Μετά την απόσυρση του Concorde το 2003, το υπερηχητικό ταξίδι είναι πλέον προνόμιο μόνο των πιλότων μαχητικών αεροπλάνων. Η εταιρεία XCOR Aerospace σκοπεύει να αλλάξει αυτό το καθεστώς, με το νέο αεροσκάφος της ονόματι Lynx.
Η εταιρεία με βάση την Καλιφόρνια οραματίζεται την πραγματοποίηση πτήσης μεταξύ Νέας Υόρκης και Τόκυο χρησιμοποιώντας ένα υπερηχητικό αεροσκάφος που θα φτάνει ως την άκρη της ατμόσφαιρας και την αρχή του διαστήματος. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας Μπράιαν Κάμπεν, η πτήση αναμένεται να διαρκεί μόλις 90 λεπτά, ενώ η τωρινή διάρκεια με συμβατικά αεροπλάνα είναι 13,5 ώρες.
Το Lynx θα μπορεί να πραγματοποιεί τέσσερις πτήσεις ημερησίως και θα μπορεί να χρησιμοποιεί κανονικούς αεροδιαδρόμους για οριζόντια απογείωση και προσγείωση. Αυτή η μοναδική προσέγγιση είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα του Lynx, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας, καθώς προσφέρει ασυναγώνιστα περισσότερες επιλογές μεταφοράς σε σχέση με ανταγωνιστικά αεροσκάφη που χρειάζονται ειδικές εγκαταστάσεις, τα λεγόμενα «διαστημοδρόμια». Ένας από τους κύριους ανταγωνιστές είναι ο Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον της Virgin Galactic με το Spaceship2.
Το κόστος για κάθε επιβάτη θα είναι περίπου 95.000 δολλάρια και κατά τη διάρκεια της πτήσης θα ζουν για λίγο πάνω από τέσσερα λεπτά την εμπειρία της μηδενικής βαρύτητας. Η XCOR έχει μοιράσει εισιτήρια σε επιστήμονες της NASA αλλά και σε μία φαν της σειράς Big Bang Theory, στα πλαίσια αύξησης της δημοσιότητας του Lynx.
Οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις του αεροσκάφους αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του ερχόμενου έτους, ενώ το τελικό σχέδιο του αεροσκάφους αναμένεται να οριστικοποιηθεί στους επόμενους μήνες, αν και μία ρέπλικα παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα σε διεθνές συμπόσιο στο Νέο Μεξικό. Οι δοκιμές της μηχανής του αεροσκάφους ξεκίνησαν το 2008 και ολοκληρώθηκαν το Φεβρουάριο του 2011.
Το πρωτότυπο αεροσκάφος Lynx Mark I θα φτάνει σε υψόμετρο 61 χιλιομέτρων και ταχύτητα 3,5 Μαχ, ενώ ο διάδοχός του, το Lynx Mark II, τα 106 χιλιόμετρα, και αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2014. Τυπικά το διάστημα θεωρείται ότι ξεκινάει από τα 100 χιλιόμετρα υψόμετρο.
Το Lynx θα περιορίζεται μόνο σε έναν επιβάτη και τον πιλότο, ενώ η αύξηση του αριθμού των επιβατών αναμένεται να γίνει μέσα στην επόμενη δεκαετία και στα Lynx επόμενης γενιάς. Το κόστος κατασκευής του Mark I υπολογίζεται στα δέκα εκατομμύρια δολλάρια, ενώ του Mark II στα δώδεκα.