Ένα πεντάχρονο παιδί περισυνελέγη ζωντανό από τα συντρίμμια του μοιραίου Α310-300 της Υemenia Air, που κατέπεσε κατά τη διάρκεια της νύχτας ανοιχτά των νησιών Κομόρος στον Ινδικό Ωκεανό με 153 επιβαίνοντες.
Νωρίτερα, αεροσκάφη είχαν εντοπίσει συντρίμμια και σορούς από το αεροσκάφος. «Τα αεροσκάφη εντόπισαν συντρίμμια στο σημείο που υποθέτουμε ότι συνέβη το ατύχημα», δήλωσε ο Ιμπραχίμ Κασίμ, αξιωματούχος της ASECNA, του τοπικού φορέα αεροπορικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Υεμένης, «εντοπίστηκαν σοροί να επιπλέουν και μία πετρελαιοκηλίδα περίπου 16 με 17 ναυτικά μίλια (περίπου 29 χλμ) από το Μορονί».
Το Airbus, με 11μελες πλήρωμα και 142 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και τρία βρέφη, εκτελούσε την πτήση ΙΥ 628 από την πρωτεύουσα της Υεμένης, Σαναά, στο Μορονί, την πρωτεύουσα των Κομόρος.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν 66 Γάλλοι πολίτες, σύμφωνα με αξιωματούχους στο αεροδρόμιο του Παρισιού. Σε συνέντευξή του στο ραδιοσταθμό Europe 1, ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας Ντομινίκ Μπισερό, απέδωσε στο δυστύχημα πιθανότατα στις κακές καιρικές συνθήκες.
Σύμφωνα με την ASECNA, το αεροπλάνο πιθανότατα συνετρίβη σε απόσταση 5-10 χιλιομέτρων από την ακτή. «Πιστεύεται ότι έπεσε σε κάποιο σημείο ενώ πλησίαζε για την προσγείωση. Ο καιρός δεν είναι ευνοϊκός. Η θάλασσα είναι πολύ ταραγμένη», είχε αναφέρει νωρίτερα ο αξιωματούχος της υπηρεσίας ασφάλειας.
Αξιωματούχος του ΟΗΕ στο αεροδρόμιο των Κομόρος δήλωσε ότι ο πύργος ελέγχου είχε λάβει σήμα ότι το αεροσκάφος ήταν έτοιμο να προσγειωθεί, αλλά στη συνέχεια χάθηκε η επαφή.
Το 51% της Yemenia ανήκει στην κυβέρνηση της Υεμένης και το 49% στη Σαουδική Αραβία.
Πρόκειται για τη δεύτερη αεροπορική τραγωδία που αφορά μεγάλο αριθμό Γάλλων πολιτών αυτό το μήνα. Την 1η Ιουνίου ένα Airbus 330 της Air France που εκτελούσε πτήση από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι συνετρίβη στον Ατλαντικό Ωκεανό, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 228 επιβαίνοντες.
Το 1996 ένα Boeing 767 της Ethiopian Airlines, το οποίο είχαν καταλάβει αεροπειρατές, κατέπεσε στο ίδιο σημείο, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους οι 125 από τους 175 επιβαίνοντες.
Παγκόσμια «μαύρη λίστα»
Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε σήμερα να καταρτισθεί μία παγκόσμια «μαύρη λίστα» των επικίνδυνων αεροπορικών εταιρειών.
«Η ιδέα μου είναι να προτείνω μία παγκόσμια μαύρη λίστα παρόμοια με τη μαύρη λίστα που χρησιμοποιείται στην Ευρωπαϊκή Ενωση», δήλωσε ο ευρωπαίος επίτροπος Αντόνιο Ταζάνι.
Ο επίτροπος διευκρίνισε ότι θα υποβάλει επίσημα αυτή την πρόταση σε λίγες ημέρες όταν θα συναντηθεί με τους προέδρους του συμβουλίου του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (IOCA).
Την ίδια ώρα αποκαλύφθηκε στις Βρυξέλλες ότι το μοιραίο Airbus είχε οδηγήσει σε έρευνα το 2007 σχετικά με τις προδιαγραφές ασφαλείας της εταιρείας Yemenia.
Οπως δήλωσε αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που θέλησε να τηρήσει ανωνυμία, «τον Ιούλιο του 2007 αυτό το αεροπλάνο μας έδωσε την ευκαιρία να διερευνήσουμε σχετικά με τις προδιαγραφές ασφαλείας της Yemenia».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι χώρες μέλη πραγματοποίησαν 24 επιθεωρήσεις μέσα σε δύο χρόνια, οι οποίες έδειξαν ότι οι προδιαγραφές της εταιρείας σημείωσαν βελτίωση.
Ο υπουργός Μεταφορών της Υεμένης Χαλέντ Ιμπραήμ αλ Ουαζίρ δήλωσε ότι το αεροπλάνο είχε υποβληθεί πρόσφατα σε λεπτομερή έλεγχο και πληρούσε τις διεθνείς προδιαγραφές.
Η εταιρεία Yemenia δεν περιλαμβάνεται στη «μαύρη λίστα» της ΕΕ.
ΠΗΓΕΣ: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters, Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων, BBC