Η κοινωνική αποδοχή των ΚΕΠ ισχυρή βάση για το μέλλον τους

Επίσκεψη Κ. Καραμανλή στο ΚΕΠ Ηλιούπολης
Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2009 12:02

«Πριν από πέντε χρόνια, βάλαμε έναν στόχο: Να κάνουμε τη Δημόσια Διοίκηση πιο γρήγορη, πιο αποτελεσματική, πιο φιλική στον πολίτη. Μένουν βεβαίως να λυθούν πολλά χρόνια και διαρθρωτικά προβλήματα. Μένουν, με απλά λόγια, να γίνουν πολλά ακόμα, πολλά περισσότερα», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής.

A- A A+

«Πριν από πέντε χρόνια, βάλαμε έναν στόχο: Να κάνουμε τη Δημόσια Διοίκηση πιο γρήγορη, πιο αποτελεσματική, πιο φιλική στον πολίτη. Μένουν βεβαίως να λυθούν πολλά χρόνια και διαρθρωτικά προβλήματα. Μένουν, με απλά λόγια, να γίνουν πολλά ακόμα, πολλά περισσότερα. Η πολιτική βούληση είναι δεδομένη. Η αποφασιστικότητα αποδεικνύεται στην πράξη. Η πραγματικότητα είναι ότι έγιναν-και γίνονται-σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση που όλοι θέλουμε και στοχεύουμε: ένα κράτος, μια Δημόσια Διοίκηση στην υπηρεσία του πολίτη».

Τα παραπάνω τόνισε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής σε δηλώσεις κατά την επίσκεψή του στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών Ηλιούπολης, επισημαίνοντας ότι τα ΚΕΠ είναι υπηρεσίες κομβικής, καίριας σημασίας για τη μετάβαση της Δημόσιας Διοίκησης στη ψηφιακή εποχή και για την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη.

«Το 2004 -σημείωσε ο πρωθυπουργός- παραλάβαμε τα ΚΕΠ να λειτουργούν πρόχειρα και πειραματικά, μόνο στη βάση προφορικών συμφωνιών, χωρίς δηλαδή σταθερό νομικό καθεστώς, χωρίς καν εγγεγραμμένες πιστώσεις. Οι εκκρεμότητες αυτές αντιμετωπίστηκαν και σήμερα τα ΚΕΠ λειτουργούν ως κέντρα ολοκληρωμένων συναλλαγών, δίπλα στον πολίτη, κοντά στον τόπο που κατοικεί ή εργάζεται. Διασφαλίζουν γρήγορη εξυπηρέτηση για 1.045 διαδικασίες που διεκπεραιώνουν. Για πολλές μάλιστα από τις συναλλαγές αρκεί μια μόνο επίσκεψη-λειτουργούν δηλαδή ως υπηρεσίες μιας στάσης- ενώ για πολλές άλλες υπάρχει η δυνατότητα υποβολής αίτησης, μόνο με ένα τηλεφώνημα στον αριθμό 1500. Το 2008 εξυπηρετήθηκαν από τα ΚΕΠ περίπου 7 εκατ. πολίτες».

Όπως επεσήμανε ο κ. Καραμανλής, ο θεσμός των ΚΕΠ τυγχάνει καθολικής αναγνώρισης και στο σημείο αυτό συνεχάρη τους εργαζόμενους, καθώς όπως είπε, «αυτό το κεκτημένο οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό και στη δική τους συμβολή, στον τρόπο με τον οποίο διεκπεραιώνουν σημαντικές και κοινωνικά ευαίσθητες εργασίες, όπως, πρόσφατα, η απόδοση- σε πάνω από 1,6 εκ. πολίτες- του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης».

Η κοινωνική αποδοχή των ΚΕΠ είναι η ισχυρή βάση πάνω στην οποία χτίζουμε το μέλλον τους, και το μέλλον τους περνά από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε:

«Από την 1η Μαΐου, η Εθνική Διαδικτυακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης "ΕΡΜΗΣ" υποστηρίζει το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται από τα ΚΕΠ, το σύνολο των αιτημάτων των πολιτών. Στο σύστημα εντάσσονται συνεχώς νέες ηλεκτρονικές συναλλαγές, όπως αυτές που αφορούν την ίδρυση νέων επιχειρήσεων, που εγγυώνται μείωση του χρόνου και του κόστους για την έναρξη μιας νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας. Και αυτό βέβαια είναι πολύ σημαντικό σήμερα, που οι νέες επενδύσεις και η δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης είναι μονόδρομος, για την ασφαλή έξοδο από τη διεθνή οικονομική κρίση.

Μέσω του συστήματος "ΕΡΜΗΣ", κάθε πολίτης έχει πλέον τη δυνατότητα να αποκτήσει την ψηφιακή υπογραφή του. Να συναλλάσσεται με τις υπηρεσίες του Δημοσίου, μέσα από τον υπολογιστή του, χωρίς καν να μετακινείται, από το σπίτι ή την εργασία του. Μπορεί επίσης να διαθέτει τη δική του ασφαλή ηλεκτρονική θυρίδα, όπου αποθηκεύει, ψηφιακά υπογεγραμμένα, όλα τα ηλεκτρονικά έγγραφα και πιστοποιητικά του, για αρχειοθέτηση και μελλοντική χρήση».

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή