ΜotoGP: Πρεμιέρα επί ευρωπαϊκού εδάφους

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012 17:26
UPD:17:29

A- A A+

Eπειτα λοιπόν από τρεις εβδομάδες ανάπαυλας, οι ομάδες και οι αναβάτες έρχονται στην Ευρώπη σε μία αρκετά γνώριμη για αυτούς πίστα που φιλοξενεί αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος από το 1987. Αλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που θα αγωνιστούν φέτος εκεί αφού το Μάρτιο πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος, είχαν πραγματοποιηθεί τριήμερες δοκιμές.

Η πίστα βρίσκεται στα περίχωρα της πόλης της Χερέθ, έχει μήκος 4.423 χλμ., πλάτος 11 μέτρα και έχει κατασκευαστεί το 1986. Διαθέτει 13 στροφές εκ των οποίων οι πέντε είναι αριστερές και οι οκτώ δεξιές ενώ η μεγαλύτερη της ευθεία έχει μήκος 607 μέτρα όπου το βρίσκεται το σημείο εκκίνησης/τερματισμού.

Η πίστα φαίνεται ότι ταιριάζει απόλυτα στο οδηγικό στυλ του Χόρχε Λορένθο αφού ο Ισπανός έχει καταφέρει τα δύο τελευταία χρόνια να φύγει με την καρό σημαία του τερματισμού. Ο αναβάτης της Yamaha έρχεται στην χώρα του με ανεβασμένη ψυχολογία μετά το θρίαμβό του στο Κατάρ. Στόχος του είναι να σημειώσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο πρωτάθλημα και τρίτη συνεχόμενη σε αυτή την πίστα.

Από την άλλη πλευρά ο Κέισι Στόνερ επιθυμεί να δώσει την απάντησή του και να επιστρέψει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Σε μία πίστα μάλιστα όπου πέρυσι λόγω της επαφής του με τον Βαλεντίνο Ρόσι εγκατέλειψε. Η τρίτη θέση στην Ντόχα δεν ικανοποίησε τον περυσινό παγκόσμιο πρωταθλητή, που προς το τέλος του αγώνα αναγκάστηκε να μειώσει τον ρυθμό του αφού το πρόβλημα με το πρησμένο του χέρι τον ταλαιπωρούσε αρκετά.

«Μετά από ένα δύσκολο αποτέλεσμα στο Κατάρ, ανυπομονώ για τη Χερέθ. Είχαμε μια καλή περίοδο δοκιμών εκεί πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος. Είναι μια πίστα που δεν ήταν και τόσο θετική για εμένα στο παρελθόν, αλλά το γεγονός ότι είχαμε καλό ρυθμό στις δοκιμές, μας έδωσε πολύ εμπιστοσύνη. Εχουμε ακόμη κάποια θέματα που χρειάζεται να λύσουμε με τη μοτοσικλέτα ιδίως τις ταλαντώσεις στην είσοδο και έξοδο της στροφής. Όταν το λύσουμε αυτό, τότε πιστεύουμε ότι θα έχουμε ένα πλήρες πακέτο. Μετά το Κατάρ, δούλεψα πάνω στο χέρι μου και σίγουρα νιώθω πολύ καλύτερα, επομένως δεν πιστεύω ότι θα είναι πρόβλημα για εμάς αυτό το σαββατοκύριακο», τόνισε ο Αυστραλός αναβάτης της Honda.

Ο teammate του Ντάνι Πεντρόζα με τον αέρα της δεύτερης θέσης στο Κατάρ και μετά από την άψογη στρατηγική που ακολούθησε, τρέχει πλέον εντός έδρας, φτάνοντας μάλιστα στην Χερέθ, την 100ή συμμετοχή του στην «μεγάλη κατηγορία». Η πίστα φαίνεται πως ταιριάζει στον Ισπανό αφού τα τελευταία επτά χρόνια βρίσκεται συνεχώς στο βάθρο με δύο νίκες (2005, 2008) και πέντε δεύτερες θέσεις.

«Οι δοκιμές πριν από την έναρξη της σεζόν ήταν θετικές εμάς. Είχαμε καλή αίσθηση της μοτοσικλέτας και ήμασταν ευχαριστημένοι. Επομένως ανυπομονώ να βρεθώ εκεί αυτό το Σαββατοκύριακο για τον αγώνα. Χρειάζεται να είμαστε πολύ συγκεντρωμένοι και να έχουμε καλή επίδοση στις κατατακτήριες ώστε να ξεκινήσουμε τον αγώνα από καλή θέση. Λατρεύω την πίστα της Χερέθ και την παθιασμένη υποστήριξη των Ισπανών φίλων. Ελπίζω οι κερκίδες να είναι και πάλι γεμάτες αφού αυτό προσθέτει στη μοναδική ατμόσφαιρα που υπάρχει. Είχαμε έναν καλό αγώνα στο Κατάρ και ήταν σημαντικό που ξεκίνησε η χρονιά στο πόντιουμ. Δεν πρέπει όμως να χαλαρώσουμε, θα έχουμε ως στόχο έναν ακόμη δυνατό αγώνα αυτό το Σαββατοκύριακο», τόνισε ο Πεντρόζα.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται στη Χερέθ η Monster Tech 3, η «δορυφορική» ομάδα της Yamaha που είδε στο Κατάρ τους δύο αναβάτες της, Καλ Κρούτσλοου και Αντρέα Ντοβιντσιόζο να δίνουν τη δική τους μάχη και να τερματίζουν τελικά τέταρτος και πέμπτος, αντίστοιχα. Μάλιστα, με το αποτέλεσμα αυτό ο Βρετανός αναβάτης ισοφάρισε την καλύτερη επίδοσή του σε αγώνα.

Η Ducati έρχεται στην Ισπανία με την ελπίδα μίας θέσης στο βάθρο των νικητών. Ο Νίκι Χέιντεν κράτησε στην Ντόχα υψηλά στη σημαία της Ιταλικής ομάδας (με γερμανούς ιδιοκτήτες πλέον) τερματίζοντας έκτος. Ο Βαλεντίνο Ρόσι πιστεύει σε μία καλύτερη θέση από την δέκατη στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Το κίνητρο του αυτή τη φορά στην Ισπανία θα είναι μεγαλύτερο καθώς συμπληρώνει τις 200 εκκινήσεις στα MotoGP, ένα νούμερο που στην 64η ιστορία του Παγκοσμίου πρωταθλήματος έχουν καταφέρει μόνο άλλοι δύο αναβάτες, οι Αλεξ Μπάρος και Λόρις Καπιρόσι.

«Ανέκαθεν μου άρεσε η Χερέθ και σίγουρα θα προσπαθήσουμε να τα πάμε καλύτερα από το Κατάρ. Μέχρι το τέλος των τριήμερων δοκιμών το Μάρτιο, είχαμε βρει ένα καλό στήσιμο για την GP12. Ετσι είχαμε μία βάση για να ξεκινήσουμε από αυτή την πίστα, καθώς προετοιμάζαμε τη μοτοσικλέτα για το πρωτάθλημα. Είναι πολύ σημαντικό να δουλέψει καλά στις δοκιμές της Παρασκευής και του Σαββάτου. Κύριο στόχος θα είναι να διατηρήσουμε την καλή κατεύθυνση που έχει δοθεί και να εκμεταλλευτούμε όλα αυτά που μέχρι πρόσφατα δουλεύαμε», δήλωσε ο Βαλεντίνο Ρόσι.

Ο Νίκι Χέιντεν αν και αποκάλυψε ότι απολαμβάνει τη Χερέθ, υπογράμμισε ότι είναι μία δύσκολη πίστα. «Πραγματικά απολαμβάνω τη Χερέθ. Κατά κάποιο τρόπο, μοιάζει σαν να είναι ξανά ο πρώτος αγώνας. Είναι λίγο διαφορετική από το Κατάρ. Είναι πραγματικά δύσκολη, με λίγες μικρές ευθείες. Ανυπομονώ. Είχαμε κάνει εδώ δοκιμές τον περασμένο Μάρτιο, αλλά από τότε, έχει ήδη γίνει ένας αγώνας και έχουμε περισσότερα στοιχεία να λάβουμε υπόψη μας. Τώρα, πλέον ξέρουμε το βασικό στήσιμο της μοτοσικλέτας. Πέρυσι ο καιρός περιέπλεξε τα πράγματα, άρα φέτος θα δούμε τι θα γίνει».

Η πρώτη επίσημη εμφάνιση του Αλβάρο Μπαουτίστα με την ομάδα της San Carlo Honda Gresini ήταν θετική αφού ο Ισπανός κατετάγη στο Κατάρ έβδομος. Στην χώρα του ωστόσο επιθυμεί με γιορτάσει την 150ή εκκίνηση του σε GP (σε όλες τις κατηγορίες) με ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

«Ειχα ένα δύσκολο απόγευμα στο Κατάρ αφού προσπαθούσα να ανακτήσω την εμπιστοσύνη μου στην μοτοσικλέτα, την οποία πραγματικά χάρηκα κατά την διάρκεια των δοκιμών εδώ. Δοκιμάσαμε μερικά πράγματα χωρίς να έχουμε μια καλή αίσθηση και έπρεπε να δουλέψω πολύ σκληρά στον αγώνα για να πάρω το 100% αυτών που είχαμε. Ηταν πολύ σημαντικό για εμάς να ολοκληρώσουμε τον αγώνα και η έβδομη θέση ήταν ένας θετικός τρόπος να τελειώσει ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο. Κατά την διάρκεια αυτού του σύντομου διαλείμματος, προπονήθηκα σκληρά. Πέρυσι έχασα τον αγώνα λόγω τραυματισμού, αλλά φέτος κατά την διάρκεια των δοκιμών πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος, συγκεντρώσαμε σημαντικά στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να έχουμε έναν καλό αγώνα την Κυριακή. Στόχος μας είναι να βρεθούμε κοντά στους αναβάτες που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις, κάτι που θα είναι εξαιρετικό, διότι είναι πάντα πολύ ευχάριστο να τρέχεις στη Χερέθ, μπροστά σε πολλούς θεατές. Ανέκαθεν η Χερέθ μοιάζει σαν την πραγματική έναρξη της χρονιάς διότι είναι ο πρώτος Ευρωπαϊκός γύρος και ότι βαδίζουν σύμφωνα με το φυσικό καθημερινό πρόγραμμα. Είναι μια γιορτή για τις μοτοσικλέτες κάτι που είναι συναρπαστικό για τους θεατές και τους αναβάτες. Εχω κάποιες αξέχαστες αναμνήσεις από εκεί διότι στη Χερέθ κέρδισα την πρώτη μου νίκη σε GP και θα ήταν πολύ ωραία αν βρεθώ για πρώτη φορά στα MotoGP στο βάθρο των νικητών».

Στόχος του Στέφαν Μπραντλ και της LCR Honda είναι να συνεχίσουν τις εξαιρετικές εμφανίσεις τους με τον περυσινό πρωταθλητή της Moto2 να συνηθίζει όλο και περισσότερο ακόμη περισσότερο την RC213V της Honda.

Ο Μπεν Σπις της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha σίγουρα θέλει να ξεχάσει το Κατάρ και αντικρίζει τον Ισπανικό αγώνα σα μία νέα πρεμιέρα του πρωταθλήματος.

Σε ό,τι αφορά στις CRT μοτοσικλέτες, όπως φάνηκε από τον πρώτο αγώνα, αλλά και τις δοκιμές που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής, ο Κόλιν Εντουαρτς είναι ταχύτερος χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι θα κυριαρχήσει στην κατηγορία.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις