Formula 1: Παράταση στην αγωνία

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2012 23:32
UPD:19/11/2012 00:06

A- A A+

Εμπόδιο στα όνειρα της Red Bull και του νεαρού Γερμανού στάθηεκ τελικά ο Λιούις Χάμιλτον που κατάφερε να πάρει τη νίκη και να την πανηγυρίσει μάλιστα έξαλλα. Ο Βρετανός ήταν ο μοναδικός που μπόρεσε να κοιτάξει στα ίσια όλο το διήμερο τη Red Bull, αλλά και τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Οι χρόνοι του ήταν εφάμιλλοι του νεαρού Γερμανού πιλότου κατά την διάρκεια του αγώνα και οι δύο τους έδωσαν τη δική τους μάχη για την πρωτιά. Μετά το πρώτο πιστόπ, ο Χάμιλτον άρχιζε να μαζεύει τη διαφορά από τον πρωτοπόρο τότε Φέτελ και μόλις στον 42ο γύρο πέρασε τον πιλότο της Red Bull με την βοήθεια του KERS, ηγήθηκε του αγώνα και κράτησε την πρώτη θέση μέχρι το τέλος, οδηγώντας ψύχραιμα.

Ετσι, καταγράφηκε ως ο πρώτος νικητής του Αμερικανικού GP. Αυτή ήταν η τέταρτη φορά φέτος για τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή που ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Μία θέση όπου είχε να βρεθεί αρκετό καιρό καθώς η τελευταία φορά ήταν στο Ιταλικό GP, στις 9 Σεπτεμβρίου. Θα έλεγε κανείς ότι αυτή η νίκη του άξιζε καθώς τον τελευταίο καιρό είχε «χτυπηθεί» από ατυχίες και προβλήματα αξιοπιστίας του μονοθεσίου. Πιο χαρακτηριστικά τα παραδείγματα σε Σιγκαπούρη και Αμπου Ντάμπι όπου προηγούνταν και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Η σημερινή του επιτυχία αποδεικνύει και κάτι άλλο. Ότι δεν είναι διατεθειμένος να παρατήσει το παιχνίδι μόνο και μόνο επειδή αλλάζει ομάδα στο τέλος της χρονιάς, αλλά θα συνεχίσει να το διασκεδάζει μέχρι το τέλος. Κάτι που έκανε πράξη όλο το τριήμερο και τελικά δικαιώθηκε.

Η νίκη του ωστόσο παρατείνει μέχρι τον επόμενο και τελευταίο αγώνα στην Βραζιλία, την ανάδειξη του φετινού παγκόσμιου πρωταθλητή. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ μπορεί να τερμάτισε δεύτερος, πίσω από τον Χάμιλτον, αλλά η τρίτη θέση του Αλόνσο, μείωσε τη διαφορά του από τον Ισπανό στους 13 βαθμούς.

Ετσι, η Ferrari και ο Αλόνσο πηγαίνουν στην Βραζιλία με την ελπίδα ζωντανή πως θα μπορούσαν ακόμη και την τελευταία στιγμή να κλέψουν από τον Φέτελ τον τίτλο. Η αλήθεια είναι ότι η Red Bull και πάλι έδειξε ότι έχει στα χέρια της ένα πιο γρήγορο μονοθέσιο, τη στιγμή που η Scuderia εξακολουθεί νε βελτιώνει το δικό της με αναβαθμίσεις. Η εικόνα που παρουσίασαν σήμερα πάντως και τα δύο της μονοθέσια ήταν πολύ καλύτερη από ό,τι χθες στις κατατακτήριες.

Ο Αλόνσο, χάρη στην εξαιρετική του εκκίνηση, ανέβηκε τέταρτος ενώ στη συνέχεια εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του Γουέμπερ στον 18ο γύρο από πρόβλημα στο KERS και στο κιβώτιο ταχυτήτων, για να περάσει τρίτος. Μία θέση που κράτησε μέχρι το τέλος χάρη στην πολύτιμη βοήθεια του teammate του Φελίπε Μάσα.

Ο Βραζιλιάνος με σωστή στρατηγική και μεθοδευμένη οδήγηση, ανέβηκε αθόρυβα μέχρι την τέταρτη θέση, κρατώντας πίσω του τους Μπάτον και Ραϊκόνεν που καραδοκούσαν να πλησιάσουν τον Αλόνσο.

Η «βρώμικη» δουλειά του απέδωσε καρπούς όχι μόνο στην προσπάθεια του Αλόνσο αλλά και στη βαθμολογία των κατασκευαστών για την Ferrari. Η Scuderia εξακολουθεί πλέον να βρίσκεται στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, παρά τη νίκη του Χάμιλτον, με 14 βαθμούς διαφορά από την McLaren που την καταδιώκει.

Ο Βραζιλιάνος ανταποκρίθηκε λοιπόν στο έπακρο στην αποστολή του και θα πάει με αναπτερωμένο ηθικό στην χώρα του για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.

Ο Τζένσον Μπάτον ανέβηκε μέχρι την πέμπτη θέση, μένοντας πίσω από τον Μάσα. Η άσχημη εκκίνηση τον έριξε ακόμη πιο χαμηλά (16ο), αλλά όταν συνήλθε από το σοκ, άρχισε τις προσπεράσεις. Με σωστή στρατηγική και τη μεθοδικότητα που τον διακρίνει, ο Βρετανός κατέληξε στην πέμπτη θέση, αν και είχε βρεθεί κατά την διάρκεια του αγώνα και πιο ψηλά (τέταρτος).

Ο Κίμι Ραϊκόνεν τερμάτισε πίσω του, χάνοντας αρκετά μετά το πρώτο πιστόπ αφού έπεσε σε κίνηση και δέχθηκε προσπέραση τόσο από τον Μάσα όσο και από τον Μπάτον. Ετσι, ο Φινλανδός ολοκλήρωσε τον αγώνα μία μόλις θέση πιο πάνω από τον teammate του Ρομάν Γκροσεάν. Ο Γάλλος έδωσε τις δικές του μάχες και κατάφερε να αντισταθμίσει την απώλεια έξι θέσεων από το τετ-ακε στον πέμπτο γύρο.

Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ πάλεψε πραγματικά για την όγδοη θέση όχι μόνο με τις δύο Williams που τον ακολουθούσαν στο τέλος, αλλά και νωρίτερα, στην αρχή του αγώνα τόσο με τον Μίκαελ Σουμάχερ όσο και με τον Κίμι Ραϊκόνεν, νωρίτερα. Τουλάχιστον απέδειξε ότι είναι αρκετά πεισματάρης.

Ευχαριστημένη έφυγε από το Οστιν η ομάδα της Williams καθώς και οι δύο πιλότοι τερμάτισαν στην βαθμολογούμενη δεκάδα, με τον Μαλντονάτο να είναι ένατος και τον Σένα, δέκατος.

Εκτός βαθμών έμεινε η Sauber παρά το γεγονός ότι ο Πέρεθ είχε στο πλευρό του χιλιάδες συμπατριώτες του που είχαν αγοράσει περίπου το 40% των πωληθέντων εισιτηρίων του αγώνα, για να τον ενισχύσουν. Ο Μεξικανός έμεινε ενδέκατος χωρίς να ξεχωρίσει ιδιαίτερα και ο teammate του Κομπαγιάσι μόλς 14ος.

Ανάμεσά τους ο μαχητικός σήμερα Ντανιέλ Ρικιάρντο με την Toro Rosso και ο Νίκο Ρόζμπεργκ. Για έναν ακόμη αγώνα η Mercedes απογοήτευσε και έχασε πολλές μάχες κατά την διάρκεια του αγώνα. Ο Ρόζμπεργκ έμεινε μακριά από τον καλό του εαυτό όπως και ο Σουμέχερ. Μόνο που για αυτό τα πράγματα εξελίχθηκαν ακόμη χειρότερα. Αν και ξεκίνησε τον αγώνα πέμπτος, μετά την εκκίνηση δέχθηκε απανωτές προσπεράσεις με αποτέλεσμα μέχρι το πρώτο πιστόπ να έχει πέσει δωδέκατος. Στη συνέχεια λόγω υπερθέρμανσης των ελαστικών χρειάστηκε να μπει στα πιτς για δεύτερη φορά, μένοντας ακόμη πιο πίσω στην γενική κατάταξη (16ος).

Στο… ντέρμπι των ουραγών η Caterham επεκράτησε των Marussia και HRT καθώς οι Πετρόφ και Κοβαλάινεν ήταν ταχύτεροι των Γκλοκ, Πικ, Ντα Λα Ρόσα και Καρθικέγιαν.

Ο σημερινός αγώνας στο Οστιν ήταν εντυπωσιακός και αποζημίωσε όλους όσοι τον παρακολούθησαν. Το ενδιαφέρον ήταν αμείωτο και οι εξελίξεις καταιγιστικές σε κάθε γύρο με τις προσπεράσεις να διαδέχονται η μία την άλλη. Θα μπορούσε κανείς να τον συμπεριλάβει στους πιο συναρπαστικούς αγώνες της χρονιάς από άποψη θεάματος.

Το επόμενο και τελευταίο ραντεβού για φέτος των ομάδων δόθηκε στην πίστα του Ιντερλάγος, στην Βραζιλία σε μία εβδομάδα. Στον αγώνα που θα κρίνει τον φετινό παγκόσμιο πρωταθλητή. Η αγωνία λοιπόν παρατείνεται…

Αναλυτικά τα αποτελέσματα

1. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1.35:55.269

2. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault + 0.600

3. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari + 39.200

4. Φελίπε Μάσα Ferrari + 46.000

5. Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes + 56.400

6. Κίμι Ραίκόνεν Lotus-Renault + 1:04.400

7. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault + 1:10.300

8. Νίκο Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes + 1:13.700

9. Παστόρ Μαλντονάτο Williams-Renault + 1:14.500

10. Μπρούνο Σένα Williams-Renault + 1:15.100

11. Σέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari + 1:24.300

12. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari + 1:24.800

13. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes + 1:25.500

14. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 1 γύρος

15. Πολ ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 1 γύρος

16. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes + 1 γύρος

17. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault + 1 γύρος

18. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault + 1 γύρος

19. Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth + 1 γύρος

20. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth + 2 γύροι

21. Πέντρο Ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth + 2 γύροι

22. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth + 2 γύροι

Βαθμολογία οδηγών

1. Σ. Φέτελ 273

2. Φ. Αλόνσο 260

3. Κ. Ραϊκόνεν 206

4. Λ. Χάμιλτον 190

5. Μ. Γουέμπερ 167

6. Τζ. Μπάτον 163

7. Φ. Μάσα 107

8. Ρ. Γκροσεάν 96

9. Ν. Ρόσμπεργκ 93

10. Σ. Πέρεθ 66

11. Κ. Κομπαγιάσι 58

12. Ν. Χούλκενμπεργκ 53

13. Π. Ντι Ρέστα 46

14. Π. Μαλντονάτο 45

15. Μ. Σουμάχερ 43

16. Μπ. Σένα 31

17. Ζ.Ε. Βερνιέ 12

18. Ντ. Ρικιάρντο 10

Βαθμολογία κατασκευαστών

1. Red Bull 440

2. Ferrari 367

3. McLaren 353

4. Lotus- Renault 302

5. Mercedes 136

6. Sauber 124

7. Force India 99

8. Williams 76

9. Toro Rosso 22

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις