Ανάμικτα συναισθήματα άφησε στις ομάδες η πρώτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Red Bull και Brawn είδαν τους δύο πιλότους τους να σημειώσουν τους δύο ταχύτερους χρόνους και τους άλλους δύο να δυσκολεύονται αρκετά.
Σε ιδιαίτερα χαμηλές για την εποχή θερμοκρασίες και «βαρύ» καιρό, ο Μαρκ Oυέμπερ ήταν ταχύτερος όλων, κατεβάζοντας συνεχώς τους χρόνους του. Ο Αυστραλός πιλότος της Red Bull ήταν κατά 0,381 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τον Τζένσον Μπάτον που δεν αντιμετώπισε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα.
Κι ενώ οι Oυέμπερ, Μπάτον είχαν ένα εύκολο σχετικά πρωϊνό, δεν θα μπορούσε να πει κανείς το ίδιο για τους δύο έτερους πιλότους των Red Bull και Brawn, τον Σεμπάστιαν Φέτελ και τον Ρούμπενς Μπαρικέλο, αντίστοιχα.
Ο πρώτος, αν και ήταν… γηπεδούχος καθώς έτρεχε σε γερμανικό έδαφος, δεν κατάφερε να ανέβει στην πρώτη θέση. Στην αρχή των ελεύθερων δοκιμών ξεκίνησε αρκετά καλά και για δέκα γύρους ανταγωνιζόταν τον Oυέμπερ, αλλά κάποια ηλεκτρολογικά προβλήματα στην RB5 του, τον ανάγκασαν να σταματήσει στην πρώτη στροφή της πίστας και να δαπανήσει αρκετό χρόνο στα γκαράζ της ομάδας. Εν τέλει, η Red Bull κατάφερε να επισκευάσει το μονοθέσιο του και να τον επαναφέρει στην πίστα, αλλά ο γερμανός πιλότος δεν μπόρεσε κάτι καλύτερο από την όγδοη θέση.
Τα αποτελέσματα δεν ήταν τόσο θετικά και για τον Ρούμπενς Μπαρικέλο που παρέμενε την περισσότερη ώρα των ελεύθερων δοκιμών στις τελευταίες θέσεις του πίνακα ενώ πολύ χρόνο ξόδεψε και στα πιτς της Brawn GP. Ο βραζιλιάνος σίγουρα θα περίμενε κάτι καλύτερο από την 12η θέση.
Πολύ θετικά ξεκίνησε το Σαββατοκύριακο για την Ferrari. Με ανανεωμένο αεροδυναμικό πακέτο η F60 έδωσε θετικά δείγματα. Ο Φελίπε Μάσα τερμάτισε τρίτος και ο Κίμι Ραϊκόνεν έκτος.
Μεταξύ των δύο μονοθεσίων της Scuderia, βρέθηκαν οι δύο ιταλοί, Γιάρνο Τρούλι με την Toyota και Τζιανκάρλο Φισικέλα. Ο τελευταίος σημείωνε εξαιρετικούς χρόνους με την Force India, η οποία τον τελευταίο καιρό δίνει δείγματα εξέλιξης. Αλλωστε, οι υπεύθυνοι της ομάδας τις τελευταίες ημέρες ανέφεραν συνέχεια ότι έχουν βάλει σκοπό να φέρουν ένα θετικό αποτέλεσμα στο Νίρμπουργκρινγκ.
Ο δεύτερος πιλότος της Force India, Αντριαν Σούτιλ, αν και έτρεχε σε οικείο έδαφος (γερμανός γαρ), δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει την προσπάθειά του, εγκαταλείποντας μάλιστα στην ίδια στροφή με τον Φέτελ, αλλά μερικούς γύρους νωρίτερα.
Η Wiiliams είχε ένα ήσυχο πρωϊνό καθώς τα μονοθεσία της δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερα προβλήματα. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν έβδδομος και ο Καζούκι Νακατζίμα δύο θέσεις πιο κάτω.
Στα πιτς της Renault μόνο ησυχία δεν υπήρχε καθώς ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν πολύ απογοητευμένος με το στήσιμο του μονοθεσίου του. Η 10η θέση μόνο θετικό αποτέλεσμα δεν είναι για τον ισπανό πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή. Ο Νέλσον Πικέ τζ. όπως σε κάθε GP, έτσι και στο σημερινό, πέρασε απαρατήρητος τερματίζοντας στην 15η θέση.
Στο ίδιο έργο θεατές και για την BMW Sauber που φέτος σίγουρα δεν είναι η χρονιά της. Ο Νικ Χάιντφελντ ήταν 11ος και ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα 14ος, αντίστοιχα.
Με νέο εμπρός ρύγχος, πάτωμα και διαχύτη η McLaren δεν φαίνεται ικανή να ανταγωνιστεί τις Brawn και Red Bull. Ο Λιους Χάμιλτον προσπάθησε με επιθετική οδήγηση να «πιάσει» τους πρώτους αλλά δεν δείχνει να τα καταφέρνει, τερματίζοντας 13ος. Πέντε θέσεις πιο κάτω βρέθηκε ο Χέικι Κοβαλάινεν.
Η Toro Rosso δεν έχει βρει τον εαυτό της. Και στην γερμανική πίστα, όπως και στην Αγγλία η απόδοσή της δεν είναι ικανοποιητική. Σεμπαστιέν Μπουρντέ και Σεμπαστιέν Μπουέμι ήταν 16ος και 17ος, αντίστοιχα.
Στην 19η τερμάτισε ο Τίμο Γκλοκ μακριά από τον καλό εαυτό του.
Σε λίγο ξεκινά η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών. Το σίγουρο είναι ότι οι φίλοι της F1 δεν δείχνουν να ασχολούνται με αυτά αλλά με τις εξελίξεις γύρω από το σίριαλ της FIA με την FOTA που εξελίσσεται αυτές τις ημέρες.