Οι όποιες αντιδράσεις για τις συνενώσεις σχολείων προκαλούνται από την αλλαγή στη διοικητική δομή (μείωση διευθυντικών θέσεων) και στη χωροταξική δομή των συστεγαζόμενων σχολικών μονάδων, υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του με αφορμή πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» (της 17ης Μαρτίου) υπό τον τίτλο «Ιδού 4 νέες Γκράβες».
Όπως επίσημαίνει το υπουργείο, τα περισσότερα σχολεία που αναφέρονται στο δημοσίευμα και συνενώνονται είναι, ήδη, συστεγαζόμενα και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις με σχολεία διαφορετικών βαθμίδων. Παιδιά Δημοτικού, δηλαδή, μέχρι σήμερα μοιράζονται την ίδια αυλή με μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, γεγονός που κρίνεται αντιπαιδαγωγικό.
Στην ανακοίνωσή του ο υπουργείο Παιδείας επαναλαμβάνει επίσης ότι με τις συνενώσεις, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη δεν πρόκειται να ξεπεράσει το ανώτατο όριο των 25 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και των 25 συν 10% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και καταλήγει:
Για την πλήρη ανάπτυξη των Προγραμμάτων Σπουδών, που θα έχει ως αποτέλεσμα την ποιοτική αναβάθμιση των Γυμνασίων και Λυκείων είναι απαραίτητο ένα κρίσιμο αριθμητικό μέγεθος μαθητών ανά σχολική μονάδα, ώστε να δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την εύρυθμη παιδαγωγική και αποτελεσματική λειτουργία του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.