F1: Παραλειπόμενα της συνάντησης στο Λονδίνο

Κυριακή, 17 Μαΐου 2009 16:33
UPD:16:35
A- A A+

Με τo αδιέξοδο της προηγούμενης Παρασκευής μεταξύ της FIA και των μελών της FOTA (των ομάδων που συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Φόρμουλα 1) στο αεροδρόμιο του Λονδίνου, εντάθηκαν οι φήμες πως το άθλημα διανύει περίοδο κρίσης.

Από την μία πλευρά η FIA, δια του προέδρου της, Μαξ Μόσλει δεν υποχωρεί στη θέσπιση του ανώτατου ορίου στον προϋπολογισμό των ομάδων για το 2010 και από την άλλη πλευρά οι ομάδες που αρνούνται να συμβιβαστούν με το συγκεκριμένο κανονισμό.

Αν και λύση δεν βρέθηκε, με τη Ferrari μάλιστα, να έχει ξεκινήσει νομική διαδικασία εναντίον της FIA στα γαλλικά δικαστήρια, ο ίδιος ο Μόσλει τόνισε ότι δεν ανησυχεί για την κατάσταση.

Θεωρεί ότι η Toyota, η Renault, η Red Bull και η Ferrari δεν θα κάνουν πραγματικότητα την απειλή τους να μην αγωνιστούν το 2010. Σε ό,τι αφορά μάλιστα στη Scuderia, πιστεύει ότι η νομική διαδικασία που ξεκίνησε, αποτελεί απόδειξη ότι επιθυμεί να παραμείνει στο άθλημα.

Όταν ρωτήθηκε αν ανησυχεί ότι οι «μεγάλες» ομάδες θα εγκαταλείψουν την F1 τόνισε: «Δεν νομίζω ότι αυτό θα συμβεί. Κάποιοι λένε ότι υπάρχει ένα είδος κρίσης, αλλά εγώ δεν πιστεύω ότι υπάρχει κρίση».

Ειδικότερα, για τη Ferrari o πρόεδρος της FIA, θεωρεί ότι αν ήθελαν, θα είχαν φύγει και θα ήταν έκπληκτος αν πραγματοποιήσουν την απειλή τους. «Θα έμενα έκπληκτος αν το επιχειρούσαν, διότι λένε συνέχεια ότι θα εγκαταλείψουν αλλά παρΆόλα αυτά αναζητούν λύση ώστε να μην αλλάξουν οι κανονισμοί. Αν είχαν πρόθεση να φύγουν, θα έφευγαν. Σε κάθε περίπτωση αυτό δεν είναι ζήτημα που θα μας απασχολήσει για τους επόμενους δέκα μήνες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μόσλει.

Εντούτοις, ο 68χρονος βρετανός θεωρεί ότι το ζήτημα του budget cap δεν πρόκειται να λυθεί άμεσα, δηλαδή μέχρι τις 29 Μαΐου που λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων από τις ομάδες για το 2010. «Ισως να μας απασχολήσει στην διάρκεια του καλοκαιριού. Στο κάτω- κάτω κανείς δεν θα είναι υπέρ ή κατά του κανονισμού μέχρι το καλοκαίρι, όταν και θα ξεκινήσουν να αποφασίζουν τι μονοθέσιο θα κατασκευάσουν για το 2010».

Ο Μόσλει που θεωρεί ότι στο τέλος η πρόταση της FIA θα γίνει κοινά αποδεκτή, παραδέχεται ότι όλοι επιθυμούν ένα πρωτάθλημα με κοινούς κανονισμούς για όλες τις ομάδες.

Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της Παρασκευής, ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η στάση του προέδρου της FIA εναντίον του προέδρου του τμήματος F1 της Toyota, Tζον Χόουετ. Ο Μόσλει χαρακτήρισε «παιδιάστικη» την πρόταση Χόουετ για αποχώρηση των ομάδων από τη συνάντηση όταν τέθηκε το θέμα του ανώτατου ορίου στον προϋπολογισμό τους για το 2010. Όταν μάλιστα, ο πρόεδρος της FIA ρωτήθηκε ποια ήταν η αντίδραση των υπολοίπων ομάδων στην πρόταση του Χόουετ, απάντησε ότι «τον αγνόησαν».

Επιπλέον, ο πρόεδρος της FIA αποκάλυψε ότι ο Στέφανο Ντομενικάλι που κλήθηκε την τελευταία στιγμή να αντικαταστήσει το Λούκα ντι Μοντιτζέμολο για λογαριασμό της Ferrari, δεν γνώριζε για την προσφυγή της ομάδας του στα γαλλικά δικαστήρια και ότι εκείνος που τον ενημέρωση ήταν ο ίδιος ο Μόσλει.

«Θεωρώ ότι ήταν κάτι το πρωτότυπο, να στείλεις το γενικό διευθυντής της ομάδας σου χωρίς να τον έχεις ενημερώσει για τις προθέσεις της ομάδας. Νομίζω ότι βρέθηκε σε δύσκολη θέση», δήλωσε ο Μόσλει.

Παρά τις δηλώσεις του προέδρου της FIA, όλες οι ομάδες, μετά το τέλος της συνάντησης, αφού πρώτα συνεδρίασαν, ανακοίνωσαν ότι θα συνεχίσουν την προσπάθεια τους ενωμένες για μία λύση. Περισσότερες συζητήσεις αναμένεται να γίνουν κατά την διάρκεια του σαββατοκύριακου στο Grand Prix του Μονακό στις 23-24 Μαΐου.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή





    Αθλητικές Μεταδόσεις