F1: Ηττα για τη Ferrari

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2009 19:24

H κατάσταση περιπλέκεται για την ιταλική εταιρεία.

A- A A+

Απορρίφθηκε η αίτηση της Ferrari στην Γαλλική Δικαιοσύνη να μην εφαρμοστεί το ανώτατο όριο προϋπολογισμού στις ομάδες το 2010, που θέλει να εφαρμόσει η FIA.

Μετά από την χθεσινή ωριαία ακρόαση όπου και οι δύο πλευρές εξέθεσαν τα επιχειρήματά τους, ο δικαστής Ζακ Γκοντράν ντε Ρομπέρ, αφού εξέτασε όλα τα στοιχεία, θεώρησε ότι η ιταλική εταιρεία, ως μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου, θα μπορούσε να είχε ήδη ασκήσει το δικαίωμα του βέτο που διαθέτει κατά των νέων κανονισμών αντί να προσφεύγει στα γαλλικά δικαστήρια.

«Δεν υπάρχει καμία άμεση ζημία που χρειάζεται να προληφθεί ή κάποια ξεκάθαρη παράνομη αναταραχή που θα πρέπει να μπλοκαριστεί», δήλωσε ο γάλλος δικαστής.

Η συγκεκριμένη απόφαση δυσκολεύει την εταιρεία του Μαρανέλο που θεωρούσε ότι θα μπορούσε να βγάλει άκυρο το νέο κανονισμό. Επιπλέον, δεν έχει αλλάξει κάτι στην ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για το πρωτάθλημα του 2010, η οποία και λήγει στις 29 Μαΐου. Κατά συνέπεια, οι ομάδες που εναντιώνονται στο budget cap και τις τεχνικές ελευθερίες που το συνοδεύουν, έχουν στη διάθεσή τους πολύ μικρό χρονικό διάστημα προκειμένου να διευθετήσουν τις διαφωνίες τους.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εκτός της ιταλικής ομάδας, έχουν εκφράσει ανοικτά την αντίθεσή τους στις προθέσεις της FIA, η Toyota, η Renault, η Red Bull, η Scuderia Toro Rosso και η BMW Sauber, με τις δύο πρώτες να απειλούν με αποχώρηση από το πρωτάθλημα στο τέλος αυτής της σεζόν.

Και οι έξι θεωρούν ότι με τις τεχνικές ελευθερίες που θα έχουν όσοι αποδεχθούν το budget cap θα δημιουργηθεί ένα πρωτάθλημα «δύο ταχυτήτων». Εκείνοι δηλαδή που θα ευθυγραμμιστούν με τις αποφάσεις της FIA, θα έχουν ανώτατο προϋπολογισμό 40 εκατομμυρίων λιρών και θα χαίρουν τεχνικών διευκολύνσεων όπως μεγαλύτερη χρήση αεροδυναμικών βοηθημάτων, ισχυρότερο KERS, απεριόριστο χρόνο δοκιμών (εκτός της σεζόν), κινητήρες χωρίς όριο στροφών, κανέναν περιορισμό στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας κ.λπ.

Και από την άλλη πλευρά, όσες ομάδες δεν δεχθούν τους κανόνες της FIA, θα αγωνίζονται κάτω από το σκληρό υπάρχον τεχνικό πλαίσιο, ξοδεύοντας, εντούτοις όσα χρήματα επιθυμούν.

Σε ό,τι αφορά στη σημερινή απόφαση, η FIA τη δέχθηκε με ευχαρίστηση, κατηγορώντας μάλιστα τη Ferrari ότι έβαλε τα δικά της συμφέροντα πάνω από αυτά του αθλήματος.

«Καμία ομάδα δεν θα πρέπει να τοποθετεί τα συμφέροντα της πάνω από αυτά του αθλήματος, στο οποίο αγωνίζεται. Η FIA, οι ομάδες και όλοι συνεργάτες θα συνεχίσουν να εργάζονται για να διασφαλίσουν την ευημερία της F1 το 2010 και τη μετέπειτα πορεία της», δήλωσε ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Μαξ Μόσλει.

Η Ferrari, μετά την ανακοίνωση της απόφασης, πέρασε στην αντεπίθεση, θεωρώντας ότι η ποιότητα των νέων ομάδων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα του 2010 δεν είναι αντίστοιχη με την αντίστοιχη φετινή. Η περυσινή παγκόσμια πρωταθλήτρια τεντώνει ακόμη περισσότερο το σκοινί λέγοντας ότι οι φίλαθλοι δεν θα πληρώσουν για να παρακολουθήσουν το σπορ ενώ προτείνει η F1 να μετονομαστεί σε «Φόρμουλα GP3».

«Δεν μπορούσαν να πιστέψουν στα μάτια τους, οι εργαζόμενοι της Ferrari, όταν σήμερα το πρωΐ διάβασαν τις εφημερίδες και ανακάλυψαν τα ονόματα των ομάδων που δήλωσαν ότι έχουν την πρόθεση να αγωνιστούν στη Φόρμουλα 1 την επόμενη χρονιά», αναφέρει ανακοίνωση της ιταλικής εταιρείας στο website της.

«Μελετώντας τη λίστα, η οποία διέρρευσε χθες στο Παρίσι, δε μπορείς να βρεις κάποιο διάσημο όνομα, ένα από εκείνα που κάποιος θα ξόδευε 400 ευρώ για μία θέση στις κερκίδες ενός Grand Prix (συν τα έξοδα του ταξιδίου και διαμονής) (σ.σ. για να δει)», συνεχίζει η ανακοίνωση, η οποία διερωτάται αν ένα πρωτάθλημα με όλες τις νέες ομάδες έχει την ίδια αξία με το σημερινό, όπου η Ferrari «ο μεγαλύτερος κατασκευαστής και ομάδα, εκείνη που δημιούργησε ιστορία σε αυτό το άθλημα, θα μπορούσε να συμμετάσχει; Δεν θα ήταν πιο κατάλληλο να ονομαστεί GP3»;

Πέραν της αντεπίθεσης της Ferrari, όλες οι ομάδες αναμένεται αύριο στο Μονακό να καθορίσουν τη στάση τους απέναντι στη FIA και τους κανονισμούς που επιθυμεί να επιβάλει.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή





    Αθλητικές Μεταδόσεις