Εκπλήξεις επεφύλαξαν οι κατατακτήριες δοκιμές στην Κίνα. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ με το ιδιαίτερο πείσμα και «θράσος» που τον διακατέχει κέρδισε την πολ ποζίσιον, σπάζοντας το σερί των Brawn GP.
Ο νεαρός Γερμανός πιλότος της Red Bull, αν και αντιμετώπισε κατά την διάρκεια των δοκιμών προβλήματα στη μετάδοση, με μία μόλις προσπάθεια και έναν εκπληκτικό γύρο, πήρε το δικαίωμα να ξεκινήσει τον αγώνα μπροστά από όλους με χρόνο 1:36.184. Να σημειωθεί ότι η Red Bull είναι η μοναδική ομάδα που κατάφερε μέχρι στιγμής να υπερισχύσει, σε ό,τι αφορά στους χρόνους, τόσο της Brawn GP όσο και των υπολοίπων ομάδων που φέρουν τους διαχύτες δύο επιπέδων.
Δεύτερη πολ ποζίσιον στην καριέρα του Σεμπαστιάν Φέτελ.
Πέραν του Φέτελ που κέρδισε τη δεύτερη πολ ποζίσιον στην καριέρα του, έκπληξη ήταν και η δεύτερη θέση του Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής ταλαιπωρήθηκε πολύ χθες στη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών με το νέο διαχύτη που έφερε το μονοθέσιο του. Σήμερα, όμως, μετά από ολονύκτιες προσπάθειες των μηχανικών της Renault, όλα δούλεψαν ρολόι. Ετσι, ο Αλόνσο που έτρεχε χωρίς KERS, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις δυνατότητες το νέου αεροδυναμικό βοήθηματος της R29 και θα ξεκινήσει από τη δεύτερη θέση.
Η Red Bull έδειξε τη δύναμη της με τη δεύτερη RB5 και το Mαρκ Βέμπερ στην τρίτη θέση της σειράς εκκίνησης. Ο Αυστραλός ήταν γρήγορος, ιδίως στο τέλος του τρίτου γύρου των κατατακτήριων όπου πάλευε με τον Τζένσον Μπάτον για την πρωτιά. Λίγο πριν την εμφάνιση στην πίστα του Σεμπάστιαν Φέτελ που δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης για την πρώτη θέση.
Είναι η πρώτη φορά φέτος που τα μονοθέσια της Brawn GP ή τουλάχιστον κάποιας ομάδας εκ των τριών που έφεραν τους νέους διαχύτες, δε μονοπώλησαν τις τρεις πρώτες θέσεις της σειράς εκκίνησης.
Δεν είναι όμως γνωστή η ποσότητα των καυσίμων που φέρουν τα μονοθέσια των Red Bull και Renault. Λέγεται ότι, ιδίως οι RΒ5, ήταν ελαφρύτερες, άρα είχαν λιγότερα καύσιμα, από τις Brawn που είναι πιο βαριές διότι έχουν περισσότερα καύσιμα στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου.
Κατά συνέπεια, η ομάδα του Ρος Μπράουν, αν και ήταν γρήγορη στις ελεύθερες δοκιμές αρκέστηκε στην τέταρτη και πέμπτη θέση των Ρούμπενς Μπαρικέλο και Τζένσον Μπατον, αντίστοιχα. Ο τελευταίος έχασε την ευκαιρία να κερδίσει την τρίτη συνεχόμενη πολ ποζίσιον στην καριέρα του.
Η έκτη θέση του Γιάρνο Τρούλι αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα στην Toyota που θα δει τον έτερο πιλότο της Τίμο Γκλοκ να ξεκινάει από τις τελευταίες θέσεις λόγω ποινής πέντε θέσεων για αλλαγή κιβωτίου. Ο 27χρονος Γερμανός αντιμετώπισε προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων και αναγκάστηκε να το αντικαταστήσει.
Ο Νίκο Ρόσμσπεγκ μόνο ευχαριστημένος με την έβδομη θέση, δεν θα πρέπει να είναι. Ο Γερμανός της Williams χθες σημείωσε πολύ καλούς χρόνους χθες και σήμερα, αλλά και πάλι κάτι του έλειπε να φθάσει στον στόχο του που είναι η πρώτη θέση στη σειρά εκκίνησης.
Ο δεύτερος οδηγός της Williams, Καζούκι Νακατζίμα δεν κατάφερε να παρουσιάσει τίποτα το τρομερό. Αρκέστηκε στην τελευταία, 15η θέση κατά την δεύτερη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών.
Το καταστροφικό σαββατοκύριακο της Ferrari συνεχίστηκε και σήμερα το πρωΐ. Πρώτη παρουσία της περσινής παγκόσμιας πρωταθλήτριας στους κατασκευαστές που μοιάζει ανήμπορη να ανταγωνιστεί τους αντιπάλους της, είναι ο Κίμι Ραϊκόνεν από την όγδοη θέση της σειράς εκκίνησης. Η Ferrari δείχνει πιο αργή χωρίς το KERS, κάτι που επεσήμανε χθες και ο Φελίπε Μάσα. Ο Βραζιλιάνος πιλότος λόγω ενός μικρού λάθους στον ταχύτερο γύρο του θα ξεκινήσει από την 13η θέση.
Πίσω από τον όγδοο Ραϊκόνεν, θα βρίσκεται ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον. Είναι η πρώτη φορά φέτος που ο πιλότος της McLaren Mercedes θα λάβει εκκίνηση από την πρώτη δεκάδα. Το αποτέλεσμα, βέβαια, δεν έγινε δεκτό με τυμπανοκρουσίες από τους ανθρώπους της McLaren καθώς ο Χάμιλτον είχε αναβαθμισμένο μονοθέσιο και ξεκίνησε χθες καλά με την πρώτη θέση στις πρωϊνές ελεύθερες δοκιμές.
Ο Χέικι Κοβαλάϊνεν, δεύτερος οδηγός της McLaren Mercedes βρήκε αρκετή κίνηση μέσα στην πίστα στην προσπάθειά του να σημειώσει έναν καλό χρόνο και αρκέστηκε στην 12η θέση μπροστά από τους Μάσα, Γκλοκ και Νακατζίμα.
Αξιοσημείωτοι ήταν οι χρόνοι του «ρούκι» Σεμπαστιέν Μπουέμι με τη Scuderia Toro Rosso. Ο νεαρός Ελβετός μπήκε για πρώτη φορά στην καριέρα στην πρώτη δεκάδα, ξεκινώντας από τη δέκατη θέση.
Και από τα πανηγύρια του Μπουέμι στην απογοήτευση της BMW Sauber που είδε τα μονοθέσια της να πλασάρονται στην ενδέκατη (Νικ Χάιντφελντ) και δέκατη όγδοη θέση (Ρομπερτ Κούμπιτσα), αντίστοιχα. Είναι χαρακτηριστικό το φιάσκο, με το Κούμπιτσα να αποκλείεται από τον πρώτο γύρο των κατατακτήριων δοκιμών και το Χάιντφελντ να «μένει» στο δεύτερο.
Tα καλύτερα από την Κίνα έρχονται αύριο το πρωΐ.