Formula 1: «Ολα για όλα» στη Νότια Κορέα

Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2012 16:47
UPD:16:47

A- A A+

Μία ακριβώς εβδομάδα μετά την Ιαπωνία το Παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula επιστρέψει στην ενεργό δράση και παραμένει στην Ασία. Ο 16ος γύρος του θεσμού θα φιλοξενηθεί στη Νότια Κορέα, σε μία σχετικά νέα πίστα.

Το σιρκουΐ της Γέονγκαμ βρίσκεται κοντά στο λιμάνι Μόκπο της χώρας, στην περιοχή South Jeolla, στη νοτιοδυτική πλευρά τις κορεατικής χερσονήσου και απέχει περίπου 370 χλμ. από την πρωτεύουσα της χώρας, Σεούλ. Η τοποθεσία κατά κύριο λόγο είναι αγροτική με υπέροχη φυσική ομορφιά, συνδυάζοντας βουνό και θάλασσα καθώς ένα τμήμα της πίστας περνάει δίπλα από τις ακτές τις περιοχής.

Η πίστα κατασκευάστηκε από τον Γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τιλκ. Οι εργασίες αποπεράτωσής της ολοκληρώθηκαν το Μάιο του 2010 και στα τέλη Οκτωβρίου του ίδιου έτους υποδέχθηκε για πρώτη φορά την οικογένεια της Formula 1. Αποτελείται από δύο τμήματα, ένα προσωρινό που χρησιμοποιείται καθημερινά ως δημόσιος δρόμος από τους κατοίκους της περιοχής και τη μόνιμη πίστα μήκους 3.045 χλμ. Συνολικά το μήκος της ανέρχεται στα 5.615 χλμ. και είναι από τις λίγες του παγκοσμίου πρωταθλήματος που είναι αριστερόστροφες. Αποτελείται από 18 στροφές εκ των οποίων οι 11 έχει αριστερή φορά και οι επτά είναι δεξιόστροφες. Κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμά της είναι η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού που φτάνει στα 1,2 χιλιόμετρα και είναι η μεγαλύτερη σε όλες τις Ασιατικές πίστες και μία από τις μεγαλύτερες του πρωταθλήματος. Για τις ανάγκες του αγώνα, οι οδηγοί «γυρίζουν» την πίστα 55 φορές και καλύπτουν 308.630 χλμ.

Η εταιρεία που διοργανώνει το Κορεατικό GP είναι η KAVO (Korea Auto Valley Operation), μία κοινοπραξία της εταιρείας M-Bridge Holdings και της τοπικής κυβέρνησης. Οι διοργανωτές έχουν υπογράψει από το 2010 επταετές συμβόλαιο συνεργασίας με τον Μπέρνι Εκλεστοουν ώστε να υποδέχονται στην Formula 1, ύψους 264 εκατομμύριων δολαρίων με δυνατότητα πενταετούς επέκτασης.

Το σιρκουΐ αποτελείται από τρία κομμάτια εκ των οποίων το πρώτο χαρακτηρίζεται από τις μεγάλες ευθείες και τις αργές δεξιές στροφές ενώ υπάρχουν και δύο εμφανή σημεία για προσπέραση. Οι ταχύτητες που αναπτύσσονται εδώ ξεπερνούν τα 300 και θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι αυτό το ταχύτερο κομμάτι της πίστας. Στις στροφές όμως ένα και τρία οι πιλότοι χρειάζεται να πιέζουν πολύ και απότομα το πεντάλ του φρένου για να μην βρεθούν προ εκπλήξεων. Το δεύτερο κομμάτι της πίστας θυμίζει αρκετά τη Σουζούκα με γρήγορες στροφές που οδηγούν στο τρίτο και πιο αργό της πίστας που αποτελεί πρόκληση τόσο για τους μηχανικούς όσο και για τους πιλότους καθώς είναι το πιο τεχνικό. Οι διαδοχικές στροφές και η ταχύτατη αλλαγή κατεύθυνσης δυσκολεύουν αρκετά τα μονοθέσια και κάποια δε πολύ περισσότερο όπως π.χ. τη Lotus. Η πιέσεις που δέχονται οι πιλότοι κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος στις στροφές ιδίως την τρίτη μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα 5,2g.

Πέραν των φρένων που καταπονούνται ιδιαίτερα, για μία ακόμη φορά ελαστικά θα διαδραματίσουν κι εδώ σημαντικό ρόλο. Για τη Νότια Κορέα η Pirelli θέλησε να κάνει πιο δύσκολο των έργων των ομάδων καθώς φέρνει τη μαλακή και πολύ μαλακή γόμα, ένα δίδυμο που είχε ξαναδοκιμαστεί φέτος άλλες τρεις φορές, σε Μονακό, Καναδά και Σιγκαπούρη.

Η συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί μία ακόμη πρόκληση καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες που μπορεί να αναπτυχθούν τόσο στην επιφάνεια της πίστας όσο και στην ατμόσφαιρα (σε περίπτωση ηλιοφάνειας) αναμένεται να προκαλέσουν ταχύτατη φθορά των ελαστικών. Επιπλέον, η πρόσφυση είναι ένας ακόμη παράγοντας που ανησυχεί τα επιτελεία των ομάδων καθώς στα σημεία της πίστας που χρησιμοποιούνται καθημερινά ως δημόσιος δρόμος, παρατηρείται φθορά.

Όπως στους περισσότερους αγώνες του φετινού πρωταθλήματος, έτσι και στη Νότια Κορέα ο καιρός αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό. Προς το παρόν οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ηλιοφάνεια όλο το αγωνιστικό τριήμερο.

Αγωνιστικά τώρα, όλο το άγχος έχει μεταφερθεί στο στρατόπεδο της Ferrari. Η εγκατάλειψη του Αλόνσο σε συνδυασμό με τη δεύτερη συνεχόμενη φετινή νίκη του Φέτελ στην Ιαπωνία, έχει εξανεμίσει τη μεταξύ τους διαφορά μόλις στους τέσσερις βαθμούς. Σαν να ξεκινάει λοιπόν το πρωτάθλημα από την αρχή με τους δύο μονομάχους να θέλουν εδώ, στη Νότια Κορέα τη νίκη-κλειδί όπως αποδεικνύεται για τη συνέχεια. Ο καθένας βέβαια για τους δικούς του λόγους.

Ο μεν Αλόνσο για να επιστρέψει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου μετά από πολύ καιρό και παράλληλα να αποβάλλει το άγχος τόσων αγώνων που έβλεπε τους ανταγωνιστές του να τον πλησιάζουν στη βαθμολογία. Για τον Φέτελ τα πράγματα είναι πιο απλά. Θα έχει κάνει ένα σημαντικό comeback στους τελευταίους αγώνες και πλέον θα έχει την ψυχολογία με το μέρος του για την συνέχεια του πρωταθλήματος.

Σε αυτό συμβάλλει σημαντικά το γεγονός ότι έχει στα χέρια του ένα άκρως ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ικανό να του χαρίσει την πρώτη θέση. Σημείο που υστερεί ο Αλόνσο καθώς η F2012 δείχνει να υπολείπεται της Red Bull. Αυτό κυρίως οφείλεται στα προβλήματα που αντιμετωπίσει η Ferrari με την αεροδυναμική της σήραγγα. Η Scuderia ωστόσο ευελπιστεί ότι με τις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει αρχής γενομένης από την Γέονγκαμ και μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος, θα βοηθήσει σημαντικά τον Αλόνσο στο κυνήγι του τίτλου.

Σε αυτή τη μάχη δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την McLaren που μπορεί μεν στους δύο τελευταίους αγώνες να τυραννήθηκε από προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν διαθέτει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Μοναδική ένταση ίσως το κίνητρο του Λιούις Χάμιλτον για τη συνέχεια του πρωταθλήματος από τη στιγμή που συμφώνησε με την Mercedes για του χρόνου. Ο Βρετανός πάντως διατείνεται πως θα παλέψει μέχρι τέλους για τον φετινό τίτλο.

Στην Lotus αναζητούν ακόμη την πρώτη τους νίκη στο πρωτάθλημα. Η πίστα της Nότιας Κορέας ωστόσο αναμένεται να τους δυσκολέψει λιγάκι. Για τον αγώνα έχουν ετοιμάσει σημαντικές αναβαθμίσεις με κυριότερη τις νέες εξατμίσεις. H τρίτη θέση πάντως στην οποία πέρασε ο Ραιϊκόνεν στο πρωτάθλημα έχει αναπτερώσει τις ελπίδες του Φινλανδού που ονειρεύται τον φετινό τίτλο. Προβλήματα με τις εκκινήσεις του αντιμετωπίζει ο Ρομάν Γκροσεάν καθώς έχει εμπλακεί μέχρι στιγμής σε ατύχημα στην αρχή του αγώνα σε οκτώ GP.

Η Sauber θέλει να επαναλάβει την επιτυχία της στην Ιαπωνία και να αποκτήσει έτσι μία νέα δυναμική. Ηδη έχει καταφέρει να υπολείπεται είκοσι βαθμούς της πέμπτης στην γενική κατάταξη, Mercedes. Τα «ασημένια βέλη» παρουσιάζουν έλλειψη σταθερότητας στην απόδοσή τους. Σίγουρα την Ιαπωνία θα ήθελαν να την ξεχάσουν γρήγορα και να έρθουν στην Γέονγκαμ ελπίζοντας σε αντιστροφή του άσχημου κλίματος.

Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (12 Οκτωβρίου) θα διεξαχθούν τέσσερις και οκτώ αντίστοιχα το πρωΐ (ώρα Ελλάδας). Οι ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου ξεκινούν στις πέντε το πρωΐ (ώρα Ελλάδας) και οι κατατακτήριες στις οκτώ το πρωΐ (ώρα Ελλάδας). Η έναρξη του αγώνα την Κυριακή είναι στις εννέα το πρωΐ.

Προηγούμενοι νικητές

2011 Σεμπάστιαν Φέτελ - Red Bull-Renault

2010 Φερνάντο Αλόνσο – Ferrari

Κάτοχοι πολ ποζίσιον

2011 Λιούις Χάμιλτον - McLaren-Mercedes

2010 Σεμπάστιαν Φέτελ - Red Bull-Renault

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις