F1: Στο ίδιο έργο θεατές...

Σάββατο, 23 Μαΐου 2009 22:21
UPD:24/05/2009 00:11
A- A A+

Τα πάντα διέθεταν οι κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix του Μονακό, ταχύτατους χρόνους, σασπένς, εξόδους και εκπλήξεις με… κοσμοπολίτικο αέρα. Εκείνοι που τις παρακολούθησαν σίγουρα θα έμειναν ικανοποιημένοι από όσα εξελίχθηκαν στους δρόμους του Πριγκιπάτου και θα περιμένουν με ανυπομονησία τον αυριανό αγώνα.

Η πολ ποζίσιον κρίθηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή καθώς ο Τζένσον Μπάτον με έναν τέλειο τελευταίο γύρο στο τρίτο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών, «έκλεψε» την πρώτη θέση στο grid από τον Κίμι Ραικόνεν.

Ο βρετανός πιλότος της Brawn GP ήταν μόλις 25 χιλιοστά του δευτερολέπτου (1:14.902) ταχύτερος από τον Φινλανδό, κερδίζοντας έτσι την τέταρτη φετινή του πολ ποζίσιον.

Tα συναισθήματα για τον Κίμι Ραικόνεν είναι ανάμικτα καθώς όπως αποκάλυψε, η δεύτερη θέση στη γραμμή εκκίνησης μπορεί να είναι η καλύτερη φετινή για τη Ferrari, αλλά δεν θεωρεί ότι είναι αρκετά καλή, διότι οι στενοί δρόμοι του Μονακό δεν επιτρέπουν τις προσπεράσεις. Κατά συνέπεια σύμφωνα με το Φινλανδό, όποιος έχει την πολ ποζίσιον αποκτά αμέσως σημαντικό πλεονέκτημα στον έλεγχο του αγώνα.

Η αλήθεια είναι ότι η Ferrari εμφανίστηκε ανανεωμένη και επιθετική στο Μονακό, αγώνα που όπως έλεγε τις προηγούμενες ημέρες ο Φελίπε Μάσα, ίσως χαρίσει στη Scuderia την πρώτη φετινή της νίκη.

Ο βραζιλιάνος είχε μία άτυχη στιγμή στο πρώτο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών όταν έπεσε με το εμπρός μέρος της F60 στην μπαριέρα και αναγκάστηκε να αποσυρθεί στα πιτς για αλλαγή του ρύγχους. Στη συνέχεια όμως, επέστρεψε και προσπάθησε, σημειώνοντας μάλιστα τον πέμπτο καλύτερο χρόνο.

Στη δεύτερη σειρά του grid, με τον τρίτο καλύτερο χρόνο, συναντάμε το Ρούμπενς Μπαρικέλο και τη δεύτερη Brawn GP. Ο έμπειρος πιλότος ξέρει καλά πως για να συνεχίσει να βρίσκεται στο παιχνίδι του τίτλου, θα πρέπει σε αυτόν τον αγώνα να προπορευτεί στην τελική κατάταξη του ομόσταυλού του (και πρώτου στην κατάταξη) Μπάτον. Βέβαια, το κατά πόσον αυτό μπορεί να επιτευχθεί στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου, είναι άγνωστο, διότι δεν δίνονται ευκαιρίες για εύκολες και θεαματικές προσπεράσεις.

Δίπλα από το Μπαρικέλο, στην τέταρτη θέση, θα υπάρχει ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Red Bull. Ο νεαρός Γερμανός έδειχνε πολύ αποφασισμένος στο τρίτο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών για την πρώτη θέση στη σειρά εκκίνησης, αλλά οι εκπληκτικοί χρόνοι των Μπάτον και Ραικόνεν δεν του άφησαν πολλά περιθώρια αντίδρασης.

Την ίδια… τύχη είχε και ο Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Williams. Πολύ γρήγορος χθες με τα μαλακά ελαστικά και λίγα καύσιμα, πολύ καλή απόδοση σήμερα που του χάρισε την έβδομη θέση στη σειρά εκκίνησης.

Πίσω του θα βρίσκεται ο Χέικι Κοβαλάϊνεν, ο οποίος κατάφερε να διασώσει την τιμή της McLaren Mercedes. Και αυτό γιατί ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον είχε στο πρώτο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών μία άσχημη έξοδο που θα τον αναγκάσει να ξεκινήσει τον αγώνα από την 16η θέση. Ο βρετανός πιλότος έχασε τον έλεγχο της MP4-24 και έπεσε με το πίσω μέρος στις μπαριέρες, καταστρέφοντας ολοσχερώς την ανάρτηση του μονοθεσίου του. Η κόκκινη σημαία βγήκε στην πίστα για να μαζευτούν τα συντρίμμια και έπειτα οι πιλότοι συνέχισαν την προσπάθειά τους.

Ο Χάμιλτον σε δηλώσεις του ανέλαβε πλήρως την ευθύνη για ό,τι συνέβη, ζητώντας συγγνώμη από την ομάδα που κατέστρεψε την προσπάθεια τους για μία καλή εμφάνιση και νίκη αυτό το Σαββατοκύριακο. Η αλήθεια είναι ότι η McLaren και ο βρετανός ήταν άκρως ανταγωνιστικοί στα ελευθέρα δοκιμαστικά, θέτοντας υποψηφιότητα για την πρώτη θέση στο βάθρο, κάτι που τελικά δεν θα γίνει, όπως παραδέχθηκε και ο Χάμιλτον. «Ο αγώνας όλο το Σαββατοκύριακο για τη νίκη, είναι πλέον παρελθόν. Δεν ξέρω ακριβώς τι σκεφτόμουν. Εκανα λάθος. Ολο το σαββατοκύριακο πήγαινε αρκετά καλά», δήλωσε απογοητευμένος ο πιλότος της McLaren. Η βρετανική ομάδα εναποθέτει τώρα τις ελπίδες για μια καλή εμφάνιση στον Χέικι Κοβαλάινεν. Μην ξεχνάμε εδώ και 23 χρόνια μόνο ένας πιλότος που δεν είχε ξεκινήσει τον αγώνα από τις τρεις πρώτες θέσεις, κατάφερε να κερδίσει το Μονακό. Δεν ήταν άλλος από τον Ολιβιέ Πανίς το 1996, υπό βροχή.

Από την όγδοη θέση της σειράς εκκίνησης, θα ξεκινήσει ο Μαρκ Βέμπερ με τη δεύτερη Red Bull, έχοντας πίσω του το Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής, φάνηκε ζωηρός στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές, σημειώνοντας μάλιστα τον ταχύτερο χρόνο, αλλά δεν είχε την αντίστοιχη απόδοση και στις κατατακτήριες.

Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει ο Καζούκι Νακατζίμα με τη δεύτερη Williams.

Το Μονακό επεφύλαξε χαμόγελα και ικανοποίηση για τη Force India που είδε τα δύο μονοθέσιά της να περνούν για πρώτη φορά στην ιστορία της ομάδας, στο δεύτερο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Τζιανκάρλο Φιζικέλα κέρδισε την 13η θέση και ο Αντριαν Σούτιλ την 15η, αντίστοιχα. Μπροστά τους στην 11η και 14η θέση ξεκινούν τον αγώνα οι δύο Toro Rosso, με τον Σεμπαστιέν Μπουέμι για μία ακόμη φορά, αν και «ρούκι», να προπορεύεται του ομόσταυλού του Σεμπαστιέν Μπουρντέ.

Καταστροφή ήταν οι δοκιμές για τη BMW Sauber και την Toyota, όχι μόνο οι κατατακτήριες αλλά και οι ελεύθερες. Η πρώτη είδε σήμερα στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά τους Νικ Χάιντφελντ και Ρόμπερτ Κούμπιτσα να τερματίζουν 17ος και 18ος, αντίστοιχα. Η δεύτερη δεν μπόρεσε να βρει ρυθμό σε κανένα σημείο των δοκιμών. Ο Τρούλι θα ξεκινήσει τον αγώνα 19ος και ο Γκλοκ 20ος, χωρίς καμία ελπίδα για κάτι θετικό. Η ιαπωνική ομάδα, εντούτοις, διαμαρτυρήθηκε στους αγωνοδίκες ότι ο Φερνάντο Αλόνσο έκοψε τον Τρούλι στην τελευταία στροφή της πίστας κατά την διάρκεια του πρώτου μέρους των κατατακτήριων δοκιμών.

Όπως και να έχει, η απόδοση τόσο της Toyota όσο και της BMW Sauber είναι οι χειρότερες φετινές τους.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή





    Αθλητικές Μεταδόσεις