Ερευνητές από το αμερικανικό πανεπιστήμιο Rice ανέπτυξαν μία πρωτοποριακή «μπογιά» που θα μπορεί να τοποθετηθεί στο εξωτερικό κέλυφος των κτιρίων και στην άτρακτο οποιουδήποτε οχήματος (όπως των διαστημόπλοιων, των αεροπλάνων, των τρένων ή των αυτοκινήτων). Η μπογιά αυτή θα λειτουργεί σαν «δέρμα» που θα βοηθά τους μηχανικούς να ανακαλύψουν ακόμη και τις μικρότερες ρωγμές σε ελάχιστο χρόνο.
Το μόνο που θα χρειάζεται να κάνουν οι μηχανικοί είναι να «σκανάρουν» το κτίριο ή το όχημα με μία ειδική κάμερα. Η κάμερα θα «βομβαρδίζει» την οικοδομή ή την άτρακτο με υπέρυθρη ακτινοβολία, ελέγχοντας κατά πόσο η ακτινοβολία κάνει την μπογιά να φωσφορίσει σε κάποιο σημείο. Αν όχι, αυτό θα σημαίνει ότι το μπετόν ή το μέταλλο είναι απόλυτα ασφαλές. Σε περίπτωση όμως που η κάμερα δείξει ότι μία περιοχή φωσφορίζει, τότε θα ξέρουν ότι εκεί η άτρακτος ή το κτίριο έχει παραμορφωθεί επικίνδυνα. Δηλαδή ότι έχουν προκληθεί επικίνδυνες ρωγμές, που θα πρέπει να διορθωθούν άμεσα.
Η λειτουργία της «δέρματος» οφείλεται στους νανοσωλήνες άνθρακα που περιέχει και οι οποίοι, όσο η επιφάνεια που καλύπτουν θα παραμένει ανέπαφη, δεν θα αντιδρούν στην υπέρυθρη ακτινοβολία. Όταν όμως η επιφάνεια αυτή έχει καταστραφεί σε κάποια περιοχή, τότε εκεί θα έχουν καταστραφεί και οι νανοσωλήνες, με συνέπεια να αρχίσουν να φωσφορίσουν όταν πέσει πάνω τους «φως» από το υπέρυθρο φάσμα.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως το σκανάρισμα θα ολοκληρώνεται μέσα σε λίγα λεπτά, κάτι που σημαίνει ότι, έπειτα από έναν σεισμό, τα συνεργεία θα μπορούν να επιθεωρήσουν πολύ γρήγορα τις γειτονιές με τις μεγαλύτερες ζημιές – ελέγχοντας μάλιστα όχι μόνο τις πολυκατοικίες, αλλά και τις γέφυρες ή τις υπόγειες διαβάσεις. Το ίδιο εύκολα θα μπορούν οι υπεύθυνοι να ελέγξουν στο έδαφος ένα αεροσκάφος ή ένα διαστημόπλοιο, όταν αυτό έχει επιστρέψει από μία δύσκολη πτήση.
Στην περίπτωση μάλιστα των διαστημοπλοίων, οι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι θα είναι δυνατόν να τοποθετηθούν μόνιμες κάμερες στην άτρακτο, οι οποίες θα ελέγχουν συνεχώς την ασφάλειά της, όταν το σκάφος βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Γη. Έτσι, στην περίπτωση που κάποιος μικρομετεωρίτης ή «διαστημικό σκουπίδι» πέσει πάνω στο σκάφος, οι αστροναύτες θα ξέρουν αμέσως αν προκλήθηκε κάποια βλάβη, ώστε να την επιδιορθώσουν.
Το «δέρμα» δεν είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στο εμπόριο, καθώς ακόμη δεν έχει τελειοποιηθεί. Σύμφωνα πάντως με την ερευνητική ομάδα, ένα ακόμη πλεονέκτημα της «μπογιάς» είναι ότι μπορούν να προστεθούν και άλλες προσμείξεις που θα επεκτείνουν τη χρησιμότητά της. Έτσι, σχεδιάζουν ειδικές παραλλαγές του «δέρματος» για μεταλλικές κατασκευές, όπως γέφυρες, που παράλληλα θα προστατεύουν από τη διάβρωση. Επίσης, έχουν στα σκαριά μία εκδοχή της «μπογιάς» για τα διαστημόπλοια, η οποία θα λειτουργεί ταυτόχρονα και σαν θερμική ασπίδα.