Formula 1: Ανασκόπηση της χρονιάς

Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2011 15:24
UPD:18:18

A- A A+

Δεύτερος συνεχόμενος τίτλος σε οδηγούς και κατασκευαστές και για τους δύο και μάλιστα αρκετά εύκολα και χωρίς ιδιαίτερο ανταγωνισμό. Και οι δύο φάνηκε ότι βρίσκονταν ένα σκαλοπάτι πιο ψηλά από τους υπόλοιπους με τις πρώτες θέσεις να έχουν κριθεί πολύ πριν το τέλος του πρωταθλήματος.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αν πέρυσι κέρδισε το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα στο νήμα, φέτος δεν είχε αντίπαλο. Οι έντεκα νίκες σε 19 αγώνες, επίδοση που είναι η τρίτη καλύτερη στην ιστορία της Formula 1, και οι 15 πολ ποζίσιον το πιστοποιούν αυτό. Με αυτό τον αριθμό των πολ ποζίσιον ο Φέτελ κατέρριψε ένα ρεκόρ που κατείχε ο Νάιτζελ Μάνσελ από το 1992 (14 σε μια χρονιά). Οι επιτυχίες του μόλις 24χρονου Γερμανού δεν σταματούν εδώ αφού φέτος κατάφερε σε 81 αγώνες που έχει συμμετάσχει μέχρι στιγμής στην καριέρα του στη Formula 1, να ξεκινήσει πρώτος στους 30. Μόνο το 2011 βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της σειράς εκκίνησης 18 φορές ενώ στο βάθρο των νικητών ανέβηκε σε 17 GP. Μόνο ένας πιλότος έχει καταφέρει να βρεθεί στην πρώτη τριάδα σε όλους τους αγώνες ενός πρωταθλήματος και αυτός ήταν ο Μίκαελ Σουμάχερ το 2002 (17/17).

Και τα στατιστικά στοιχεία δε σταματούν εδώ. Ο Φέτελ με τους 392 βαθμούς που συγκέντρωσε φέτος έχει τη μεγαλύτερη συγκομιδή πόντων σε μια χρονιά στη Formula 1. Από τις 15 πολ ποζίσιον που κέρδισε φέτος, τις εννέα κατάφερε να κόψει πρώτος το νήμα του τερματισμού ενώ μέχρι στιγμής είναι ο νεότερος δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.

Αρκετά όμως τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τον 24χρονο Γερμανό πιλότο. Το σίγουρο είναι ότι λόγω του νεαρού της ηλικίας του έχει ακόμη δρόμο για να συνεχίσει να διαπρέπει στη Formula 1. Ας θυμηθούμε όμως πως εξελίχθηκε αυτή η χρονιά μέχρι τον χθεσινό, τελευταίο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Πριν ακόμα ξεκινήσει το πρωτάθλημα, ήταν γνωστό ότι η Bridgestone θα αποχωρούσε από τη Formula 1 και τη θέση της, ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών θα έπερνε η Pirelli, η οποία επέστρεφε στο άθλημα.

Αφού είχε ξεκινήσει η προετοιμασία των ομάδων έρχεται για τη Renault το πρώτο πλήγμα καθώς ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα είχε το Φεβρουάριο ένα πολύ σοβαρό ατύχημα σε Ιταλικό ράλι, γεγονός που του στέρησε τη συμμετοχή στο πρωτάθλημα του 2011 ενώ εκφράστηκαν φόβοι ότι ίσως να μην είναι σε θέση να ξαναοδηγήσει. Ακόμη ο Πολωνός πιλότος δεν έχει επιστρέψει στην ενεργό δράση και λέγεται ότι ίσως δεν θα είναι έτοιμος ούτε το 2012. Τη θέση του πήρε ο Νικ Χάιντφελντ.

Η έναρξη του πρωταθλήματος

Το πρωτάθλημα δεν ξεκίνησε θετικά ή μάλλον δεν ξεκίνησε όπως είχε προγραμματιστεί καθώς ο πρώτος αγώνας έμελλε να είναι στο Μπαχρέιν στις 13 Μαρτίου. Οι πολιτικές αναταραχές όμως που επικρατούσαν στην ευρύτερη περιοχή ανάγκασαν τους ανθρώπους της Formula 1 να αναβάλλουν τον συγκεκριμένο GP για λόγους ασφαλείας. Αρχικά, είχε αποφασιστεί να διεξαχθεί στις 30 Οκτωβρίου, αλλά τελικά ανακοινώθηκε στις 8 Ιουνίου (μετά από πολλές συζητήσεις της FIA με τη FOTA και αντιδράσεις των ομάδων) ότι το συγκεκριμένο GP δε θα μεταφερθεί και ότι το πρωτάθλημα στην ουσία θα ξεκινούσε από την Αυστραλία στις 27 Μαρτίου.

Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, στην πίστα του Αλμπερτ Παρκ, στη Μελβούρνη ο Σεμπάστιαν Φέτελ υπερασπίστηκε τον τίτλο του καθώς πήρε τη νίκη και ξεκίνησε με το... δεξί το νέο πρωτάθλημα. Ο νεαρός Γερμανός κυριάρχησε και στην πολ ποζίσιον. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Λιούις Χάμιλτον ενώ τρίτος ήταν ο Βιτάλι Πετρόφ. Ο Ρώσος πιλότος κατέκτησε το πρώτο βάθρο στην αγωνιστική του καριέρα και απέδειξε ότι η Renault είχε αφήσει πίσω της τα προβλήματα του 2010, ξεκινώντας με πολλές δυνατότητες τη νέα χρονιά. Στη Ferrari υπήρχε έντονος προβληματισμός από την τέταρτη θέση του Αλονσο και την ένατη του Μάσα ενώ ευχάριστη έκπληξη ήταν η έβδομη θέση του Σέρτζιο Πέρεζ με την Sauber, στην πρώτη του παρουσία στη Formula 1 και η ένατη θέση του Καμούι Κομπαγιάσι. Στον αντίποδα, οι HRT δεν ξεκίνησαν τον αγώνα καθώς στις κατατακτήριες δεν κατάφεραν να σημειώσουν χρόνο που να φτάνει το 107% του ταχύτερου στην πρώτη περίοδο της διαδικασίας. Ο κανονισμός αυτός επέστρεψε μόλις φέτος.

Στην Μαλαισία ο Φέτελ απέδειξε ότι δεν βγήκε τυχαία Παγκόσμιος πρωταθλητής το 2010. Για δεύτερο συνεχόμενο GP ήταν πρώτος τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές όσο και στον αγώνα, οδηγούμενος σε μια εύκολη νίκη. Πίσω του βρέθηκε όπως και στον προηγούμενο αγώνα η McLaren, αυτή τη φορά του Τζένσον Μπάτον. Ο Βρετανός ακολούθησε έξυπνη στρατηγική στα πιτστόπ και κατάφερε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Η Renault για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα βρέθηκε στο πόντιουμ αυτή τη φορά με τον Νικ Χάιντφελντ. Ο Γερμανός πιλότος είχε πολύ καλή εκκίνηση, σωστή στρατηγική και στο τέλος άντεξε την πίεση του Μαρκ Γουέμπερ που έψαχνε μια θέση στο βάθρο των νικητών. Ο Αυστραλός είχε μια καταστροφική εκκίνηση αφού το KERS του παρέδωσε το πνεύμα στην αρχή του αγώνα, γεγονός που τον έριξε στην ένατη θέση. Στη συνέχεια ανασκουμπώθηκε, πίεσε και τερμάτισε τελικά τέταρτος. Μεγάλοι άτυχοι του αγώνα οι Φερνάντο Αλόνσο και Λιούις Χάμιλτον, οι οποίοι έδωσαν μια πολύ όμορφη μάχη για την τρίτη θέση, με τον Βρετανό να κρατιέται εμπρός του Ισπανού. Τελικά, η σύγκρουσή τους δεν αποφευχθεί με αποτέλεσμα ο Αλόνσο να μπει στα πιτς με σπασμένη εμπρός πτέρυγα και να τελειώσει τον αγώνα έκτος. Ο Χάμιλτον έκανε τέσσερα πιτστόπ για ελαστικά και τερμάτισε έβδομος. Μετά το τέλος του αγώνα, οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν το συμβάν έδωσαν και στους δύο πιλότους ποινή 20 δευτερολέπτων, θεωρώντας και τους δύο υπαίτιους. Ο Αλόνσο διατήρησε την έκτη θέση, αλλά ο Χάμιτλον έπεσε όγδοος.

Ο αγώνας ση Σαγκάη αποζημίωσε τους φίλους της Formula 1. Είχε πολύ θέαμα, σασπένς και πολλές προσπεράσεις. Μεγάλος νικητής ήταν ο Λιούις Χάμιλτον που πήρε την πρώτη του καρό σημαία για εφέτος, έχοντας πολύ καλή απόδοση και σπάζοντας παράλληλα το σερί του Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο νεαρός Γερμανός που είχε κερδίσει την προηγούμενη ημέρα την τρίτη, διαδοχική πολ ποζίσιον, έμεινε δεύτερος, καθώς τέσσερις στροφές πριν το τέλος του αγώνα, δέχθηκε μια εξαιρετική προσπέραση από τον Χάμιλτον. Στην τρίτη θέση ήταν η δεύτερη RB7 του Μαρκ Γουέμπερ που ήταν ένας των πρωταγωνιστών του αγώνα. Ο Αυστραλός πλήρωσε το λάθος του με τις επιλογές ελαστικών στις κατατακτήριες δοκιμές με αποτέλεσμα να ξεκινήσει από την 18η θέση. Κατά την διάρκεια του αγώνα, όμως πίεσε αρκετά και τερμάτισε στο τέλος τρίτος. Ενα από τα highlights ήταν το λάθος του Τζένσον Μπάτον όταν στο πρώτο πιτστόπ που έκανε μαζί με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, κατά λάθος έκατσε στο box της Red Bull, με τους μηχανικούς της RBR να τον κοιτούν αποσβολωμένοι!

Σε θρίαμβο της Red Bull αποδείχθηκε το GP της Τουρκίας, τέταρτος αγώνας του Παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1. H Αυστριακή ομάδα πανηγύρισε το πρώτο της 1-2 φέτος με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να παίρνει την τρίτη του νίκη και να έχει το απόλυτο σερί στις πολ-ποζίσιον (4/4). Αυτό το είχε καταφέρει μόνο ο Μίκα Χάκινεν το 1999. Πέραν του Φέτελ που ξεκίνησε τον αγώνα πρώτος και διατηρήθηκε εκεί μέχρι το τέλος, τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα για τον έτερο οδηγό της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ. Ο Αυστραλός έκανε για μια ακόμη φορά άσχημη εκκίνηση, χάνοντας θέσεις. Στη συνέχεια ανέβασε ρυθμό και κατάφερε να βρεθεί τρίτος. Μετά από μια όμορφη μάχη με τον Φερνάντο Αλόνσο, κατάφερε να περάσει τον Ισπανό, έξι γύρους πριν το τέλος του αγώνα και να πάρει τη δεύτερη θέση, αφήνοντάς τον τρίτο. Με τον Αλόνσο η Ferrari για πρώτη φορά φέτος ανεβαίνει (έστω και τρίτη) στο βάθρο των νικητών. Η McLaren ταλαιπωρήθηκε από τα αργά πιτστόπ βλέποντας τους Λιούις Χάμιλτον και Τζένσον Μπάτον να τερματίζουν τέταρτο και έκτο, αντίστοιχα. Πολλές ελπίδες χάρισε στη Mercedes GP η πέμπτη θέση του Νίκο Ρόσμπεργκ.

Ασταμάτητος ο Φέτελ και στην Ισπανία κατακτώντας άλλη μια νίκη, την τέταρτη. Πίσω του βρέθηκε ο Λιούις Χάμιτλον που τον πίεσε όσο μπορούσε προς το τέλος του αγώνα. Στην τρίτη θέση ήταν η δεύτερη McLaren του Τζένσον Μπάτον με τον Βρετανό να εκμεταλλεύεται την στρατηγική του λιγότερου πιστόπ για ανέβει στο βάθρο των νικητών. Τέταρτος τερμάτισε ο Μαρκ Γουέμπερ που δε μπόρεσε να αξιοποιήσει την πολ ποζίσιον στις κατατακτήριες. Η Ferrari κινήθηκε σε... ρηχά νερά με καλύτερη θέση εκείνη του Φερνάντο Αλόνσο (πέμπτος). Η Scuderia έδειξε να δυσκολεύεται αρκετά με τη σκληρή γόμα της Pirelli.

Επεισοδιακό το Μονακό

Το Μονακό ήταν ένας από τους πιο επεισοδιακούς αγώνες των τελευταίων ετών με τα ατυχήματα να έχουν την τιμητική τους και δύο οδηγούς να μεταφέρονται στο νοσοκομείο. Ο Σέρτζιο Πέρεζ λίγο πριν το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών έχασε τον έλεγχο της Sauber στην έξοδο του τούνελ και έπεσε με ταχύτητα πάνω στην μπαριέρα. Ο Μεξικάνος πιλότος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με διάσειση. Κατά την διάρκεια του αγώνα, ο Βιτάλι Πετρόφ στη μάχη για την διεκδίκηση της πέμπτης θέσης χτύπησε στην μπαριέρα και έμεινε εγκλωβισμένος μέσα στην κατεστραμμένη Renault. Ο Ρώσος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο χωρίς να έχει κάποιο σοβαρό τραύμα. Μέσα σε όλα αυτά, αν προσθέσουμε τη σύγκρουση των Μάσα-Χάμιλτον που είχε ως αποτέλεσμα ο Βραζιλιάνος να χάσει τον έλεγχο μέσα στο τούνελ, καταστρέφοντας την F150 Italia, αλλά και τη δεύτερη επαφή του Χάμιλτον με τον Μαλντονάτο, αυτή τη φορά, καταλαβαίνουμε πόσο επεισοδιακός ήταν ο αγώνας. Με αυτά και με αυτά, ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήρε την πέμπτη του νίκη σε έξι αγώνες (και την πολ ποζίσιον). Πλέον ο Γερμανός έχει 147 βαθμούς στην κατάταξη των οδηγών και δείχνει να κρατάει τον φετινό τίτλο στα χέρια του. Πίσω του στο Μονακό ο Φερνάντο Αλόνσο, στον καλύτερο, μέχρι στιγμής αγώνα της Ferrari, η οποία για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα ανεβαίνει στο πόντιουμ. Τρίτος τερμάτισε ο Τζένσον Μπάτον με καλή στρατηγική, για μια ακόμη φορά.

Ο Βιτάλι Πετρόφ απεγκλωβίζεται από το νομοθέσιο της Renault για να μεταφερθεί στο νοσοκομείο στο GP του Μονακό.

Ο έβδομος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος στον Καναδά σημαδεύτηκε από την έντονη βροχή που ανάγκασε τους αγωνοδίκες να τον διακόψουν για δύο ώρες. Δεν έλειψαν ωστόσο και οι πολλές προσπεράσεις, συγκρούσεις, εγκαταλείψεις, κόκκινη σημαία και η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας, αρκετές φορές. Νικητής μέσα σε όλη αυτή την αναμπουμπούλα, για πρώτη φορά φέτος ήταν ο Τζένσον Μπάτον. Ηταν η πρώτη καρό σημαία που κέρδιζε ο Βρετανός μετά το GP της Κίνας το 2010. Ο Μπάτον αν και ενεπλάκη σε δύο επαφές, μία με τον Χάμιλτον και μια με τον Αλόνσο στην επανεκκίνηση του αγώνα (και οι δύο έμειναν εκτός αγώνα), κατάφερε από τις τελευταίες θέσεις που βρέθηκε να κινηθεί πολύ γρήγορα και με την κατάλληλη επιλογή ελαστικών να πάρει τον αγώνα. Χαρακτηριστικό σημείο η προσπέρασή του στη στροφή 3 της πίστας επί του πρωτοπόρου μέχρι εκείνη τη στιγμή Φέτελ, ο οποίος λόγω της πίεσης του Βρετανού, υπέπεσε σε οδηγικό λάθος. Ο Γερμανός αν και είχε κερδίσει την πολ ποζίσιον και διατηρούσε εύκολα την πρώτη θέση, ηττήθηκε στο τέλος. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Μαρκ Γουέμπερ ενώ τέταρτος, την καλύτερη επίδοση μέχρι στιγμής, ήταν ο Μίκαελ Σουμάχερ.

Στο σιρκουΐ στους δρόμους της Βαλένθιας ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν ανίκητος. Με την όγδοη φετινή πολ ποζίσιον ο Γερμανός οδήγησε τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος, φτάνοντας έτσι τις έξι νίκες στο πρωτάθλημα. Πίσω του αποθεώθηκε από τους συμπατριώτες του ο Φερνάντο Αλόνσο που έφερε τη Ferrari στη δεύτερη θέση. Την πολύ καλή επίδοση της RBR επιβεβαιώσε ο Μαρκ Γουέμπερ που τερμάτισε τρίτος. Στον αγώνα για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε η μεσαία γόμα της Pirelli με τη Ferrari να δείχνει ότι έχει προβλήματα σε αντίθεση με τη Red Bull. Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι 24 οδηγοί τερμάτισαν τον αγώνα χωρίς καμία εγκατάλειψη, ρεκόρ που έχει συμβεί μόλις τέσσερις φορές στην ιστορία της Formula 1.

H σειρά του Αλόνσο

Στο Σίλβερστοουν της Μεγάλης Βρετανίας, ένατο αγώνα της χρονιάς, έμελλε να χαμογελάσει ο Φερνάντο Αλόνσο και μαζί του η Ferrari. Ο Ισπανός πιλότος με αναβαθμισμένο μονοθέσιο κινήθηκε ταχύτητα και εκμεταλλευόμενος το λάθος στο πιστόπ του Φέτελ, πήρε την πρώτη του φετινή νίκη. Μια χαρά που είχε να νιώσει ο Ισπανός από το GP της Κορέας το 201ο. Στη δεύτερη θέση ο Σεμπάστιαν Φέτελ είχε στον 24ο γύρο ένα καταστροφικό πιτστόπ όταν υπήρχε πρόβλημα με το μπουλόνι του πίσω αριστερού τροχού, γεγονός που τον καθυστέρησε και χάλασε στην ουσία τον αγώνα του. Πίσω από τον Γερμανό, ο poleman του αγώνα Μαρκ Γουέμπερ. Highlight στο Σίλβερστοουν, η μια ακόμη μονομαχία Χάμιλτον-Μάσα για την τέταρτη θέση με τον Βρετανό να κερδίζει στο photo finish.

Mία και μοναδική νίκη του Αλόνσο και της Ferrari στο Σίλβερστoουν.

Στην Γερμανία ο Λιούις Χάμιλτον πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη μπροστά από τους Αλόνσο και Μαρκ Γουέμπερ, αντίστοιχα. Το τρίο αυτό πρωταγωνίστησε στο περισσότερο μέρος του αγώνα με τον Βρετανό να παίρνει τελικά την πρώτη θέση, εκμεταλλευόμενος έναν αργό γύρο του Ισπανού και ένα λάθος στρατηγικής της Red Bull. Για πρώτη φορά από το Ιταλικό GP το 2010, ο Σεμπάστιαν Φέτελ έμεινε εκτός βάθρου, όντας τέταρτος. Ο Γερμανός πιλότος που ξεκίνησε από την τρίτη θέση τον αγώνα αντιμετώπισε προβλήματα καθ’όλη την διάρκεια του. Για την ιστορία ο Μαρκ Γουέμπερ πήρε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα την πολ ποζίσιον, η οποία ήταν η δέκατη για τη Red Bull σε ισάριθμα GP.

Στην Ουγγαρία ο Φέτελ ήταν ο ταχύτερος στις κατατακτήριες (11 στα 11 για την RBR), χωρίς όμως να το εξαργυρώσει στον αγώνα, μένοντας δεύτερος. Στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Τζένσον Μπάτον, έχοντας όπως αποδείχτηκε αλάνθαστη στρατηγική και επιλογή ελαστικών ακόμη κι όταν άρχιζε να βρέχει ελαφρά στην πίστα. Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη για τον 31χρονο Βρετανό πιλότο μετά το GP του Καναδά. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Φερνάντο Αλόνσο, με μια λανθασμένη και μια σωστή επιλογή ελαστικών. Με τη δεύτερη θέση, ο Φέτελ διεύρυνε ακόμη περισσότερο τη διαφορά του στην κατάταξη των οδηγών, φτάνοντας τους 234 βαθμούς έναντι 149 του Γουέμπερ, 146 του Χάμιλτον και 145 του Αλόνσο.

Επιστροφή στις νίκες

Μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα τεσσάρων εβδομάδων, η Formula παραμένει στην Ευρώπη και φιλοξενείται στην πίστα του Σπα, στο Βέλγιο. Επειτα από τρεις αγώνες, ο Φέτελ επιστρέφει στην κορυφή του πόντιουμ, πετυχαίνοντας την έβδομη νίκη του σε δώδεκα αγώνες. Ο νεαρός Γερμανός είχε καταφέρει να «κλέψει» την τελευταία στιγμή την πολ ποζίσιον από τον Λιούις Χάμιλτον στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτή ήταν η ένατη φορά σε 12 GP που θα ξεκινούσε από την πρώτη θέση τον αγώνα. Με τη δεύτερη θέση του Μαρκ Γουέμπερ, η Red Bull έκανε για δεύτερη φορά εφέτος το 1-2 σε αγώνα πρωταθλήματος. Την παράσταση στο Σπα έκλεψε ο Τζένσον Μπάτον, ο οποίος κατάφερε, αν και ξεκίνησε 13ος να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Θεαματική ήταν και η απόδοση του Μίκαελ Σουμάχερ που έλαβε εκκίνηση από την τελευταία θέση και ολοκλήρωσε τον αγώνα πέμπτος, πίσω από τον Αλόνσο. Στο Βέλγιο ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έκλεισε 20 χρόνια στην Formula 1.

Στην Ιταλία και τη Μόντσα δεν άλλαξε η κατάσταση όσον αφορά στην πολ ποζίσιον και τη νίκη. Και τα δύο κέρδισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αυξάνοντας τις επιτυχίες του ενώ βρίσκεται ήδη πολύ κοντά στην κατάκτηση του δεύτερου συνεχόμενου πρωταθλήματος. Από τον δεύτερο γύρο είχε την πρωτοπορία στον αγώνα και τη διατήρησε ως το τέλος. Ο ομόσταυλός του Γουέμπερ εγκατέλειψε μετά από σύγκρουση που είχε με τον Μάσα. Δεύτερος τερμάτισε ο Τζένσον Μπάτον που έδωσε ωραία μάχη με τον Φερνάντο Αλόνσο. Η επιλογή όμως της μεσαίας γόμας από τη Ferrari για τον Ισπανό, του στοίχισε τη δεύτερη θέση, καθώς η F150 Italia έχει προβλήματα με το συγκεκριμένο ελαστικό.

Μετά την Ευρώπη, η Formula 1 ταξιδεύει στην Σιγκαπούρη για τον 14ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Στο νυχτερινό αγώνα στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης, ο Φέτελ εξασφάλισε την ένατη φετινή του νίκη ενώ την προηγούμενη ημέρα είχε κερδίσει την 11η πολ ποζίσιον. Επιπλέον, η Red Bull συνέχιζε το απίστευτο σερί της στις κατατακτήριες με 14 πρωτιές σε ισάριθμους αγώνες. Ο Φέτελ δεν δυσκολεύτηκε καθόλου στην στη Σιγκαπούρη και χρειάζεται πλέον έναν βαθμό για να κατακτήσει από τώρα τον δεύτερο, συνεχόμενο τίτλο του. Ηδη, από το προηγούμενο GP η Red Bull φαίνεται να έχειεξασφαλίσει τον τίτλο τους κατασκευαστές. Δεύτερος στη Σιγκαπούρη ήταν ο Tζένσον Μπάτον ενώ τρίτος ο Μαρκ Γουέμπερ που ξεπέρασε μια ακόμη άσχημη εκκίνηση.

Παγκόσμιος πρωταθλητής

Η Formula 1 παραμένει στην Ασία και επισκέπτεται την Ιαπωνία. Στον αγώνα μπορεί ο Τζένσον Μπάτον να πέτυχε την τρίτη του φετινή νίκη, αλλά την παράσταση έκλεψε ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο 24χρονος Γερμανός πιλότος της RBR, με την τρίτη θέση που κατέλαβε αναδείχθηκε από τώρα (τέσσερις αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς) παγκόσμιος πρωταθλητής. Εγινε μάλιστα ο νεότερος σε ηλικία πιλότος που κατέκτησε δύο συνεχόμενους τίτλους στην ιστορία της Formula 1. Δεύτερος στον αγώνα ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο.

Στο GP της Νότιας Κορέας, στην πίστα Γεονγκάμ, ο Σεμπάστιαν Φέτελ δεν φάνηκε να πτοήθηκε από το γεγονός ότι είχε ήδη κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο. Από την τρίτη στροφή, αφού πέρασε τον Χάμιλτον, έμεινε στην πρώτη θέση και δεν την έχασε ούτε απειλήθηκε σε όλον τον αγώνα. Πίσω του όμως γινόταν πανικός! Ο Χάμιλτον έδωσε μάχη με τον Γουέμπερ για την δεύτερη θέση. Τελικά ο Βρετανός αποδείχθηκε πιο πεισματάρης από τον Αυστραλό πιλότο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Χάμιλτον είχε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, σπάζοντας έτσι το σερί της Red Bull.

H Ινδία, στο ντεμπούτο της στην Formula 1 φιλοξένησε τον 17ο γύρο του πρωταθλήματος. Μετά την εξασφάλιση του τίτλου ο Σεμπάστιαν Φέτελ έψαχνε νέα κίνητρα που θα τον ωθούσαν σε αξιόλογες εμφανίσεις. Ετσι, στο Buddh International circuit σημείωσε την 13η πολ ποζίσιον σε 17 GP. Επιπλέον, για πρώτη φορά στην καριέρα του έκανε το 4Χ4, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες, τη νίκη, το ταχύτερο γύρο και την πρωτοπορία σε όλους τους γύρους του αγώνα. Είναι ο μικρότερος σε ηλικία πιλότος που καταφέρνει κάτι τέτοιο. Στη δεύτερη θέση του αγώνα τερμάτισε ο Τζένσον Μπάτον ενώ τρίτος ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με τη Ferrari να έχει προβλήματα με τη νέα εμπρός πτέρυγα που δοκίμαζε. Στον αγώνα υπήρξε ένα ακόμη επεισόδιο της… κόντρας Μάσα-Χάμιλτον, τρίτο σε τέσσερα GP, που είχε ως αποτέλεσμα τη σύγκρουσή τους. Υπεύθυνος για αυτό θεωρήθηκε ο Βραζιλιάνος πιλότος της Ferrari που δέχθηκε ποινή διέλευσης, με τον Μάσα να εγκαταλείπει λίγο αργότερα από άτσαλο πέρασμα πάνω από ένα κερμπ, καταστρέφοντας την εμπρός αριστερή ανάρτηση της Ferrari. Για τον Χάμιλτον ο αγώνας πήγε… περίπατο καθώς τερμάτισε έβδομος.

Ο προτελευταίος αγώνας της χρονιάς στη Γιας Μαρίνα σημαδεύτηκε από δύο στοιχεία. Την πρώτη φετινή εγκατάλειψη του Σεμπάστιαν Φέτελ και την τρίτη φετινή νίκη του Λιούις Χάμιλτον. Μετά την εκκίνηση και καθώς έφτανε στη στροφή δύο της πίστας, το πίσω δεξιά ελαστικό του poleman Φέτελ κλάταρε με αποτέλεσμα ο νεαρός πιλότος να βγει εκτός πίστας. Στη συνέχεια προσπάθησε να φτάσει στα πιτς, όταν όμως το κατάφερε ανακάλυψε ότι είχε καταστραφεί η πίσω δεξιά ανάρτηση της RB7. Οι λόγοι κλαταρίσματος του ελαστικού ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστοί παρά τις έρευνες της Pirelli και της Red Bull. Απόντος Φέτελ, ο Λιούις Χάμιλτον, οδηγώντας εξαιρετικά, κέρδισε σχετικά άνετα τον αγώνα. Πίσω του βρέθηκε ο Φερνάντο Αλόνσο με τον Τζένσον Μπάτον να τον ακολουθεί. Αποτέλεσμα αγιόλγο για τον Βρετανό πιλότο καθώς αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα.

Κλαταρισμένο το πίσω δεξί ελαστικό της RB7 του Σεμπάστιαν Φέτελ.

Στο φινάλε του φετινού Παγκοσμίου πρωταθλήματος, στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, ο Μαρκ Γουέμπερ ήταν ο μεγάλος κερδισμένος καθώς πέτυχε την πρώτη του φετινή νίκη, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την χρονιά. Σε συνέχεια της ατυχίας του από τον προηγούμενο αγώνα, ο Σεμπάστιαν Φέτελ είχε προβλήματα με το κιβώτιο της RB7 και περιορίστηκε στην δεύτερη θέση. Την προηγούμενη ημέρα όμως είχε καταφέρει με την 15η πολ ποζίσιον που κατέκτησε να καταρρίψει το ρεκόρ του Νάιτζελ Μάνσελ που κρατούσε από το 1992. Η Red Bull ολοκλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο την φετινή χρονιά καθώς είδε τους δύο πιλότους της να βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις για τρίτη φορά φέτος. Ιδιαίτερα αποτελεσματικός ο Τζένσον Μπάτον που κατάφερε να τερματίσει τρίτος, αφού πρώτα «μάζεψε» τη διαφορά του από τον Αλόνσο, τον οποίο και πέρασε στον 62ο γύρο. Ετσι, ο Βρετανός ολοκλήρωσε τη χρονιά δεύτερος, με τον Γουέμπερ τρίτο και τον Αλόνσο τέταρτο στην βαθμολογία των οδηγών.

Το επόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα θα λάβει εκκίνηση στις 18 Μαρτίου από την Αυστραλία, όπως και πέρυσι.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις