η Εποχή του Χαλκού», ο χορογράφος αφηγείται τη σκοτεινή αυτή ιστορία, με πρωταγωνίστρια την Καμίγ Κλωντέλ, την ερωμένη που παραμερίστηκε στη διαδρομή του αγαπημένου της προς τη δόξα και το μεγαλείο, και παρακολουθεί το βασανιστικό της βύθισμα στην παραφροσύνη και τον εγκλεισμό της σε άσυλο ψυχοπαθών.
Η πραγματική ιστορία
Η Καμίγ Κλωντέλ ενώθηκε με τον Ροντέν σωματικά και διανοητικά και έγινε πηγή έμπνευσης και μούσα του, οδηγώντας τον σε νέους δρόμους έκφρασης και δημιουργίας γλυπτών, που απογείωσαν την τέχνη της γλυπτικής. Κοντά του, εκδήλωσε και η ίδια ένα δυναμικό ταλέντο και άρχισε να μεταμορφώνεται σε σημαντική καλλιτέχνιδα. Όμως, με την πρώτη αρνητική υποδοχή του γλυπτού της «Κλωθώ», πείστηκε ότι δεν πρόκειται να αναγνωριστεί και βυθίστηκε στην απελπισία.
Στη ζωή του Ροντέν υπήρχε και μια άλλη γυναίκα, η Ροζ Μπερέ, ισόβια ερωμένη, μητέρα του γιου του και, τελικά, σύζυγός του, η οποία παρέβλεπε τις απιστίες του και βρισκόταν στη σκιά της παθιασμένης σχέση του με την Κλωντέλ. Η Καμίγ προσπάθησε πολλές φορές να φύγει από τον Ροντέν, αλλά πάντα υπέκυπτε και ξαναγύριζε, μέχρι τον οριστικό χωρισμό τους, μετά από 15 χρόνια κοινής ζωής, και την ψυχική της κατάρρευση.
Η οικογένεια της, που τη θεωρούσε στίγμα και ντροπή, την έκλεισε σε άσυλο και, παρά το ότι ο γιατρός της προσπάθησε δύο φορές να τη βγάλει, υποστηρίζοντας ότι δεν ήταν ψυχοπαθής, αρνήθηκε να τη δεχτεί. Απομονωμένη και εξαθλιωμένη, πέθανε το 1943, ξεχασμένη από όλους και κανείς δεν έμαθε που είναι ο τάφος της.
Πληροφορίες
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη», Βασιλίσσης Σοφίας και Κόκκαλη, Αμπελόκηποι - Αθήνα, τηλ.: 210 7282333. Τιμές εισιτηρίων: 65 (διακεκριμένη ζώνη), 47, 33, 18 ευρώ, ειδικές τιμές: 12 (65+, πολύτεκνοι), 9 (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ) ευρώ.