Αρχισαν στο Λονδίνο οι εργασίες για την κατασκευή της μεγαλύτερης ηλιακής στέγης στον κόσμο, πάνω στη σιδηροδρομική Γέφυρα Μπλάκφριαρ που διασχίζει τον Τάμεση. Σε μία έκταση που ξεπερνά τα 6.000 τετραγωνικά μέτρα, θα τοποθετηθούν περισσότεροι από 4.000 ηλιακοί συλλέκτες, οι οποίοι αναμένεται να παράγουν περίπου 900.000 κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας το χρόνο, καλύπτοντας το 50% των ενεργειακών αναγκών του σιδηροδρομικού σταθμού.
Η γέφυρα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1880 και από το 2009 παραμένει κλειστή για έργα ανακαίνισης που θα επιτρέψουν τη διέλευση περισσότερων συρμών. Το πρότζεκτ, το οποίο έχουν αναλάβει από κοινού η Network Rail και η Solarcentury, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα μέσα του 2012 και θα στοιχίσει περίπου 8,4 εκατομμύρια ευρώ.
«Κατασκευάζουμε έναν ευρύχωρο, σύγχρονο σταθμό, βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό τις υπηρεσίες μας προς τους επιβάτες και εγκαθιστώντας παράλληλα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό σύστημα στο Λονδίνο, προκειμένου να καταστήσουμε το Μπλάκφριαρ βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον», αναφέρει σε ανακοίνωση ο επικεφαλής των εργασιών από πλευράς Network Rail, Λίνσεϊ Βάμπλιου. «Η βικτωριανή γέφυρα αποτελεί κομμάτι της ιστορίας των σιδηροδρόμων μας: κατασκευάστηκε στην εποχή του ατμού και εμείς καλούμαστε τώρα να την εκσυγχρονίσουμε με τη βοήθεια της ηλιακής τεχνολογίας του 21ου αιώνα».
Σύμφωνα με τη Solarcentury, η ηλιακή εγκατάσταση θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγής εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 511 τόνους το χρόνο. Στο νέο σταθμό θα εγκατασταθεί επίσης σύστημα συλλογής βρόχινου νερού και ειδικοί σωλήνες που θα επιτρέπουν την αξιοποίηση του φυσικού φωτισμού, με στόχο ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας.
«Η Γέφυρα Μπλάκφριαρ αποτελεί ιδανική τοποθεσία για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Solarcentury, Ντέρι Νιούμαν. «Είναι ένας νέος, εμβληματικός, τεράστιος χώρος στην καρδιά του Λονδίνου, που θα επιτρέψει στον κόσμο να δει ότι η ηλιακή ενέργεια αποδίδει και συνιστά ένα νευραλγικής σημασίας βήμα προς την καθαρή ενέργεια».
Με την ολοκλήρωση των εργασιών, παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων, η γραμμή θα μπορεί να υποστηρίξει τη διέλευση 24 συρμών κάθε ώρα, διπλάσιων σε σχέση με σήμερα.