Ράλι Ακρόπολις από τα παλιά

Κυριακή, 19 Ιουνίου 2011 16:22
UPD:18:19

A- A A+

Ενα παλιό, παραδοσιακό, καλό Ακρόπολις ήταν το φετινό με τον κόσμο να το αγκαλιάζει από την πρώτη ημέρα και τους οδηγούς να χαρίζουν πλούσιο θέαμα.

Ο φετινός Εθνικός Αγώνας αποδείχθηκε γαλλική υπόθεση με τους Sebastien Ogier και Sebastien Loeb να διεκδικούν τη νίκη. Τελικά με το χαμόγελο της επιτυχίας έφυγε από την Ελλάδα ο Sebastien Ogier πετυχαίνοντας την τρίτη του φετινή νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Ο νεαρός Γάλλος κάνοντας αγώνα τακτικής κατάφερε τη δεύτερη ημέρα να περάσει στην κορυφή της γενικής κατάταξης για να κερδίσει τελικά τον αγώνα. Η τακτική του αφορούσε περισσότερο στο γεγονός ότι καμία από τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα δεν την ολοκλήρωσε στην πρώτη θέση. Φρόντιζε, όμως πάντα να πλασαρίζεται ψηλά πλην της πρώτης θέσης, αφήνοντας την στους υπόλοιπους. Και αυτό γιατί ο πρώτος οδηγός που ξεκινάει την ειδική, την καθαρίζει για τους υπόλοιπους με αποτέλεσμα να καθυστερεί σε χρόνο.

Αυτό ισχυρίζεται και ο Sebastien Loeb διότι όπως είπε βρέθηκε για δύο ημέρες να ξεκινάει από την πρώτη θέση και μία από τη δεύτερη, οπότε είχε συνεχώς μειονέκτημα. Ο επτά φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής που κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές του αγώνα (Μαυρολίμνη και Γυμνό 2) δήλωσε αρκετά εκνευρισμένος που δεν κέρδισε μετά το τέλος της Power Stage. Είχε ήδη μιλήσει τις προηγούμενες ημέρες για αγώνα τακτικής που ακολουθούσαν οι υπόλοιποι οδηγοί.

Οπως και να έχει ο Sebastien Ogier είναι ο μεγάλος νικητής στο Ράλι Ακρόπολις, επικρατώντας σε έξι από τις 18 ειδικές διαδρομές του Εθνικού αγώνα. Με τη δεύτερη θέση του Loeb, η Citroen πέτυχε το δεύτερο φετινό της «1-2» στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα, κερδίζοντας σημαντικούς βαθμούς στη βαθμολογία των κατασκευαστών (250 έναντι 195 της Ford).

Σε ό,τι αφορά στη βαθμολογία των οδηγών ο Loeb εξακολουθεί να προηγείται με 146 βαθμούς με το Mikko Hirvonen να τον ακολουθεί (129) και το Sebastien Ogier να βρίσκεται πλέον σε απόσταση αναπνοής (124).

Στην τρίτη θέση του Ράλι Ακρόπολις τερμάτισε ο Mikko Hirvonen με το Ford Fiesta RS WRC. Ο Φινλανδός έχασε πολύ χρόνο τις δύο πρώτες ημέρες, κάνοντας και κάποια λάθη, αλλά στη σημερινή, τρίτη ημέρα του αγώνα ήταν ταχύς, κερδίζοντας μάλιστα μία ειδική (Αγιοι θΘεόδωροι 2) στην προσπάθειά του να καλύψει όσο ήταν δυνατόν το χαμένο έδαφος. Ο ίδιος δήλωσε ότι προσπάθησε νε πιέσει σε όλον τον αγώνα, έκανε ότι μπορούσε αλλά δεν ξέρει αν ήταν αρκετό. Πάντως θεωρεί ότι η τρίτη θέση είναι σημαντική, ωστόσο αισθάνεται εκνευρισμένος καθώς έδωσε μεγάλη μάχη και το αυτοκίνητο δούλεψε καλά όλο το Σαββατοκύριακο.

Στηνν τέταρτη θέση του Ράλι Ακρόπολις τερμάτισε ο Petter Solberg με την «ιδιωτική» Citroen DS 3 WRC. Αν και ξεκίνησε πάρα πολύ καλά την πρώτη ημέρα του αγώνα, ο ιδιαίτερα συμπαθής στους Ελληνες, Νορβηγός δεν κατάφερε να συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό στα υπόλοιπα δύο σκέλη. Ετσι, ενώ στο τέλος της πρώτης ημέρας είχε... αέρα 51,6 δευτερολέπτων, κερδίζοντας τις τέσσερις πρώτες από τις έξι ειδικές διαδρομές, στο επόμενο σκέλος έμεινε πίσω, χάνοντας θέσεις στην γενική κατάταξη, τις οποίες δε μπόρεσε να ανακτήσει.

Ο ίδιος δεν γνωρίζει, όπως λέει, το λόγο που έχασε τον αγώνα. Αναγνωρίζει ότι προσπάθησε σκληρά και δηλώνει ικανοποιημένος με την οδήγησή του. Εδωσε συγχαρητήρια στην ομάδα του για τον τρόπο που δούλεψε και τόνισε πως δε μπορούσαν κάτι περισότερο διότι «μία ιδιωτική ομάδα είναι πάντα μία ιδιωτική ομάδα». Η τέταρτη θέση για το Νορβηγό είναι ένα καλό αποτέλεσμα και δηλώνει ευχαριστημένος.

Ιδιαίτερα ικανοποιημένος με την πέμπτη θέση στη γενική κατάταξη δήλωσε ο μεγαλύτερος αδελφός του Petter, Henning, ο οποίος αναγνώρισε πως το Ακρόπολις ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας.

Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Matthew Wilson ένας ακόμη οδηγός της M-Sport Stobart. Ο νεαρός Βρετανός ταλαιπωρήθηκε αρκετά με την απόδοση του κινητήρα του Ford Fiesta RS WRC σε όλον τον αγώνα. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με κάποια λάθη που έκανε τον έφεραν πίσω από τον Henning Solberg. Ο ίδιος αν και εκνευρισμένος με τα προβλήματα του αυτοκινήτου δήλωσε ικανοποιημένος από την έκτη θέση και τους βαθμούς που πήρε.

Ευχαριστημένος από την επίδοσή του και την έβδομη θέση δηλώνει ο Kimi Rakkonen με την πρώτη του παρουσία στο Ράλι Ακρόπολις. Ο Φινλανδός είχε κάποια προβλήματα την πρώτη ημέρα αλλά τις δύο επόμενες το αυτοκίνητο ήταν εντάξει και ο ίδιος ανέβασε την απόδοσή του. Περιμένει, όπως δήλωσε, τον επόμενο αγώνα του Παγκοσμίου πρωταθλήματος καθώς θα βρίσκεται... εντός έδρας.

Ογδοος στη γενική κατατάξη και πρώτος στην κατηγορία SWRC ήταν ο Φινλανδός Juho Hanninen, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την έξοδο του Εσθονού Ott Tanak στην έβδομη Ειδική Διαδρομή Κλένια-Μυκήνες 1.

Η ένατη θέση μπορεί να μην είναι αντιπροσωπευτική για το Jari Matti Latvala της Ford Abu Dhabi, αλλά σίγουρα είναι θετική μετά τα σημαντικά μηχανικά προβλήματα την πρώτη ημέρα και στο πρώτο μισό της δεύτερης που δυσκόλεψαν ιδιαίτερα την προσπάθειά του. Αφού επισκεύασε το αυτοκίνητο το service της δεύτερης ημέρας (τούρμπο), ήταν ταχύτατος, κερδίζοντας μία ειδική (τη βραδυνή Νέα Πολιτεία) και τρεις σήμερα (Αγιοι Θεόδωροι 1, Νέα Πίσια 1 και 2). Παρόλα αυτά τα προβλήματα του δε σταμάτησαν καθώς στη Power Stage έτρεχε με σπαμένη αντιστρεπτική στο πίσω μέρος.

Όπως και στους προηγούμενους αγώνες του πρωταθλήματος, έτσι και στο Ακρόπολις, οι ατυχίες δεν τον άφησαν να γευτεί την πρώτη του φετινή νίκη.

Στην δέκατη θέση τερμάτισε ο Ολλανδός Dennis Kuipers (Ford Fiesta RS WRC) που δεν το περίμενε όπως δήλωσε. Και αυτό γιατί το Ράλι Ακρόπολις είναι τόσο σκληρός αγώνας πόσο μάλλον το τερματίζει κανείς σε αυτή τη θέση, σύμφωνα με τον Kuipers.

Πρώτο ελληνικό πλήρωμα και 19οι γενικής είναι ο Λάμπρος Αθανασούλας - Νίκος Ζακχαίος με Ford Fiesta RS WRC αν και δεν ήταν τυχεροί την πρώτη ημέρα και στην Ελάτεια όπου έσπασε το εμπρός ψαλίδι. Αυτό το γεγονός σύμφωνα με το Λάμπρο Αθανασούλα ήταν η αιτία που του στέρησε μία θέση στην πρώτη δεκάδα.

Επόμενο ραντεβού του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ράλι στη Φινλανδία στις 28-31 Ιουλίου.

Η βαθμολογία των οδηγών

1. Sebastien Loeb 146

2. Mikko Hirvonen 129

3. Sebastien Ogier 124

4. Jari-Matti Latvala 76

5. Petter Solberg 73

6. Mads Ostberg 48

7. Matthew Wilson 36

8. Kimi Raikkonen 24

9. Henning Solberg 20

10. Federico Villagra 20

Η βαθμολογία των Κατασκευαστών

1. Citroen Total World Rally Team 250

2. Ford Abu Dhabi World Rally Team 195

3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 87

4. Petter Solberg World Rally Team 61

5. Ice 1 Racing 34

6. Munchis Ford World Rally Team 32

7. Team Abu Dhabi 19

8. FERM Power Tools World Rally Team 14

9. Monster World Rally Team 8

10. Brazil World Rally Team 1

Κ.Φ.

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις