Ηλιακοί συλλέκτες και... ρομπότ σε σιδηρόδρομο

Πέμπτη, 06 Σεπτεμβρίου 2012 16:55
UPD:17:09

A- A A+

Καθώς το ενδιαφέρον για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αυξάνεται όλο και περισσότερο παγκοσμίως, είναι πολλές οι νέες ιδέες και τεχνολογίες οι οποίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας, καθώς όλοι θέλουν «μερίδιο στην πίτα» της ανεξάντλητης (τουλάχιστον, για κάτι εκατομμύρια χρόνια) ροής ενέργειας που υπόσχονται ο ήλιος και οι άλλες ΑΠΕ.

Στον τομέα των ηλιακών συλλεκτών, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι η μεγιστοποίηση της δυνατής συλλογής ηλιακής ενέργειας: οι συλλέκτες πρέπει πάντα να είναι τοποθετημένοι στην κατάλληλη γωνία προκειμένου να μαζεύουν όσο τη μέγιστη δυνατή ακτινοβολία. Ο κύριος τρόπος επίλυσης του προβλήματος μέχρι τώρα ήταν η τοποθέτηση ειδικών μοτέρ που αλλάζουν την κατεύθυνση και την κλίση του συλλέκτη- ωστόσο πρόκειται για μία μάλλον δαπανηρή λύση, καθώς πρέπει να τοποθετούνται σε κάθε ηλιακό πάνελ και να έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν σε μεταβολές προς κάθε κατεύθυνση.

Μία εναλλακτική πρόταση προέρχεται από την εταιρεία QBotix, μία φιλόδοξη startup, η οποία συνδυάζει τη ρομποτική τεχνολογία με τον παλιό, αξιόπιστο…σιδηρόδρομο. Το σύστημα στην ουσία είναι ένας σιδηρόδρομος πάνω στον οποίο κινούνται δύο ρομπότ, τα οποία προβαίνουν στις απαραίτητες αλλαγές στην κλίση των πάνελ, έτσι ώστε ανά πάσα στιγμή να συλλέγουν την μέγιστη δυνατή ποσότητα ηλιακής ενέργειας.

Δείτε το βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=Iq-3n4uHEvc

Η απόδοση του συγκεκριμένου συστήματος σε σχέση με τις «συμβατικές» μεθόδους υπολογίζεται ως αυξημένη κατά 15%. Τα δύο ρομπότ αναλαμβάνουν καθήκοντα εναλλάξ: το ένα «εργάζεται» ενώ το άλλο φορτίζει. Επίσης, κατά τη διάρκεια των εργασιών τους κάνουν ελέγχους στους συλλέκτες, παρακολουθώντας την κατάστασή τους και ενημερώνοντας για πιθανά προβλήματα.

Το σύστημα υπόσχεται μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων, καθώς δίνει τη δυνατότητα εγκατάστασής του σε έδαφος λιγότερο ομαλό από ό,τι απαιτείται για τα συνήθη φωτοβολταϊκά πάρκα, ενώ οι καλωδιώσεις των πάνελ μπορούν να ενσωματώνονται στο σιδηρόδρομο, μειώνοντας ακόμα περισσότερο το κόστος.

Η εταιρεία δοκιμάζει το σύστημα εδώ και ένα χρόνο, και μέχρι τώρα αναφέρει πως έχει προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια ύψους 7,5 εκατομμυρίων δολαρίων, με την εγκατάσταση του πρώτου ολοκληρωμένου συστήματος κατόπιν παραγγελίας πελάτη να πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα.

Προτεινόμενα για εσάς