Στην κορυφή των προτιμήσεων των χρηστών παγκοσμίως βρίσκεται ο Internet Explorer, με τον Firefox να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, μετά από σκληρή μάχη με τον Chrome της Google.
Σύμφωνα με την κατάταξη που δημοσίευσε η Net Market Share, το Δεκέμβριο του 2012, το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς συνολικά (σε φορητά και σταθερά συστήματα) κατείχε ο Internet Explorer (48,75%) και ακολουθούν ο Firefox (17,60%), ο Chrome (16,02), ο Safari (11,21), o Opera (2,68), ο Android Browser (2,39), και οι υπόλοιποι με 1.36%.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο μερίδιο για τον Internet Explorer από τον Αύγουστο του 2011. Όσον αφορά τους browsers σε desktop συστήματα, έχει την πρωτιά με 54,77%. Ακολουθούν ο Firefox, ο Chrome, ο Safari, o Opera και οι υπόλοιποι.
Γενικότερα, ο Explorer παρέμεινε σχετικά σταθερός στα desktop συστήματα, σημειώνοντας μικρή άνοδο, ενώ ο Firefox σημείωσε μικρή πτώση (της τάξης του 0,62%). Ο Chrome ανέβηκε ελαφρά για πρώτη φορά από τον Αύγουστο. Ο browser της Google είχε δεχτεί πλήγμα στις αρχές του 2012, λόγω μίας εκστρατείας προώθησης που παραβίαζε τους κανόνες marketing της μηχανής αναζήτησης της Google. Από πλευράς του, ο Firefox της Mozilla κερδίζει έδαφος λόγω του εύκολου συστήματος update του και μίας σειράς αναβαθμίσεων ασφαλείας. Ο Explorer επωφελήθηκε πολύ από την θετική ανταπόκριση του κοινού στα Windows 7 και στη νέα έκδοσή του, τον Internet Explorer 9.
Βrowsers για φορητές συσκευές
Στους browsers για φορητές συσκευές, την πρώτη θέση κατέχει ο Safari, με 60,56%, με τον Android Browser να ακολουθεί με 22,1%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Opera Mini (10,71%). Ακολουθούν Chrome, Blackberry, Internet Explorer, Symbian, Opera Mobile. To Android φαίνεται να ενισχύει τη θέση του, αλλά οι συσκευές της Apple διατηρούν την υπεροχή τους. Παράλληλα, ο Explorer της Microsoft σημειώνει άνοδο.
Όσον αφορά τη συχνότητα των updates, οι περισσότεροι χρήστες του Chrome και του Firefox ακολουθούν τους «κύκλους» αναβαθμίσεων των browsers, καθώς είναι μειοψηφία αυτοί οι οποίοι φαίνονται να επιμένουν σε παλαιότερες εκδόσεις των προγραμμάτων, που δεν υποστηρίζονται πλέον. Για την Microsoft, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, καθώς, αν και η κυκλοφορία του Internet Explorer 9 λειτούργησε καταλυτικά, τα Windows 8 δεν είχαν ακριβώς την απήχηση που αναμενόταν.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι μετρήσεις άλλης εταιρείας, της Akamai (που παρουσιάζουν τον Chrome να βρίσκεται στη δεύτερη θέση και τον Firefox στην τρίτη), κατά τις οποίες, κατά τις εργάσιμες ημέρες οι παλαιότερες εκδόσεις του Explorer (7 και 8) κερδίζουν χρήστες (ποσοστά 9 και 19% αντίστοιχα) σε σχέση με τον Internet Explorer 9 και τον Chrome (29 και 19%), τους οποίους όμως χάνουν τα Σαββατοκύριακα (ο Explorer 7 πέφτει στο 8% και ο 8 στο 13%, τη στιγμή που ο Explorer 9 ανεβαίνει στο 32% και ο Chrome στο 20%). Αυτό υποδεικνύει πως είναι πολλοί εκείνοι οι οποίοι δουλεύουν σε συνδυασμούς παλαιότερων λειτουργικών συστημάτων (με παλαιότερους browsers) στους χώρους εργασίας, αλλά έχουν πρόσβαση σε πιο σύγχρονα συστήματα στα σπίτια τους.