To Ράλι Αργεντινής συγκαταλέγεται στους αγώνες που έχουν μεγάλο δείκτη δυσκολίας, όπως άλλωστε και το Ακρόπολις. Η διαδρομή του φέτος αναβαθμίστηκε σε σχέση με πέρυσι και μεγάλωσε με αποτέλεσμα το μήκος των ειδικών διαδρομών του να ανέλθει στα 503 χλμ. και το συνολικό μήκος του αγώνα να ξεπεράσει τα 1.700 χλμ., γεγονότα που το καθιστούν τον μεγαλύτερο αγώνα του πρωταθλήματος μετά το ράλι Σαφάρι το 2002. Συνολικά, θα υπάρχουν 19 ειδικές διαδρομές με δεσπόζουσα την Ελ Κοντόρ λόγω του υψομέτρου της που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 28 Απριλίου.
Αξια αναφοράς είναι η ΕΔ Matadero-Ambul, μήκους 66 χιλιομέτρων επίσης την τελευταία ημέρα του αγώνα. Την Παρασκευή τα πληρώματα θα κληθούν να περάσουν από την Ascochinga-Agua De Oro που έχει μήκος 51,88 χλμ, την οποία θα τρέξουν δύο φορές μέσα στην ημέρα. Ούτε και το Σάββατο η ημέρα τους όμως θα είναι εύκολη καθώς υπάρχει μεταξύ άλλων η ειδική Intiyaco-Golpe De Agua μήκους 39,74 χλμ. από την οποία θα έχουν δύο περάσματα.
Η Αργεντινή φιλοξενεί στα εδάφη της τον κόσμο του WRC από το 1980, αλλά φέτος προβλέπεται ότι τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα για τα 60 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή αφού ο καιρός και το χώμα σε συνδυασμό με αύξηση των χιλιομέτρων αγώνα, θα τους αναγκάσουν να βρίσκονται συνέχεια στο όριο. Η εποχή που διεξάγεται ο αγώνας στην Αργεντινή είναι πλέον Φθινόπωρο και οι εναλλαγές του καιρού μπορεί να αποτελέσουν ευχάριστη ή δυσάρεστη έκπληξη για τους αγωνιζόμενους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα περυσινά πρωΐνά όπου η θερμοκρασία βρισκόταν πολύ χαμηλά. Ένα φαινόμενο που αναμένεται να εμφανιστεί και φέτος αφού ο αγώνας διοργανώνεται έναν μήνα νωρίτερα σε σχέση με πέρυσι.
Αρχικά, οι διοργανωτές εξέταζαν το ενδεχόμενο το ράλι να μεταφερθεί στη Χιλή και την Ουρουγουάη, αλλά οι σκέψεις αυτές ναυάγησαν πολύ γρήγορα και έτσι επικεντρώθηκαν εντός των συνόρων της χώρας τους. Όπως και στο Ακρόπολις, έτσι κι εκεί, η σκόνη, το χώμα και οι πέτρες δυσχεραίνουν την όποια προσπάθεια των οδηγών. Ετσι, συχνό είναι το φαινόμενο των κλαταρισμάτων.
Οι φίλαθλοι είναι ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα του αγώνα καθώς τους χαρακτηρίζει ενθουσιασμός και αγάπη για τον αγώνα τους. Ο αριθμός όσων παρακολουθούν το ράλι είναι πολύ μεγάλος ενώ αυτό κάθε αυτό ο αγώνας συγκεντρώνει τεράστιο εγχώριο ενδιαφέρον.
Όπως και στους προηγούμενους αγώνες, έτσι και στην Αργεντινή θα υπάρχει η Qualifying Stage, όπου ανάλογα με τη θέση που θα τερματίσουν τα πληρώματα θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη σειρά εκκίνησης τους. Αυτό, όπως αποδεικνύεται, μέχρι στιγμής, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.
Σε ό,τι αφορά στα αγωνιστικά τώρα, ο Σεμπάστιαν Λόεμπ με τη Citroen είναι ο νικητής του αγώνα από το 2005 και έπειτα. Αυτή τη φορά όμως το κίνητρό του είναι πολύ μεγαλύτερο από μία ακόμη επικράτηση. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θέλει να δώσει μία απάντηση αφού στην Πορτογαλία απογοήτευσε, εγκαταλείποντας νωρίς τον αγώνα.
«Μετά την απογοήτευση στην Πορτογαλία, είμαι αποφασισμένος να επιστρέψω στις νίκες, ιδιαίτερα σε αυτό το ράλι με αυτή την απαράμιλλη ατμόσφαιρα. Για μία ακόμη φορά, η επιλογή των θέσεων εκκίνησης στο πρώτο μέρος του αγώνα, θα είναι ένας πραγματικός πονοκέφαλος. Στην Πορτογαλία πήραμε το ρίσκο του κινδύνου να ξεκινήσουμε από τις πρώτες θέσεις, διότι υπήρχαν μόλις 35 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών την πρώτη ημέρα. Στην Αργεντινή, υπάρχουν περισσότερα από 200 χλμ. ΕΔ την Παρασκευή!, Εάν βρέξει, θα χρειαστεί να ξεκινήσουμε πρώτοι για να αποφύγουμε να πέσουμε μέσα στη λάσπη. Εάν δεν βρέξει, τότε σαφώς θα είναι καλύτερα να ξεκινήσουμε περίπου από την 15η θέση».
Ο Λόεμπ μπορεί να προηγείται στην γενική κατάταξη των οδηγών, αλλά νιώθει ήδη την… ανάσα του πολύ θετικού Σόλμπεργκ, ο οποίος βρίσκεται πίσω του μόλις με τέσσερις βαθμούς διαφορά (66 έναντι 62). Με την πρώτη του χρονιά στην εργοστασιακή ομάδα της Ford ο Νορβηγός όχι μόνο κρατάει υψηλά τη σημαία της ομάδας, αλλά έχει καταφέρει με καλά πλασαρίσματα να ξεπεράσει και τον teammate του Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα.
Ο Φινλανδός δε έχει ξεκινήσει με τον καλύτερο τρόπο το πρωτάθλημα, έχοντας μείνει πίσω στη βαθμολογία (έκτος). Παράλληλα, η απουσία του από τον ράλι λόγω τραυματισμού αναμένεται να τους στερήσει πολύτιμους βαθμούς. Τη θέση του για αυτόν τον αγώνα θα πάρει ο Ντάνι Σορντό αφού ο Λάτβαλα θα επιστρέψει στην ομάδα πανέτοιμος για το Ακρόπολις. Πάντως η συμμετοχή του Ισπανού με το Fiesta αναμένεται με ανυπομονησία.
Ευχάριστη έκπληξη μέχρι στιγμής είναι ο Μαντς Οστμπεργκ, ο οποίος με το Ford Fiesta WRC της Adapta έχει αναρριχηθεί στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης με 53 βαθμούς. Μόλις τρεις πίσω του είναι ο Μίκο Χίρβονεν που δείχνει σταδιακά να εξοικειώνεται με το Citroen DS3 WRC.
Το πείσμα που χαρακτηρίζει τον Εβγκένι Νόβικοφ τον έχει ανεβάσει στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης με 39 βαθμούς. Στον αγώνα θα τρέξουν τα Mini JCW WRC με τους Αρμάντο Αραούχο και Πάουλο Νόμπρε όπως επίσης και οι Οτ Τανάκ, Μάρτιν Πρόκοπ και Ντάνιελ Ολιβέιρα με τα Ford WRC αλλά και οι Νάσερ Αλ-Ατίγια και Τιερί Νουβίλ με τα Citroen WRC των ιδιωτικών ομάδων.
Ο αγώνας ξεκινά την Πέμπτη 26 Απριλίου με μια Σούπερ Ειδική και συνεχίζεται μέχρι την Κυριακή 29 Απριλίου.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]