F1: Κρίσιμη νύχτα

Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2009 21:09
UPD:21:11
EPA/CARMEN JASPERSEN

A- A A+

Η σημερινή νύχτα αναμένεται να είναι κρίσιμη για το μέλλον του επόμενου παγκόσμιου πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1. Η FOTA αναμένεται να συνεδριάσει στην έδρα της Renault F1 στο Ενκστον προκειμένου να καθορίσει την αντίδρασή της στις προτάσεις του προέδρου της FIA Μαξ Μόσλεϊ.

Tις τελευταίες ημέρες υπήρξε ένας «πόλεμος» ανακοινώσεων και από τις δύο πλευρές σχετικά με το πρόβλημα που έχει προκύψει. Χθες τόσο τα μέλη της Ενωσης όσο ο 69χρονος Βρετανός οπισθοχώρησαν στις θέσεις τους σε μία προσπάθεια να υπάρξει ένα κοινό πεδίο συζήτησης.

Ηδη τα χρονικά περιθώρια στενεύουν επικίνδυνα καθώς αύριο οι πέντε ομάδες που τέθηκαν προσωρινά στη λίστα της FIA (BMW Sauber, Brawn GP, McLaren Mercedes, Renault και Toyota) θα πρέπει να αποφασίσουν αν αποδέχονται τους όρους της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκίνητου ώστε να συμμετάσχουν κανονικά στο πρωτάθλημα του 2010. Σε διαφορετική περίπτωση οι θέσεις θα καλυφθούν από τις νέες ομάδες που είχαν υποβάλει αίτηση.

Η σημερινή βραδινή συνάντηση των οκτώ μελών της FΟΤΑ θα κρίνει αν θα επέλθει μια κάποια λύση στο αδιέξοδο που υπάρχει ή θα συνεχισθεί η διαφοροποίηση που ίσως επηρεάσει καταλυτικά το άθλημα.

Σημείο συζήτησης των ομάδων θα είναι η τελευταία πρόταση που «έριξε» στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ο πρόεδρος της FIA. Ο Μαξ Μόσλεϊ τους απέστειλε έγγραφο στο οποίο γίνεται πιο διαλλακτικός σε κάποιους όρους αλλά παραμένει ανυποχώρητος στην προθεσμία που έχουν να αποφασίσουν, δηλαδή έως αύριο, Παρασκευή 19 Ιουνίου.

Ο 69χρονος Βρετανός υποχωρεί στο θέμα του προϋπολογισμού, οριοθετώντας τα 100 εκατομμύρια ευρώ για το 2010 με την προϋπόθεση να μειωθούν στα 40-45 εκατομμύρια ευρώ το 2011. Συμφωνεί με την πρόταση της FOTA για επιτήρηση του budget cap από ανεξάρτητους και ευυπόληπτους. Οποιαδήποτε παραβίαση του συγκεκριμένου κανονισμού δεν θα επισύρει αγωνιστική τιμωρία για τις ομάδες αλλά οικονομική.

Με αυτή του την πρόταση ο Μόσλεϊ στην ουσία απορρίπτει ή αφήνει τουλάχιστον για αργότερα τους δύο διαφορετικούς κανονισμούς που θα ίσχυαν για τις ομάδες. Ισως ο σημαντικότερος όρος (μαζί με το budget cap) για τον οποίον έγιναν οι περισσότερες διαπραγματεύσεις.

Ο πρόεδρος της FIA δείχνει διαλλακτικός τόσο στο θέμα του Διεθνούς Δικαστηρίου Εφέσεων όσο και στη διακυβέρνησης της F1, προτείνοντας την αφαίρεση του άρθρου 5 από τον Αθλητικό κώδικα. ¶ρθρο που προκαλούσε δυσπιστία στις ομάδες καθώς πίστευαν ότι με αυτό η FIA μπορούσε εν λευκώ να αποφασίζει για τους κανονισμούς.

Συν τοις άλλοις προτείνει λόγω έλλειψης χρόνου την ισχύ της Συνθήκης Ομονοίας του 1998 και στη συνέχεια να τη διαπραγματευτούν και να την επεκτείνουν μέχρι το 2014. Αναφέρει επίσης, ότι θα μπορούσε να αλλάξει κάποιους τεχνικούς κανονισμούς για το 2010 με την προϋπόθεση να υπογράψουν πρώτα οι ομάδες. Προτείνει δηλαδή, να συνεχίσει να υφίσταται η απαγόρευση των κινούμενων αεροδυναμικών βοηθημάτων και της τετρακίνησης, να παραμείνουν οι κουβέρτες για τα ελαστικά και οι υπάρχοντες περιορισμοί για τους κινητήρες (εκτός της Cosworth), τα κιβώτια ταχυτήτων και τις δοκιμές εξέλιξης.

Η μπάλα πλέον είναι στο γήπεδο της FOTA και εκείνη αναμένεται να κάνει την επόμενη κίνηση.

Προτεινόμενα για εσάς


NAFTEMPORIKI TV

Δημοφιλή





    Αθλητικές Μεταδόσεις