Η τελευταία είναι μία εμπιστευτική εμπορική συμφωνία μεταξύ της FIA, της εταιρείας που διαχειρίζεται στα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1 (CVC Capital Partners - του Μπέρνι Εκλεστοουν) και των ομάδων του αθλήματος. Η συμφωνία αυτή διαχειρίζεται την λειτουργία του αθλήματος με αιχμή του δόρατος τα χρήματα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τις νίκες που μοιράζονται στις ομάδες. Αυτό αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων για τις 10 ομάδες που τρέχουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ισχύουσα Συμφωνία Ομονοίας λήγει στο τέλος του 2012 και ήδη έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για την ανανέωσή της.
Η σύντομη ανακοίνωση του Εκλεστοουν στο επίσημο website του πριν την έναρξη των τρίτων ελεύθερων δοκιμών σήμερα, δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερους τριγμούς στην υποτιθέμενη ενότητα των ομάδων της F1. Τα νέα αυτά έρχονται να προστεθούν στις φήμες ότι Ferrari και Red Bull έχουν ήδη κάνει ειδική συμφωνία με τον 81χρονο Βρετανό, σύμφωνα με την οποία, η Ιταλική ομάδα, ως η πιο παλιά στο άθλημα, θα λάβει ένα μέρος των μετοχών του αθλήματος που έχει στα χέρια της η CVC ενώ παράλληλα και οι δύο θα λάβουν θέσεις στο δ.σ. του αθλήματος.
Προς το παρόν ο Εκλεστοουν στο έγγραφό του δεν έδωσε πληροφορίες για την ταυτότητα των υπολοίπων ομάδων που έχουν συμφωνήσει. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι φτάσαμε σε εμπορικές συμφωνίες με την πλειοψηφία των τρεχουσών ομάδων της Formula 1, συμπεριλαμβανομένων των Ferrari, McLaren και Red Bull, σχετικά με τους όρους πάνω στους οποίους θα συνεχίσουν να αγωνίζονται στην Formula 1 μετά τη λήξη της τρέχουσας Συμφωνίας Ομονοίας στο τέλος του χρόνου».
Από τις υπάρχουσες ομάδες ακούγεται ότι η Sauber συγκαταλέγεται σε αυτές που συμφώνησαν καθώς επίσης οι Toro Rosso, Lotus και Force India.
Το σίγουρο είναι ότι κάποιο επίσημο έγγραφο ακόμη δεν έχει υπογραφεί.
Στην αντίπερα όχθη φαίνεται να βρίσκονται οι Mercedes, Williams, Caterham, Marussia και HRT. Η Mercedes GP τηρεί σιγήν ιχθύος για τους λόγους που την οδήγησαν σε αυτή την απόφαση αν και φήμες αναφέρουν ότι δεν είναι καθόλου ευχαριστημένη από την προνομιακούς οικονομικούς όρους που δόθηκαν σε μερικές ομάδες.
Δημοσίως η Γερμανική ομάδα αρνήθηκε να σχολιάσει την κατάσταση χωρίς να θελήσει να αποκαλύψει τους λόγους που την έκαναν να αρνηθεί μία συμφωνία με τον Εκλεστοουν.
Ο επικεφαλής της Mercedes Benz motorsport, Nόρμπερτ Χάουγκ δήλωσε χαρακτηριστικά στους εκπροσώπους του Τύπου: «Δεν είμαι σίγουρος για το ποιος έχει υπογράψει. Θα εκδώσουμε μια σύντομη ανακοίνωση που θα αφορά τη γνώμη μας πάνω στο θέμα. Ζητάμε την κατανόησή σας και θα σας ενημερώσουμε όσο το δυνατόν ταχύτερα είμαστε σε θέση να σχολιάσουμε το γεγονός».
Δημοσίευμα ωστόσο του Sky Sports αποκάλυψε ότι μεταξύ των όρων της συμφωνίας ήταν και ειδικά χρηματικά μπόνους που θα δίνονταν σε ομάδες που έχουν κατακτήσει το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές από το 2000 και έπειτα καθώς επίσης και σε αυτές που δεν έχουν αλλάξει το όνομα τους από την ίδια χρονιά. Επιπλέον, θα υπάρχει και ένα ποσό που θα ονομάζεται «Double Champions» και θα δίνεται στις ομάδες οι οποίες έχουν κερδίσει τίτλους για δύο ή περισσότερες χρονιές από το 2008 και έπειτα.
Υπό αυτούς τους όρους, η Mercedes που πήρε το συγκεκριμένο όνομα από το 2010, όταν αγόρασε την Brawn GP, θα βρισκόταν σε μειονεκτική θέση έναντι της Ferrari, της Red Bull και της McLaren.
Διάφορα δημοσιεύματα αναφέρουν επίσης ότι οι τρέχουσες εξελίξεις έχουν αναγκάσει την Mercedes να επανεξετάζει την στρατηγική της στην Formula 1 ενώ κάποια άλλα αφήνουν να εννοηθεί ότι ίσως ακολουθήσει και τη νομική οδό.
Το σίγουρο πάντως είναι ότι το τοπίο στην Formula 1 αρχίζει να θολώνει επικίνδυνα. Και είναι κρίμα διότι το φετινό πρωτάθλημα προμηνύεται συναρπαστικό.