Μετά το τέλος της φετινής αγωνιστικής περιόδου η Ελβετική ομάδα κατετάγη έβδομη μπροστά από την Toro Rosso, αλλά έχασε την έκτη θέση από την Force India. Αυτό σημαίνει αυτόματα απώλεια εσόδων, καθώς η θέση έχει άμεση σχέση με τα χρήματα που λαμβάνει η κάθε ομάδα.
Σύμφωνα με τον Ζάουμπερ, η ομάδα του είχε τη δυνατότητα να τερματίσει μια θέση πιο πάνω καθώς μέχρι το Βρετανικό GP ήταν έκτη στους κατασκευαστές, 16 βαθμούς μακριά από την Toro Rosso και 21 από την Force India.
O αγώνας στο Σίλβερστοουν αναφέρεται ως κομβικό σημείο διότι τότε προέκυψε πρόβλημα από την πρόθεση της FIA να καταργήσει το σύστημα εκμετάλλευσης των καυσαερίων από τους διαχύτες, το οποίο είχαν αναπτύξει αρκετές ομάδες προκειμένου να κάνουν να μονοθέσια τους πιο σταθερά και πιο γρήγορα. Η απόφαση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις στις τάξεις των ομάδων με αποτέλεσμα να αρθεί καθώς θεωρήθηκε ότι ήταν ανέφικτο για τις ομάδες να προλάβουν να εξελίσσουν μία κάποια εναλλακτική λύση μεσούσης της περιόδου. Από τη στιγμή μάλιστα που είχαν απαγορευτεί και οι δοκιμές εξέλιξης. Κατά συνέπεια αποφασίστηκε η απαγόρευση του συγκεκριμένου συστήματος από το 2012.
Η αρχική πρόθεση της FIA να καταργήσει το συγκεκριμένο σύστημα ώθησε την Sauber να σταματήσει την εξέλιξη του. Η περίεργη, όμως, όπως την χαρακτήρισε ο Πέτερ Ζάουμπερ, ανάκληση της απόφασης, άφησε την Ελβετική ομάδα «ξεκρέμαστη» τεχνολογικά. Αυτή ήταν και η αιτία που κόστισε θέσεις και χρήματα στην εταιρεία.
«Στα μέσα της σεζόν ήμασταν σταθερά στην έκτη θέση, αλλά άμεσα πέσαμε κάτω από την Force India. Η αιτία ήταν οι διαχύτες καυσαερίων και το σύστημα εκμετάλλευσης των καυσαερίων. Σταματήσουμε την εξέλιξή του μετά την απαγόρευση από την FIA. Αυτό αποδείχθηκε λάθος διότι η FIA υποχώρησε και περιέργως επέτρεψε ξανά αυτή την τεχνολογία. Αυτό μας κόστισε πάρα πολύ στα αποτελέσματά μας στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Οι υπόλοιποι με τα συστήματά τους βελτιωμένα είχαν πλεονέκτημα και πετύχαιναν πολύ περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο τον γύρο», δήλωσε ο Ζάουμπερ.
Το θετικό στοιχείο για τον επικεφαλής της Ελβετικής ομάδας είναι ότι η απαγόρευση του συστήματος εκμετάλλευσης των καυσαερίων από το επόμενος έτος, έχει ως αποτέλεσμα το μονοθέσιο της ομάδας να εναρμονίζεται ήδη με τους κανονισμούς του 2012.
«Περάν αυτών, η αλλαγή των κανονισμών το 2012 δεν είναι ακραία. Για αυτό τον λόγο η C31 δεν θα είναι μια επανάσταση αλλά περισσότερο μια στοχευόμενη ανάπτυξη με πάρα πολλές αλλαγές», υπογράμμισε ο Πέτερ Ζάουμπερ.