Οκτώ χρόνια και 132 GP χρειάστηκε να περάσουν ώστε ο Μαρκ Γουέμπερ να γευτεί την χαρά της νίκης σε αγώνα Φόρμουλα 1. Ο Αυστραλός πιλότος της Red Bull κέρδισε έναν πολύ συναρπαστικό αγώνα στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ και κατάφερε να περάσει στο πάνθεον των πιλότων του αθλήματος που έχουν μία νίκη στο ενεργητικό τους.
Τι κι αν του επεβλήθη ποινή διότι εμπόδισε τον Μπαρικέλο να περάσει στην εκκίνηση του αγώνα, ο Γουέμπερ ήταν αποφασισμένος για την νίκη. Την υπέρμετρη χαρά του δεν την έκρυψε μετά την πτώση της καρό σημαίας, αντίδραση περίεργη καθώς στην F1 είναι γνωστός για την ηρεμία του χαρακτήρα του.
Οσοι παρακολούθησαν τον αγώνα θα έμειναν σίγουρα ευχαριστημένοι από το θέαμα καθώς οι ανατροπές ήταν συνεχείς και το ενδιαφέρον έντονο. Το συμπέρασμα που βγήκε ήταν ότι οι Red Bull με τη νίκη του Γουέμπερ και τη δεύτερη θέση του Σεμπάστιαν Φέτελ, έκαναν το τρίτο φετινό 1-2 και δεύτερο συνεχόμενο, δυσκολεύοντας πολύ τις Brawn GP. Το μονοθέσιο του Αντριαν Νιούι με τις αναβαθμίσεις του δέχθηκε ίσως αποδειχθεί «εφιάλτης» για το Ρος Μπράουν. Και αυτό γιατί στους τελευταίους αγώνες και ιδίως το καλοκαίρι η RB5 φαίνεται πιο ανταγωνιστική από τα μονοθέσια των υπολοίπων ομάδων.
Η Brawn GP θα μπορούσε να πει κανείς ότι «αυτοκτόνησε» στην Γερμανία. Η λανθασμένη στρατηγική των τριών πιτς στοπ, στην κυριολεξία «χαντάκωσε» την προσπάθεια τόσο του πρωτοπόρου στη βαθμολογία Τζένσον Μπάτον όσο και του Ρούμπενς Μπαρικέλο, αν και είχε την πολ ποζίσιον.
Ισως οι χαμηλές θερμοκρασίες να φόβισαν το Ρος Μπράουν και αποφάσισε να ακολουθήσει την συγκεκριμένη τακτική, η οποία από την αρχή του αγώνα φάνηκε ότι δεν θα ήταν αποτελεσματική. Ετσι, ο Μπάτον τερμάτισε πέμπτος και ο Μπαρικέλο έκτος. Ο Βρετανός πέρασε εύκολα τον βραζιλιάνο ομόσταυλό του στο τρίτο και τελευταίο του πις στοπ, εννέα γύρους πριν την πτώση της καρό σημαίας. Και να σκεφτεί κανείς ότι ο Μπαρικέλο με μία εξαιρετική εκκίνηση, οδηγούσε τον αγώνα για ο μεγαλύτερο μέρος του. Τα περισσότερα πιτς στοπ, όμως, και οι επιλογές των ελαστικών τον άφησαν εκτός βάθρου. Και σα να μην έφτανε αυτό, ο βραζιλιάνος έπεσε στην τέταρτη θέση της βαθμολογίας των οδηγών, καθώς με τα σημερινά αποτελέσματα τον ξεπέρασαν οι Φέτελ, Γουέμπερ που «κυνηγούν» τώρα τον Μπάτον.
Χαμόγελα ευτυχίας για το Φελίπε Μάσα που ανέβηκε στο βάθρο πρώτη φορά φέτος με την τρίτη θέση. Ο βραζιλιάνος έκανε πολύ γρήγορο αγώνα και όσο η θερμοκρασία στην πίστα ήταν υψηλή, τόσο η ανανεωμένη F60 έδειχνε αποτελεσματική. Η Ferrari που βρίσκεται στο κυνήγι της τρίτης θέσης στην βαθμολογία των κατασκευαστών, είχε ανάγκη τους βαθμούς τόσο από το Μάσα όσο και από το Ραϊκόνεν. Ο Φιλανδός, όμως, την απογοήτευσε καθώς ήταν ένας από τους δύο πιλότους που εγκατέλειψαν στον σημερινό αγώνα, λόγω βλάβης στον κινητήρα, μετά τη σύγκρουσή του με τον Αντριαν Σούτιλ. Οι αγωνοδίκες αναμένεται να ερευνήσουν και αποφασίσουν ποιος από τους δύο πιλότους ευθύνεται γα το συμβάν. Η ουσία είναι ότι το γεγονός αυτό στοίχισε από το νεαρό Γερμανό της Force India μία θέση στην πρώτη οκτάδα, καθώς μέχρι εκείνη τη στιγμή τα πήγαινε αρκετά καλά. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι ήταν ο μεγάλος άτυχος του αγώνα καθώς στη συνέχεια έπεσε πολύ χαμηλά, τερματίζοντας 15ος.
Θεματική ήταν η απόδοση του Νίκο Ρόσμπεργκ. Ο νεαρός πιλότος της Williams τερμάτισε τέταρτος, έντεκα θέσεις λιγότερες από την 15η που ξεκίνησε το GP. Η τακτική της Williams ήταν επιτυχημένη και αθόρυβη. Τον τράβηξε για ένα πιτς στοπ στον 30ο γύρο και ένα πιο γρήγορο 18 γύρους μετά. Με αυτά και με αυτά, ο Ρόσμπεργκ, βρέθηκε αρκετά ψηλά. Δεν είναι όμως τυχαίο ότι η Williams στα τελευταία GP βρίσκεται μέσα στη βαθμολογούμενη οκτάδα και αγώνα με αγώνα βελτιώνει τη θέση της. Αυτό υποδηλώνει ότι στην ομάδα γίνεται σωστή δουλειά. Ο δεύτερος πιλότος της, Καζούκι Νακατζίμα προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε τίποτα καλύτερο από την ενδέκατη θέση.
Μία ακόμη ομάδα που δείχνει να εκμεταλλεύεται τις βελτιώσεις που γίνονται είναι η Renault. Μπορεί να μην κάνει φέτος τη μεγάλη ανατροπή, όπως πέρυσι που στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος ήταν πολύ δυνατή, κερδίζοντας, μάλιστα και δύο GP, αλλά σήμερα έδειξε ότι μπορεί να κοντραριστεί με τους πρωτοπόρους. Ο Φερνάντο Αλόνσο προς το τελευταίο μέρος του αγώνα είχε φρενήρη ρυθμό, κάνοντας δύσκολη τη ζωή του προπορευόμενου Μπαρικέλο. Τελικά, ο ισπανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής αρκέστηκε στην έβδομη θέση. Η δεύτερη R29 του Νέλσον Πικέ τζ. χάθηκε κάπου στην δίνη του αγώνα, τερματίζοντας στην 13η θέση.
Την βαθμολογούμενη οκτάδα ολοκλήρωσε ο Χέικι Κοβαλάϊνεν με την πρώτη ΜcLaren Μercedes. Οι άνθρωποι της ομάδας ευελπιστούσαν σε αξιόλογη εμφάνιση στην Γερμανία, ιδίως από το Λιούις Χάμιλτον που είχε ξεκινήσει τον αγώνα από την τέταρτη θέση. Ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής είχε μία εξαιρετική εκκίνηση, αλλά πάνω στην πρώτη στροφή μπλόκαρε τους τροχούς του, βγήκε εκτός πίστας και όταν μπήκε είχε μία επαφή με άλλον πιλότο, με αποτέλεσμα να καταστραφεί το πίσω δεξί ελαστικό του και να αναγκαστεί να μπει στα πιτς. Ετσι, έχασε πολύτιμο χρόνο αλλά και το ρυθμό του, μένοντας στην ουσία τελευταίος.
Την πρώτη Toyota τη συναντάμε μόλις στην ένατη θέση με τον Τίμο Γκλοκ. Ο γερμανός πιλότος ήθελε μία καλή εμφάνιση μέσα στην χώρα του, αλλά η Toyota δείχνει εκτός ανταγωνισμού. Η εμφάνιση του Τρούλι είναι ακόμη πιο απογοητευτική, μιας και κατέληξε στην 17η θέση.
Πίσω από τον Γκλοκ τερμάτισε ο ομοεθνής του Νικ Χάιντφλεντ με την πρώτη BMW Sauber. Η Γερμανική ομάδα αναζητούσε ένα καλό αποτέλεσματα διότι ήταν... γηπεδούχος, αλλά αρκέστηκε στην δέκατη θέση του Χάιντφελντ καθώς ο Κούμπιτσα έμεινε εκτός συναγωνισμού, μόλις 14ος.
Η Force India είχε πολλές προσδοκίες από τον αγώνα στην Γερμανία. Η άτυχη στιγμή του Σούτιλ φαίνεται ότι της έκοψε τα… φτερά. Εντούτοις, διόλου άσχημη η δωδέκατη θέση του Φιζικέλα. Το σίγουρο είναι ότι η νέα για την ιστορία της F1, ομάδα δείχνει δείγματα εξέλιξης και σίγουρα βρίσκεται σε καλό δρόμο.
Ο Σεμπαστιέν Μπουέμι έσωσε την τιμή της Toro Rosso από την 16η θέση καθώς ο Σεμπαστιέν Μπουρντέ εγκατέλειψε στον 2ο γύρο, δυσχεραίνοντας ακόμη περισσότερο τη θέση στην ομάδα.