ΗΠΑ: Μπαταρίες ηλεκτροκίνητων στη μισή τιμή, με τριπλάσια εμβέλεια;

Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012 11:10
UPD:11:24

Οι μηχανικοί της Envia σχεδίασαν μια κάθοδο με βάση το μαγγάνιο, στην οποία χρησιμοποιήθηκε μείγμα μετάλλων με τρόπο τέτοιο, ώστε να βελτιωθεί η αποδοτικότητα και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

A- A A+

Θα μπορούσε μία μπαταρία να συμβάλει στο να ξεπεραστούν τα δύο βασικότερα εμπόδια στην ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων; Ένα αμερικανικό startup με έδρα την Καλιφόρνια ανακοίνωσε ότι έκανε μια «επαναστατική» ανακάλυψη που θα της επιτρέψει την ανάπτυξη μπαταριών ιόντων λιθίου, οι οποίες θα στοιχίζουν πολύ λιγότερο, αλλά θα έχουν την τριπλάσια ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις συμβατικές. Η General Motors που επένδυσε στην προσπάθεια της Envia, ήδη δοκιμάζει τις μπαταρίες της, οι οποίες θα μπορούσαν να βγουν στην αγορά σε πολύ λίγα χρόνια.

«Θα είμαστε σε θέση να κατασκευάζουμε μικρότερες μπαταρίες για αυτοκίνητα, οι οποίες θα είναι παράλληλα ελαφρύτερες και πολύ φθηνότερες», συνοψίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Envia Ατούλ Καπάντια. «Το κόστος των κυψελών θα είναι τουλάχιστον το μισό - ίσως και 45%»- σε σχέση με αυτό των κυψελών που διατίθενται σήμερα στην αγορά, ενώ η ενεργειακή τους πυκνότητα θα είναι σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτή των συμβατικών κυψελών».

Ο Καπάντια υποστηρίζει ότι η Envia βρίσκεται ήδη αρκετά βήματα μπροστά από τους ανταγωνιστές της, αφού έχει ήδη ολοκληρώσει τα πειράματα και τις επιδείξεις και έχει στα χέρια της «πραγματικά προϊόντα». Όπως λέει, οι μπαταρίες θα μπορούσαν «να μπουν στην παραγωγή μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο».

Έμφαση στην κάθοδο

Η εταιρία δεν έδωσε στη δημοσιότητα πολλές τεχνικές λεπτομέρειες. Η πρόοδος, από την οποία απορρέει η αισιοδοξία του προέδρου της ωστόσο, οφείλεται στη χρήση συγκεκριμένων υλικών στην άνοδο, την κάθοδο και τον ηλεκτρολύτη της μπαταρίας, τα οποία αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια ανά μονάδα μάζας. Οι μηχανικοί της Envia σχεδίασαν μια κάθοδο με βάση το μαγγάνιο, στην οποία χρησιμοποιήθηκε μείγμα μετάλλων με τρόπο τέτοιο, ώστε να βελτιωθεί η αποδοτικότητα και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Καθώς η κάθοδος καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το κόστος της μπαταρίας, «όσο περισσότερη ενέργεια παράγει, τόσο περισσότερο μειώνεται το κόστος της μπαταρίας, αφού απαιτούνται λιγότερες κυψέλες», εξηγεί ο Καπάντια.

Στην ανακοίνωση της η Envia υποστηρίζει ότι οι μπαταρίες της δοκιμάστηκαν στις 400 βατώρες ανά κιλό με το κόστος να υπολογίζεται στα 150 δολάρια ανά κιλοβατώρα. Παρότι δεν δίνονται περισσότερες διευκρινίσεις για τον καταμερισμό του κόστους, ενδεικτικά η Tesla έχει υπολογίσει την πυκνότητα της μπαταρίας του ηλεκτροκίνητου Roadster στις 121 βατώρες ανά κιλό.

Φθηνότερα ηλεκτροκίνητα;

«Εάν όλα αυτά ισχύουν, πρόκειται για μια επανάσταση, γιατί το βασικό πρόβλημα για τα αυτοκίνητα με μπαταρία είναι το κόστος», λέει ο Ντέιβιντ Κόουλ από το αμερικανικό Center for Automotive Research. «Αυτή τη στιγμή, η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τρεις φορές ακριβότερη απ' όσο θα έπρεπε για να εμπορευματοποιηθεί. Αυτός ο στόχος σε ό,τι αφορά το κόστος είναι το 'χρυσό δισκοπότηρο' και μόλις επιτευχθεί, τότε θα αρχίσει ο πραγματικός ανταγωνισμός».

Η Envia, το εγχείρημα της οποία χρηματοδοτείται και από το αμερικανικό υπουργείο Ενέργειας, δεν φιλοδοξεί σε μεγάλης κλίμακας εμπορική παραγωγή της μπαταρίας της. Όπως και άλλα αμερικανικά startups του κλάδου, διστάζει να επενδύσει στην ανέγερση εργοστασίου καθώς η ζήτηση δεν είναι δεδομένη. Σκοπεύει, αντιθέτως, να φέρει την τεχνολογία της στην αγορά μέσα από συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες ή πωλώντας τα δικαιώματα παραγωγής.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή