Μετά από πολλές αντιπαραθέσεις, σήμερα συνεδρίασε το Διεθνές Εφετείο της FIA στο Παρίσι προκειμένου να κριθεί το μέλλον του αεροδυναμικού βοηθήματος που φέρουν στα μονοθέσια τους οι Brawn GP, Τoyota και Williams.
Πέραν των τριών αυτών ομάδων που υπερασπίζονται την επιλογή τους, στη θέση των κατηγόρων βρίσκονται οι Ferrari, Red Bull, Renault και BMW Sauber, οι οποίες θεωρούν ότι ο νέος, διπλός διαχύτης είναι παράνομος. Αρχικά, οι Ferrari, Red Bull και Renault είχαν ασκήσει έφεση στην απόφαση των αγωνοδικών να επιτρέψουν στα μονοθέσια που έφεραν το συγκεκριμένο εξάρτημα να συμμετάσχουν στο Grand Prix της Αυστραλίας. Στη Μαλαισία, δεύτερο αγώνα της φετινής χρονιάς, ήταν η σειρά της BMW Sauber να ακολουθήσει την ίδια τακτική.
Η μοναδική ομάδα που παρέστη μεν στην ακροαματική διαδικασία αλλά παρέμεινε ένας απλός παρατηρητής, αν και ήταν αρνητικά προσκείμενη στη χρήση του νέου διαχύτη, είναι η McLaren.
Όπως και να 'χει, η απόφαση του Διεθνούς Εφετείου, η οποία θα εκδοθεί αύριο, Τετάρτη 15 Απριλίου, το απόγευμα, αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ένα θεσμό που καλά- καλά δεν ξεκίνησε και ταλανίζεται από το συγκεκριμένο ζήτημα και το σκάνδαλο ψεμάτων της McLaren στην Αυστραλία.
Ένα είναι σίγουρο: η αξία της απόφασης θα είναι σημαντική για τις ομάδες, ιδίως σε οικονομικό επίπεδο. Διότι, σε περίπτωση που ο διαχύτης κριθεί νόμιμος, οι υπόλοιπες επτά ομάδες θα προβούν σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να τον σχεδιάσουν και να τον εξελίξουν. Κάτι τέτοιο έχει μεγάλο κόστος διότι ο διαχύτης αλλά και οποιοδήποτε αεροδυναμικό βοήθημα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το σχεδιασμό του μονοθεσίου. Επομένως οποιαδήποτε αλλαγή θα απαιτούσε τροποποίηση στο μονοθέσιο.
Στην αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή, η FIA θεωρήσει παράνομο το διπλό διαχύτη, η κατάσταση δυσκολεύει για τις τρεις ομάδες που ήδη έχουν σχεδιάσει τα μονοθέσια τους γύρω από αυτόν. Η FIA έχει το δικαίωμα να ζητήσει την άμεση απομάκρυνση του συγκεκριμένου εξαρτήματος από τον αμέσως επόμενο αγώνα (δηλαδή την Κίνα) ή να δώσει ένα χρονικό περιθώριο στις ομάδες να ετοιμάσουν τα μονοθέσια τους (ίσως μέχρι το Grand Prix της Βαρκελώνης στις 10 Μαΐου).
Επιπλέον, η FIA αν το αποφασίσει, μπορεί να θεωρήσει άκυρα τα αποτελέσματα των αγώνων που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής, κάτι που αυτομάτως σημαίνει ότι ο Τζένσον Μπάτον και η Brawn GP γκρεμίζονται από την κορυφή στη βαθμολογία των οδηγών και των κατασκευαστών αντίστοιχα.
Από όλα τα παραπάνω καταδεικνύεται η ιδιαίτερη βαρύτητα της αυριανής απόφασης, γεγονός που παραδέχονται όλοι οι εκπρόσωποι των ομάδων. Τα πνεύματα πάντως στη σημερινή ακροαματική διαδικασία οξύνθηκαν ιδιαίτερα όταν ο δικηγόρος της Ferrari Νάιτζελ Τόζι ολοκλήρωσε την 90λεπτη αγόρευσή του, χαρακτηρίζοντας το Ρος Μπράουν ως «υπέρμετρο αλαζόνα που θεωρεί ότι είναι ο μόνος που έχει δίκιο τη στιγμή που αξιοσέβαστοι συνάδελφοι του διαφωνούν».
Ο δικηγόρος της Ferrari παραδέχθηκε ότι οι τεχνικοί κανονισμοί δεν είναι σαφείς και φέρουν μία «τρύπα» στο συγκεκριμένο θέμα: «Οποιοσδήποτε γνωρίζει Αγγλικά θα σας πει ότι υπάρχει μία τρύπα σε αυτό το θέμα, γι' αυτό μην αφήσετε κανέναν που προσπαθεί να παίξει με τις λέξεις να καταστρατηγήσει τους κανονισμούς» τόνισε ο Τόζι.
Ο νομικός σύμβουλος της Renault ¶ντριου Φορντ δήλωσε πως η γαλλική ομάδα είχε ξεκινήσει την εξέλιξη ενός τέτοιου διαχύτη αλλά η FIA της απάντησε ότι είναι παράνομος.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο θέμα ο Ρος Μπράουν είχε καλέσει πριν από έναν χρόνο περίπου τους εκπροσώπους των ομάδων να συνεδριάσουν και να αποφασίσουν ώστε να υπάρχει μία κοινή πολιτική.
Το πολύβουο σίριαλ θα ολοκληρωθεί αύριο το απόγευμα, όταν τα μέλη του Διεθνούς Εφετείου που άκουσαν τις αντικρουόμενες πλευρές, θα ανακοινώσουν την απόφασή τους.