Πρωτοβουλία για την αναζήτηση των καλών πρακτικών δημοσίων υπηρεσιών και καλών υπαλλήλων δρομολογείται από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μέσω του Προγράμματος Διοικητική Μεταρρύθμιση.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου, πρόκειται για μια αναγκαία πρωτοβουλία «δεδομένου ότι η έντονη δημόσια κριτική για τη παραγωγικότητα των δημοσίων υπηρεσιών ενέχει τον κίνδυνο να γίνει ισοπεδωτική και να αποθαρρύνει δημόσιους λειτουργούς και μονάδες, οι οποίες έχουν την αίσθηση του καθήκοντος».
Σύμφωνα με το Υπουργείο, η πρωτοβουλία αυτή μπορεί να αναδείξει:
- Διοικητικές Μονάδες οι οποίες ακολουθούν διαδικασίες και χρησιμοποιούν εργαλεία, κατά τρόπο που η συμβολή τους στην εξυπηρέτηση των πολιτών να είναι καλύτερη από την εντύπωση που υπάρχει για το κράτος.
- Δημόσιες Υπηρεσίες οι οποίες έχουν υψηλά standards στην εξυπηρέτηση των πολιτών, κάτι που προκύπτει από συνειδητή δουλειά των υπαλλήλων και την αίσθηση του καθήκοντος.
- Μεμονωμένους Δημόσιους Υπάλληλους, οι οποίοι συμβάλουν στη διευκόλυνση των πολιτών και στην αναβάθμιση της απόδοσης των υπηρεσιών.
Επισημαίνεται ακόμη ότι η πρωτοβουλία ανάδειξης καλών πρακτικών και καλών υπαλλήλων στη Δημόσια Διοίκηση θα συμβάλει:
- Στη συμμετοχή των πολιτών στον εντοπισμό των υπηρεσιών και των σημείων, όπου αυξάνεται η παραγωγικότητα και δημιουργούνται σχέσεις συνεργασίας με τη κοινωνία και τους πολίτες.
- Στην επιβεβαίωση ότι υπάρχουν υπηρεσίες και δημόσιοι λειτουργοί που συμβάλουν στη βελτίωση της λειτουργίας της διοίκησης.
- Στην ανάδειξη καλών πρακτικών, οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν και από άλλες δημόσιες υπηρεσίες.