H Oυγγαρία τελικά ίσως να ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του Χέικι Κοβαλάϊνεν. Πέρυσι είχε κερδίσει τον αγώνα, τώρα στην πρώτη περίοδο των πρωινών ελεύθερων δοκιμαστικών σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο.
Η MP4-24 του Φινλανδού έφερε τα αεροδυναμικά βοηθήματα που χρησιμοποίησε ο Χάμιλτον στον προηγούμενο GP, με αποτέλεσμα να κινείται αρκετά γρήγορα μέσα στην πίστα. Ιδίως τα τελευταία λεπτά όταν όλοι οι πιλότοι προσπαθούσαν να βελτιώσουν τον χρόνο τους. Πιο συγκεκριμένα ο Κοβαλάινεν στον τελευταίο γύρο κατάφερε να αναρριχηθεί από την έβδομη θέση που βρισκόταν, στην πρώτη με χρόνο 1:22.278 δευτερόλεπτα.
Με αυτή την του την επίδοση, ίσως θέλησε να δώσει κι ένα μήνυμα στους υπευθύνους της ομάδας του, διότι τις τελευταίες ημέρες πολλαπλασιάζονταν οι φήμες ότι η θέση του στην McLaren Mercedes είναι επισφαλής.
Πίσω από τον Φινλανδό, τερμάτισε ο Νίκο Ρόσμπεργκ, στην προσφιλή του συνήθεια να έχει εξαιρετική απόδοση κατά την περίοδο των δοκιμών. Η δεύτερη Williams του Καζούκι Νακατζίμα ήταν πέμπτη, γεγονός που πιστοποιεί ότι τα μονοθέσια της ομάδας του Φραν Γουϊλιαμς παραμένουν αξιόπιστα.
Τον τρίτο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος προσπάθησε για κάτι καλύτερο, αλλά οι επιδόσεις των δύο πρώτων πιλότων δεν του άφησαν πολλά περιθώρια.
Οι πρώτες δοκιμές απέδειξαν ότι McLaren και Williams θα είναι δύσκολες αντίπαλοι για τις Brawn και Red Bull. Ισως να πρωταγωνιστήσουν κιόλας.
H πρώτη Red Bull συναντάται στην τέταρτη θέση με το Μαρκ Ουέμπερ. Ο Αυστραλός μετά την ανανέωση του συμβολαίου του για έναν ακόμη χρόνο, δείχνει ότι βρίσκεται σε πολύ καλό σημείο στην καριέρα του. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ παρέμεινε αρκετά πίσω, μόλις στην 15η θέση, παραπονούμενος για έλλειψη πρόσφυσης. Η Red Bull έχει μεγάλες προσδοκίες στην Ουγγαρία καθώς μία καλή εμφάνιση θα συνδράμει σημαντικά στην βαθμολογία τόσο των οδηγών όσο και των κατασκευαστών.
Και η Toyota επιθυμεί να δείξει τον καλό εαυτό της στο Ουγγαρόρινγκ και να επαναλάβει την περυσινή δεύτερη θέση του Τίμο Γκλοκ. Ιδίως τώρα που το μονοθέσιο της φέρει νέες αεροδυναμικές βελτιώσεις. Το πρωΐ ο Γιάρνο Τρούλι ήταν έκτος και ο Τίμο Γκλοκ 14ος, αντίστοιχα.
Καλή ήταν η αρχή για τη Ferrari που είδε τους Κίμι Ραικόνεν και Φελίπε Μάσα να βρίσκονται στην έβδομη και όγδοη θέση, αντίστοιχα. Πίσω τερμάτισε ο Φερνάντο Αλόνσο ενώ την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Τζέισον Μπάτον. To μονοθέσιο της Brawn GP φέρει αεροδυναμικές βελτιώσεις και οι υπεύθυνοι της βρετανικής ομάδας ελπίζουν σε ένα καλό αποτέλεσμα. Αναμένουν βέβαια και άνοδο της θερμοκρασίας για να τους βοηθήσει στην θερμοκρασία των ελαστικών. Πάντως ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με την 13η θέση το πρωΐ μόνο ευχαριστημένος δεν είναι.
Η BMW Sauber με νέα εμπρός πτέρυγα, είδε τους Ρόμπερτ Κούμπιτσα και Νικ Χάιντφελντ να τερματίζουν 11ος και 12ος, αντιστοιχα.
Η Force India δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει αξιόλογη εμφάνιση, αντίστοιχη με της Γερμανίας. Ετσι, ο Τζιανκάρλο Φιζικέλα βρέθηκε στην 16η θέση και ο Αντριαν Σούτιλ στην 18η.
Σε ρηχά νερά κινήθηκε ο Νέλσον Πικέ τζ. αν και μέχρι χθες έλεγε ότι θα βάλει τα δυνατά του ώστε να κρατήσει τη θέση στη Renault. Ο νεαρός βραζιλιάνος ήταν μόλις 17ος.
Βέβαια, πρόσωπο του Σαββατοκύριακου δεν είναι άλλος από το νέο πιλότο της Toro Rosso, τον Χάιμε Αλγουερσουάρι, ο οποίος διαδέχθηκε τον Σεμπαστιέν Μπουρντέ. Ο «ρούκι» μπορεί να τερμάτισε τελευταίος αλλά δεν υπέπεσε σε κανένα οδηγικό λάθος, αν και δεν έχει κάνει πολλές δοκιμές με το μονοθέσιο της νέας του ομάδας. Ο έτερος πιλότος της STR, Σεμπαστιέν Μπουέμι ήταν 19ος.
Ραντεβού σε λίγες ώρες με τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών.