To Grand Prix της Ισπανίας σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας αρχής για πολλές ομάδες στη Φόρμουλα 1. Η επιστροφή στο ευρωπαϊκό έδαφος σήμανε την αλλαγή και τις βελτιώσεις στα μονοθέσια των ομάδων. Ferrari, BMW Sauber, Force India, Brawn GP, Toyota παρουσίασαν σημαντικές αναβαθμίσεις στα μονοθέσια τους.
Και πάλι όμως την παράσταση στις σημερινές πρώτες ελεύθερες δοκιμές έκλεψε ο Τζένσον Μπάτον με τη BGP 001 που έδειχνε ιδιαίτερα γρήγορη στα χέρια του. Ο Βρετανός πιλότος με τα μαλακά ελαστικά σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με 1:21.799. Πίσω του τερμάτισε ο ταχύτατος Γιάρνο Τρούλι, χρησιμοποιώντας μάλιστα σκληρά ελαστικά, εν αντιθέσει με τους υπολοίπους της πρώτης πεντάδας που επέλεξαν τα μαλακά. Οι Toyota, όπως άλλωστε είχε δηλώσει και ο Τρούλι, επιθυμούν διακαώς τη νίκη που έχασαν από λάθος επιλογές στον προηγούμενο αγώνα. Ο δεύτερος οδηγός της Toyota Τίμο Γκλοκ αν και ξεκίνησε δυναμικά δεν συνέχισε με τον ίδιο ρυθμό, αποτέλεσμα να σημειώσει τον όδγοο ταχύτερο χρόνο.
Στην τρίτη και τέταρτη θέση της πρώτης περιόδου των δοκιμών, βρέθηκαν οι δύο BMW Sauber των Ρόμπερτ Κούμπιτσα και Νικ Χάιντφελντ. Είναι γνωστό ότι το Grand Prix της Ισπανίας είναι αγώνας-κλειδί για την γερμανική ομάδα που παρουσίασε ένα εντελώς νέο, από αεροδυναμικής άποψης, μονοθέσιο με ξανασχεδιασμένο εμπρός ρύγχος, νέα πτερύγια, κάλυμματα ψυγείων και πίσω πτέρυγα. Ο Κούμπιτσα αν και δεν ξεκίνησε ιδιαίτερα καλά, σημείωσε ένα εκπληκτικό τελευταίο γύρο που τον έφερε στην τρίτη θέση του πίνακα κατάταξης.
Στην πέμπτη και έκτη θέση τερμάτισαν οι δύο Williams με τον Νακατζίμα να είναι πιο γρήγορος από το Nίκο Ρόσμπεργκ κατά ένα δευτερόλεπτο περίπου. Ο νεαρός γερμανός προσπάθησε για κάτι καλύτερο στο τέλος των δοκιμών αλλά δεν κατάφερε.
Πίσω από τον Ρόσμπεργκ βρέθηκε ο Νέλσον Πικέ Τζ. καθώς η απόφαση της Renault να τον ξεκινήσει με λιγότερα καύσιμα, φαίνεται ότι απέδωσε, δίνοντας του μία θέση μέσα στη πρώτη δεκάδα. Ο Φερνάντο Αλόνσο λόγω τεχνικών προβλημάτων κατέληξε στην 17η θέση με λίγους γύρους στο ενεργητικό του.
Την πρώτη Ferrari την συναντάμε στην ένατη θέση με το Φελίπε Μάσα. Ο βραζιλιάνος επιλέγοντας τα σκληρά ελαστικά προσπάθησε αρκετά, ήταν ο πρώτος οδηγός που κατέβηκε σε χρόνο το 1:22 αλλά τελικά δεν μπόρεσε στο τέλος να συναγωνιστεί τις Brawn, BMW Sauber καιWilliams. Η Ferrari που ήρθε ανανεωμένη στην Ισπανία δεν έδειξε ακόμη έτοιμη να «χτυπήσει» την πρώτη θέση και οι μηχανικοί της ομάδας θα κληθούν να δουλέψουν σκληρά όλο το Σαββατοκύριακο για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Ο Kίμι Ραικόνεν, αν και είχε ελαφρύτερο μονοθέσιο δεν παρουσίασε τίποτα σημαντικό και έμεινε στην 11η θέση.
Πάνω από τον Φινλανδό, τερμάτισε ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με τη δεύτερη BGP 001, η οποία, αν και αναβαθμισμένη, στα χέρια του δεν είχε επιδόσεις αντίστοιχες με εκείνες του Τζένσον Μπάτον.
Η πρώτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών δεν ήταν η καλύτερη για τη Red Bull καθώς ο Βέμπερ δεν κινήθηκε ιδιαίτερα γρήγορα, τερματίζοντας 12ος ενώ ο Σεμπάστιαν Βέτελ, κάνοντας μικρολαθάκια και με μία έξοδο, αρκέστηκε στην 13η θέση.
Πίσω βρέθηκε ο Λιους Χάμιλτον που δεν ήταν σε καλή ημέρα με το Σεμπαστιέν Μπουρντέ (Scuderia Toro Rosso) και τον Τζιανκάρλο Φισικέλα (Force India) να τον ακολουθούν.
Στις τρεις τελευταίες θέσεις των δοκιμών τερμάτισαν οι Σεμπαστιέν Μπουέμι (Scuderia Toro Rosso), Χέικι Κοβαλάινεν (McLaren Mercedes) και Αντριαν Σούτιλ (Force India).
Στις 15:00 αναμένεται να ξεκινήσει η σημερινή δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών.