Formula 1: Ρουά ματ από τον Αλόνσο στο Χοκενχάιμ

Κυριακή, 22 Ιουλίου 2012 17:18
UPD:20:49

A- A A+

Ο Ισπανός έγινε έτσι ο μοναδικός πιλότος που κατάφερε να ανέβει τρεις φορές φέτος στο βάθρο των νικητών και να διατηρηθεί στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης, διευρύνοντας παράλληλα την διαφορά του από τους υπόλοιπους πιλότους στους 34 βαθμούς.

Ο Φερνάντο Αλόνσο αν και κυνηγήθηκε αρχικά από τον Σεμπάστιαν Φέτελ και στη συνέχεια από τον Τζένσον Μπάτον δεν φάνηκε να πτοείται καθόλου κατά την διάρκεια του αγώνα. Διατήρησε την πρωτοπορία από την πρώτη στροφή καθώς είχε την πολ ποζίσιον, και πανηγύρισε έτσι την τριακοστή νίκη στην καριέρα του.

Ο Ισπανός ακολούθησε τη στρατηγική του ήρεμα και δεν έδειχνε να αγχώνεται από την πίεση των Φέτελ και Μπάτον. Ακόμη κι αν όταν η ομάδα του ανέφερε από το team radio την κατάσταση, εκείνος αντιδρούσε σε ήρεμο ύφος, λες και γνώριζε πως «είχε» τον αγώνα από την αρχή. Με αυτόν τον τρόπο και την άμεση αντίδραση της Ferrari στο παιχνίδι στρατηγικής των υπολοίπων ομάδων και δη της Red Bull και της McLaren σε ό,τι αφορά στα πιτστόπ, ο Αλόνσο επανέλαβε με έναν «καθαρό» αγώνα αυτή τη φορά τη νίκη του στο Χόκενχαιμ όπως το 2010, φεύγοντας και πάλι θριαμβευτής.

Πίσω του ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήρε τελικά το... αίμα του πίσω από τον Τζένσον Μπάτον και τη McLaren γενικότερα, η οποία του έπαιξε ένα έξυπνο παιχνίδι. Μόλις στον 66ο γύρο, έναν πριν το τέλος του αγώνα κατάφερε να περάσει τον Βρετανό πιλότο και ανέβει εκείνος στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, κερδίζοντας σημαντικούς βαθμούς. Ο Φέτελ είχε όλα τα φόντα να κερδίσει μέσα στη χώρα του, αλλά ένα έξυπνο όπως αποδείχτηκε κόλπο της McLaren του το στέρησε. Ο Γερμανός μέχρι τον 37 γύρο κυνηγούσε τον πρωτοπόρο Αλόνσο και του έκανε τη ζωή δύσκολη. Στη μάχη του διδύμου προστέθηκε αργότερα και ο Τζένσον Μπάτον που εκμεταλλεύτηκε τη μονομαχία των πρωτοπόρων για να τους «πιάσει».

Οταν οι Αλόνσο-Φέτελ προσπάθησαν να περάσουν τον Χάμιλτον που ήταν από τους τελευταίους, έχοντας έναν άσχημο αγώνα, ο Ισπανός τα κατάφερε. Ο Φέτελ όμως έμεινε πίσω του και σα να μην έφτανε αυτό, δέχθηκε και την προσπέραση του Βρετανού που βρέθηκε έτσι ανάμεσά τους. Ο Χάμιλτον φάνηκε να το διασκεδάζει πιέζοντας τον Αλόνσο και δυσκολεύοντας παράλληλα τον Φέτελ που πάσχιζε να τον περάσει. Στην ουσία όμως καθυστερούσε τον Γερμανό, όπως φάνηκε, μέχρι να πλησιάσει κι άλλο ο Μπάτον. Ο τελευταίος μπήκε στον 42ο γύρο για το δεύτερο και τελευταίο πιτστόπ επιλέγοντας τη μεσαία γόμα και με φρέσκα ελαστικά άρχισε να κινείται γρήγορα, κάνοντας τον ταχύτερο γύρο. Στο μεταξύ Αλόνσο και Φέτελ μπήκαν μαζί στα πιτς με τον Ισπανό να εκμεταλλεύεται την ταχύτερη (για μερικά δέκατα του δευτ.) δουλειά των μηχανικών του. Ετσι, ο πιλότος της Ferrari βγήκε στην πίστα πρώτος ενώ ο Φέτελ δεν πρόλαβε να περάσει δεύτερος καθώς ο Μπάτον που ερχόταν, ήταν ταχύτερος και του έκλεψε έτσι τη θέση πίσω από τον Αλόνσο.

Ο βρετανός επιδόθηκε σε ένα κυνηγητό του Ισπανού, αλλά τελικά ο αντίπαλός του περίτεχνα κρατήθηκε στην πρώτη θέση, κερδίζοντας την τρίτη νίκη στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Λίγο πριν το τέλος ο Φέτελ «έπιασε» τον Μπάτον και τον πέρασε πάνω στη στροφή, μία προσπέραση που του χάρισε μεν τη δεύτερη θέση, αλλά θα διερευνηθεί από τους αγωνοδίκες μετά το τέλος του αγώνα.

Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Κίμι Ραϊκόνεν, σε έναν πολύ δυναμικό αγώνα για τον Φινλανδό με πολλές προσπεράσεις. Τη στιγμή μάλιστα που ο Ρομάν Γκροσεάν είχε πρόβλημα με το πάτωμα της Ε20 από την αρχή του αγώνα και έμεινε 18ος.

Πολύ ευχαριστημένη θα πρέπει να είναι η Sauber καθώς και τα δύο μονοθέσια κατάφεραν να τερματίσουν στην πρώτη δεκάδα, λαμβάνοντας πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Ο Καμούι Κομπαγιάσι ήταν πέμπτος και πίσω του ο Σέρζιο Πέρεθ που έδωσε μάχες με τους Μίκαελ Σουμάχερ και Νίκο Χούλκενμπεργκ, αντίστοιχα.

Ο πρώτος δεν κατάφερε να ικανοποιήσει τους χιλιάδες φίλους μέσα στην χώρα του καθώς όπως αποδείχθηκε η στρατηγική των τριών πιτστόπ ήταν καταστροφική για αυτόν. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής έδωσε μάχες, πάλεψε, αλλά έχασε πολύτιμο χρόνο, μένοντας έβδομος. Ο teammate του Νίκο Ρόζμπεργκ αν και ξεκίνησε τελευταίος, ανέβηκε δέκατος, αλλά όπως το 2010, έτσι και φέτος δεν μπόρεσε να προσφέρει κάτι καλύτερο μπροστά στους χιλιάδες συμπατριώτες του.

Μεταξύ των δύο Mercedes ήταν ένας ακόμη Γερμανός, ο Νίκο Χούλκενπεργκ με τη Force India αλλά και ο Μαρκ Γουέμπερ με τη δεύτερη Red Bull. Ο νεαρός Γερμανός προσπάθησε αλλά έχανε πολλές μάχες, δεχόμενος αρκετές προσπεράσεις ενώ ο Αυστραλός έμοιαζε καταδικασμένος από την εκκίνηση του αγώνα.

Ο Πολ ντι Ρέστα ήταν ενδέκατος, έχοντας πίσω του τον Φελίπε Μάσα. Ο Βραζιλιάνος δυσκολεύτηκε σήμερα αρκετά αφού αναγκάστηκε να μπει στον πρώτο γύρο στα πιτς για σπασμένη εμπρός πτέρυγα, κληρονομιά από την εκκίνηση του αγώνα.

Στην 13η και 14η θέση τερμάτισαν οι δύο Toro Rosso, μένοντας μακριά από το πνεύμα του αγώνα. Ο Ρικιάρντο ήταν για μία ακόμη φορά ταχύτερος του Βερνιέ.

Πολύ άσχημος αγώνας για την Williams που είδε τον Παστόρ Μαλντονάτο να ολοκληρώνει τον αγώνα 15ος και τον Μπρούνο Σένα, ακόμη χαμηλότερα, στην 17η θέση. Ανάμεσά του βρέθηκε ο Βιτάλι Πετρόφ με την Caterham, τη στιγμή που ο teammate του Χέικι Κοβαλάινεν ήταν 19ος .

Στη μάχη των «αδυνάτων» η Marussia με τον Τσαρλς Πικ υπερίσχυσε της HRT του Πέντρο Ντε λα Ρόσα.

Η 100η εκκίνηση του Λιούις Χάμιλτον δεν ήταν και από τις πιο τυχερές καθώς ο Βρετανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον 59ο γύρο. Την δουλειά ωστόσο νωρίτερα την είχε κάνει, αποδεικνύοντας ότι η F1 είναι ένα ομαδικό άθλημα.

Επόμενο ραντεβού των ομάδων στην Ουγγαρία σε μία εβδομάδα.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα

1. Φερναντο Αλόνσο Ferrari 1h31:05.862

2. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull + 3.732

3. Τζένσον Μπάτον McLaren + 6.949

4. Κίμι Ραΐκονεν Lotus + 16.409

5. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber + 21.925

6. Σέρζιο Πέρεθ Sauber + 27.896

7. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes + 28.960

8. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull + 46.900

9. Νίκο Χουλκενμπεργκ Force India + 48.100

10. Νίκο Ρόσμπεργκ Mercedes + 48.800

11. Πολ Ντι Ρέστα Force India + 59.200

12. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso + 1:11.400

13. Φελίπε Μάσα Ferrari + 1:16.800

14. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso + 1:16.900

15. Παστόρ Μαλντονάτο Williams + 1 γύρος

16. Βιτάλι Πετρόφ Caterham + 1 γύρος

17. Μπρούνο Σένα Williams + 1 γύρος

18. Ρομάν Γκροσεάν Lotus + 1 γύρος

19. Χέικι Κοβαλαίνεν Caterham + 2 γύροι

20. Τσαρλς Πικ Marussia + 2 γύροι

21. Πέντρο Ντε λα Ρόσα HRT + 3 γύροι

22. Τίμο Γκλοκ Marussia + 3 γύροι

23. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT + 3 γύροι

Βαθμολογία πιλότων

1. Φερνάντο Αλόνσο 154

2. Μαρκ Γουέμπερ 120

3. Σεμπάστιαν Φέτελ 118

4. Κίμι Ραϊκόνεν 95

5. Λιούις Χάμιλτον 92

6. Νίκο Ρόσμπεργκ 76

7. Τζένσον Μπάτον 65

8. Ρομάν Γκροσεάν 61

9. Σέρζιο Πέρεθ 47

10. Καμούι Κομπαγιάσι 31

11. Παστόρ Μαλντονάτο 29

12. Μίκαελ Σουμάχερ 29

13. Πολ Ντι Ρέστα 27

14. Φελίπε Μάσα 23

15. Νίκο Χούλκενμπεργκ 19

16. Μπρούνο Σένα 18

17. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ 4

18. Ντανιέλ Ρικιάρντο 2

Βαθμολογία κατασκευαστών

1. Red Bull 238

2. Ferrari 177

3. McLaren 157

4. Lotus- Renault 156

5. Mercedes 105

6. Sauber 78

7. Williams 47

8. Force India 46

9. Toro Rosso 6

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις