Η δημιουργία εικονικών κόσμων στον υπολογιστή είναι σχεδόν τόσο παλιά όσο και οι ίδιοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Τέτοιοι κόσμοι δημιουργούνταν για να εξυπηρετήσουν κατά κανόνα εκπαιδευτικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς, παρέχοντας στους χρήστες τους εξομοιώσεις περιβαλλόντων κάθε είδους και φαντασίας. Εν έτει 2012, οι εικονικοί κόσμοι αποτελούν ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά στοιχεία των επιτυχημένων τίτλων παιχνιδιών, καθώς όσο μεγαλύτερη είναι η εμβύθιση του παίκτη στον κόσμο του παιχνιδιού, τόσο πιο ελκυστικό γίνεται και το παιχνίδι.
Γενικότερα, αυτοί οι κόσμοι είναι προκατασκευασμένοι: το πρόγραμμα αναζητά στη βάση δεδομένων του τους χάρτες, τα αντικείμενα και τις εικόνες που συναντά ο «παίκτης», είτε πρόκειται για ένα παιχνίδι είτε για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Το A New Zero διαφέρει. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα τρισδιάστατο παιχνίδι από τον Αλεξ Όστιν, το οποίο έχει μία ιδιαιτερότητα: ο κόσμος του δημιουργείται και αυξάνεται σε πραγματικό χρόνο, καθώς ο παίκτης κινείται μέσα του - κάτι που σημαίνει ότι ο εικονικός κόσμος του A New Zero δεν έχει όρια ή τέλος. Όπως λέει ο ίδιος ο δημιουργός του, ο παίκτης μπορεί να «πηδήξει μέσα από όποιο παράθυρο θέλει».
Το όλο project ξεκίνησε ως εξομοιωτής πτήσης. Η κεντρική ιδέα ήταν ότι, ελλείψει καλλιτέχνη, όλος ο κόσμος του παιχνιδιού θα μπορούσε να δημιουργηθεί από υπολογιστικό κώδικα. Τα πάντα στο A New Zero (γραφικά, μοντέλα, μουσική, ηχητικά εφέ) δημιουργούνται από κώδικα όσο ο παίκτης βρίσκεται μέσα στον κόσμο, κάτι που σημαίνει ότι το συνολικό του μέγεθος είναι μόλις 516 KB.
Οι ρίζες αυτής της μεθόδου (procedural generation) βρίσκονται στις αρχές της δεκαετίας του 1990, σε έναν θρυλικό για τους παλιούς gamers τίτλο, το Frontier: Elite 2, όπου το παιχνίδι δημιουργούσε έναν ολόκληρο γαλαξία για να εξερευνήσει ο παίκτης. Κάπως αντίστοιχα δημιουργούνται και πολλές περιοχές στους κόσμους της δημοφιλούς σειράς Elder Scrolls, που είναι γνωστή για τους εξελιγμένους, τεράστιους και σχεδιασμένους με κάθε λεπτομέρεια κόσμους της.
Κατά βάση το A New Zero είναι ένα πολεμικό παιχνίδι, η δραστηριότητα στο οποίο υπακούει απόλυτα στους νόμους της Φυσικής. Όπως πιστεύει ο δημιουργός του, αυτό το μοντέλο ανάπτυξης θα ακολουθηθεί από μεγάλο τμήμα της βιομηχανίας παιχνιδιών στο μέλλον.