Ρεκόρ απόστασης από ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Τετάρτη, 26 Μαΐου 2010 12:58
A- A A+

Ένα ιαπωνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πραγματοποίησε ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ, καθώς διένυσε απόσταση 1.003 χιλιομέτρων, σε περίπου 27,5 ώρες, χωρίς να χρειαστεί επαναφόρτιση της μπαταρίας του.

Το κατόρθωμα έγινε από ένα ειδικά τροποποιημένο ερυθρόλευκο Mira EV, που έτρεχε με περίπου 40 χιλιόμετρα την ώρα, χωρίς στάση, σε μια πίστα δοκιμών στην Ιαπωνία.

Το όχημα ήταν εφοδιασμένο με μια ειδική μπαταρία λιθίου ιόντων κατασκευασμένη από την ιαπωνική εταιρία Sanyo. Το τεστ οργανώθηκε από το Ιαπωνικό Κλαμπ Ηλεκτρικών Οχημάτων, το οποίο προτίθεται να ζητήσει από το οργανισμό των Παγκόσμιων Ρεκόρ Γκίνες να αναγνωρίσει επισήμως το νέο ρεκόρ, ως τη μεγαλύτερη απόσταση που έχει διανύσει ποτέ ηλεκτροκίνητο όχημα χωρίς επαναφόρτιση.

Το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ ήταν μόλις 555,6 χιλιόμετρα και είχε γίνει πέρυσι το Νοέμβριο, πάλι σε τεστ που είχε οργανώσει το Ιαπωνικό Κλαμπ Ηλεκτρικών Οχημάτων.

Ο διπλασιασμός σχεδόν του ρεκόρ δείχνει την πρόοδο που σημειώνεται συνεχώς στην τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες ανταγωνίζονται, προσπαθώντας να πάρουν καλύτερη θέση στην εκκίνηση της «κούρσας» που τα επόμενα χρόνια αναμένεται να ξεκινήσει, καθώς οι καταναλωτές εκτιμάται ότι σταδιακά θα στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις, εγκαταλείποντας σιγά-σιγά τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Το μεγαλύτερο πρακτικό πρόβλημα παραμένει η δυνατότητα επαναφόρτισης ενός κινούμενου ηλεκτροκίνητου οχήματος. Χθες τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν ότι πρέπει, μέχρι τα μέσα του 2011, να αναπτύξουν ένα ενιαίο σύστημα τεχνικών προδιαγραφών για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ώστε να πειστούν οι καταναλωτές να ξεπεράσουν τους δισταγμούς τους και να τα αγοράσουν.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση των αρμόδιων υπουργών των 27 κρατών, που συναντήθηκαν στις Βρυξέλλες, αποτελεί προτεραιότητα η ανάπτυξη μιας «εναρμονισμένης λύσης για τη διαλειτουργικότητα ανάμεσα στα ηλεκτρικά οχήματα και στην υποδομή επαναφόρτισής τους». Επίσης επισημάνθηκε η ανάγκη να διευθετηθούν οι κίνδυνοι για θέματα ασφάλειας, καθώς και η ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η επαναφόρτιση θα πρέπει να μπορεί να γίνεται είτε στο σπίτι ή το γραφείο, είτε σε δημόσιους σταθμούς, με εύκολο τρόπο.

Από την άλλη, όπως τονίστηκε, για να απογειωθεί η αγορά, θα πρέπει και οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πέσουν (η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει σχετικά οικονομικά κίνητρα για την αγορά πράσινων αυτοκινήτων), καθώς επίσης οι μπαταρίες τους να έχουν αρκετή διάρκεια και να μην χρειάζονται επαναφόρτιση κάθε λίγο και λιγάκι.

Πάντως, οι ευρωπαίοι υπουργοί εκτίμησαν ότι ενώ τα οχήματα με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες «θα παραμείνουν κυρίαρχα σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα», τα ηλεκτρικά και -στο απώτερο μέλλον- τα οχήματα υδρογόνου «αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία χαμηλών εκπομπών άνθρακα», η οποία και το περιβάλλον θα απαλλάξει από μεγάλο μέρος των αερίων του θερμοκηπίου και την Ευρώπη θα βοηθήσει να μειώσει την εξάρτησή της από το εισαγόμενο πετρέλαιο.

Ένα επιμέρους -όχι αμελητέο- πρόβλημα που θεωρείται ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί, έχει να κάνει με το μειωμένο θόρυβο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενώ αυτό είναι καλό νέο από την άποψη της μείωσης της ηχορύπανσης στις ευρωπαϊκές πόλεις, αυξάνει τον κίνδυνο για τους πεζούς και τους άλλους οδηγούς να μην αντιληφθούν ότι πλησιάζει κάποιο ηλεκτρικό όχημα. Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν ότι πρέπει να μελετήσουν τρόπους για να λύσουν το πρόβλημα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή