Σαφώς λιγότερα είναι την Τετάρτη το πρωί τα φορτηγά οχήματα που παραμένουν παρατεταγμένα στο ρεύμα εισόδου της Λ. Αθηνών, την ώρα που αντιπροσωπεία των αυτοκινητιστών αναμένεται μεταβεί στη Βουλή για να εκθέσει τις απόψεις της στην αρμόδια επιτροπή όπου συζητείται το επίμαχο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών.
Στη Θεσσαλονίκη, οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων συνεχίζονται περιφερειακά της πόλης. Σύμφωνα με τις αστυνομικές υπηρεσίες, 34 φορτηγά οχήματα παραμένουν σταθμευμένα στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς, στο ύψος του Ρομπόπουλου, ενώ άλλα 20 φορτηγά έχουν σταθμεύσει στην προέκταση της περιφερειακής οδού, στο Καλοχώρι, χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των οχημάτων.
Στην Τρίπολη ομάδα αυτοκινητιστών από το μπλόκο της Νεστάνης προχώρησε σε κατάληψη του πολιτικού γραφείου του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, και βουλευτή Αρκαδίας, Δημήτρη Ρέππα. Οι καταληψίες αποχώρησαν τελικά περίπου στις 22:30 αφού δήλωσαν ότι για μία ακόμη φορά δεν κατέστη δυνατό να επικοινωνήσουν με τον υπουργό.
Σήμερα το πρωί, οι αυτοκινητιστές εξακολουθούσαν να βρίσκονται στο μπλόκο των διοδίων της Νεστάνης. Φορτηγά παραμένουν παρατεταγμένα στη γέφυρα του Ευρώτα, στη Τσακώνα, στο Ασπρόχωμα, στις Μυκήνες και στα διόδια Κορίνθου.
Κίνηση καλής θέλησης από τον υπουργό
Την Τρίτη, σε μια κίνηση καλής θέλησης προς τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές, ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων προχώρησε σε αύξηση της άυλης αξίας των αδειών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης.
Συγκεκριμένα τροποποιείται η παράγραφος 7 του άρθρου 14 του νομοσχεδίου και ορίζεται ότι για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας ΦΔΧ οι ενδιαφερόμενες μεταφορικές εταιρίες καταβάλλουν εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου ειδική εισφορά ανάλογα με την κατηγορία και το μικτό βάρος του φορτηγού οχήματος.
Το ποσό αυτό ορίζεται σε 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους επτά τόνους και 1.500 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 40 τόνους.
Σε ό,τι αφορά τα βυτιοφόρα και ειδικότερα αυτά που μεταφέρουν υγρά καύσιμα τα ποσά της ειδικής εισφοράς διαμορφώνονται ως εξής:
- 27.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο.
- 3.000 για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους.
Με την τροποποίηση του συγκεκριμένου άρθρου προβλέπεται επίσης ότι το ποσό που καταβάλλεται για την λήψη της άδειας ΦΔΧ, λογίζεται ως έξοδο και εκπίπτει του εισοδήματος, επιμεριζόμενο κατά το ένα τρίτο για τα επόμενα τρία χρόνια από τη λήξη της άδειας.
Με τη σειρά τους οι τρεις υφυπουργοί, Οικονομικών Δ. Κουσελάς, Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης και Ανάπτυξης Παναγιώτης Ρήγας, δεσμεύτηκαν ότι θα ικανοποιηθούν τα τρία επίμαχα αιτήματα στα οποία έχουν συμφωνήσει με το υπουργείο Υποδομών και αφορούν στο φορολογικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς για τον κλάδο, καθώς και την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ και το ΤΕΜΠΕ.
Πηγές του υπουργείου σημείωσαν ότι σε περίπτωση που συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ΦΔΧ, υπάρχει σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει εισαγγελική παρέμβαση, αλλά και το να δοθεί μεταφορικό έργο σε ΙΧ φορτηγά.
Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ και βυτίων, ο κ. Ρέππας προειδοποίησε ότι η επίταξη των φορτηγών δεν αφορά μόνο το μέσο αλλά και την υπηρεσία.
Αδιαπραγμάτευτες θέσεις
Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) με εξώδικό της προς τα συναρμόδια υπουργεία αναφέρεται στις οκτώ αδιαπραγμάτευτες, όπως τις χαρακτηρίζει θέσεις οι οποίες είναι οι εξής:
-καμία συζήτηση ή διάλογο πριν την άρση επιστράτευσης και επίταξης
-ικανός χρόνος διαβουλεύσεων πριν την εισαγωγή του σχεδίου νόμου για ψήφιση.
-επιμήκυνση μεταβατικής περιόδου απελευθέρωσης αδειών σε πέντε χρόνια και μετέπειτα σταθερή αξία της άδειας στα 35.000 ευρώ
-συμμετοχή εκπροσώπων των μεταφορών στις εκτιμητικές επιτροπές
-φορολογικές ελαφρύνσεις ανάλογες με τις ιδιομορφίες των οδηγών μεταφορέων - έκπτωση ειδικών δαπανών - απαλλαγή από φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίων.
-ρυθμίσεις για αποζημίωση & συνταξιοδότηση όσον αυτοκινητιστών δεν μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες
-κατοχύρωση ελάχιστου ορίου κομίστρου ανάλογα με το φορτίο και τη χιλιομετρική απόσταση.
-διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών και από προσωπικές εταιρείες και μονοπρόσωπες ΕΠΕ.