Οι personal assistants για «έξυπνα» κινητά γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, ειδικά μετά την κυκλοφορία του Siri από την Apple.
Ωστόσο, το θέμα με αυτά τα «έξυπνα» προγράμματα είναι ότι δεν είναι τόσο «έξυπνα», καθώς σε πολλές περιπτώσεις η τεχνητή νοημοσύνη που τα συνοδεύει απλά δεν μπορεί να κατανοήσει πλήρως τι ζητά ο χρήστης.
Αυτό το πρόβλημα αποπειράται να λύσει το Premier της MobileWorks, με μία πρωτότυπη λύση: την κυριολεκτική... επάνδρωση του personal assistant.
Η MobileWorks είναι μία εταιρεία crowdsourcing, και ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να αξιοποιεί τη «δύναμη» των συνεργατών/εργαζομένων της για τους σκοπούς του personal assistant. Από «έξω», το Premier φαντάζει ως ένας «κλασικός» personal assistant. Ωστόσο, τα αιτήματα του χρήστη επεξεργάζονται οι άνθρωποι της Mobile Works, αξιοποιώντας «έξυπνο» λογισμικό για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κατόχου του κινητού. Και, από τη στιγμή που πρόκειται για ανθρώπους, δεν τίθεται θέμα δυσκολίας κατανόησης, όπως σε ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης.
Σύμφωνα με το MIT Technology Review, το Premier βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστικό στάδιο. Στους testers δίνεται μία προσωπική διεύθυνση email, και τους ζητείται να χρησιμοποιούν το Premier όπως θα χρησιμοποιούσαν έναν «κλασικό» personal assistant. Μέχρι τώρα έχει φανεί πως μπορεί να ανταποκριθεί επιτυχώς σε εργασίες όπως τη σύνταξη αναφορών, την αποστολή και απάντηση email, ακόμη και τη βαθμολόγηση εργασιών, εάν ο χρήστης είναι, για παράδειγμα, εκπαιδευτικός. Η εταιρεία σκοπεύει να κυκλοφορήσει μία δοκιμαστική έκδοση της υπηρεσίας το 2013.
Τα αιτήματα του χρήστη αποστέλλονται στη διεύθυνση που του έχει δοθεί, και εκεί διαβάζονται από έναν εργαζόμενο, ο οποίος με τη σειρά του «χωρίζει» το αίτημα σε τμήματα - εργασίες. Στη συνέχεια αναλαμβάνει ένα σύστημα «κατανομής εργασιών», το οποίο προωθεί τις απαιτούμενες δουλειές σε άτομα που έχουν τα κατάλληλα προσόντα για να τις ολοκληρώσουν με επιτυχία. Τα απλά αιτήματα συνήθως καλύπτονται από ένα άτομο, αλλά τα πιο σύνθετα (όπως, για παράδειγμα, η σύνταξη μίας αναφοράς για έναν τομέα βιομηχανίας) «σπάνε» σε μικρότερες «αποστολές/ εργασίες», με ένα άτομο από το πλήθος των crowdworkers της εταιρείας να αναλαμβάνει την καθεμία (π.χ ένας ψάχνει τις πληροφορίες, άλλοι τις κοιτούν και επιλέγουν τα ενδιαφέροντα σημεία, άλλοι συντάσσουν τον όγκο των δεδομένων σε μία ενιαία αναφορά, άλλοι ελέγχουν και διορθώνουν το τελικό κείμενο κ.ο.κ). Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του Premier είναι ότι μπορεί να «θυμάται» το ιστορικό της αλληλεπίδρασης με ένα χρήστη, με σκοπό τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών: ουσιαστικά, για τον κάθε χρήστη συντάσσεται ένα «αρχείο» των εργασιών που έχει ζητήσει, με αποτέλεσμα ο crowdworker (ο οποίος μπορεί να μην έχει «συναντηθεί» ξανά με τον συγκεκριμένο χρήστη) να μπορεί να τον εξυπηρετήσει καλύτερα και γρηγορότερα, αξιοποιώντας πληροφορίες από το συγκεκριμένο «προφίλ». Η έμπνευση πίσω από το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό προέρχεται από ένα ερευνητικό πρόγραμμα του πανεπιστημίου του Ρότσεστερ, ονόματι Chorus.
Οι crowdworkers του Premier βρίσκονται κυρίως σε χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου, όπως η Ινδία και η Τζαμάικα. Η εταιρεία σκοπεύει να «εξειδικεύσει» το Premier για χρήση σε συγκεκριμένους τομείς επαγγελματικής δραστηριότητας (όπως, π.χ, η εκπαίδευση).