Μπορεί να βρίσκεται μακριά από την κατάκτηση του φετινού τίτλου τόσο στους οδηγούς όσο και στους κατασκευαστές, αλλά η McLaren Mercedes εξακολουθεί να αγωνίζεται για έναν συγκεκριμένο στόχο που δεν είναι άλλος από την κατάκτηση της τρίτης θέσης στο πρωτάθλημα.
Μία θέση στην οποία, μέχρι στιγμής, βρίσκεται η Ferrari με μόλις δύο βαθμούς διαφορά αν και υπολείπονται δύο αγώνες για τη λήξη του πρωταθλήματος. Μπορεί, λοιπόν, οι δύο κατεξοχήν αντίπαλοι στη Φόρμουλα 1 να μην κοντράρονται για την πρωτιά, αλλά σίγουρα θα τα δώσουν όλα για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευών. Και αυτό γιατί Brawn GP και Red Bull προπορεύονται κατά πολύ στη βαθμολογία με την βρετανική ομάδα να έχει σχεδόν σίγουρη την κατάκτηση του φετινού τίτλου.
Το 2009 για τη McLaren Mercedes δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Από τον πρώτο κιόλας αγώνα βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα με τιμωρίες, παραιτήσεις σημαντικών στελεχών, εγκαταλείψεις στη συνέχεια και ένα μονοθέσιο που αδυνατούσε να ανταγωνιστεί εκείνα των υπολοίπων ομάδων. Σταδιακά και με τη βοήθεια βελτιώσεων που παρουσιάστηκαν πάνω στη MP4-24, η βρετανική ομάδα σημείωσε σημαντική πρόοδο και καλύτερους χρόνους ώσπου κατάφερε να κερδίσει και δύο GP, στην Ουγγαρία και τη Σιγκαπούρη.
Οι ιθύνοντες της McLaren θεωρούν επιτυχία την κατάκτηση της τρίτης θέσης στο πρωτάθλημα μετά από μία τόσο δύσκολη, όπως την χαρακτήρισαν, χρονιά. Πόσο μάλλον, εάν η επίτευξη αυτού του στόχου συνδυαστεί με εκθρόνιση της Ferrari από τη συγκεκριμένη θέση.
«Είναι πολύ σημαντικό για εμάς», αναφέρει ο διευθυντής μηχανολογίας της ομάδας, Πάντι Λόου και συνεχίζει: «Προφανώς θα θέλαμε να κερδίσουμε το πρωτάθλημα, αλλά πλέον αυτό δεν είναι δυνατόν να γίνει φέτος. Το να τερματίσουμε τρίτοι από τέταρτοι, είναι σα να ανεβαίνεις, κατά μία έννοια, στο βάθρο των κατασκευαστών. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς να το καταφέρουμε αυτή τη χρονιά».
«Επιπλέον, το να νικήσουμε τη Ferrari που είναι για πάντα ο αντίπαλος μας, είναι πολύ σημαντικό για την εικόνα και ίσως ένα είδος περηφάνιας μεταξύ των μηχανικών μας. Η Ferrari μας έχει κερδίσει τα τελευταία δύο χρόνια στη βαθμολογία των κατασκευαστών και αυτό το λόγο είναι τόσο σημαντικό για εμάς, αυτή τη χρονιά», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Λόου, αποδεικνύοντας την αποφασιστικότητα των στελεχών της McLaren.
Ο ίδιος δηλώνει έκπληκτος από την απόφαση της Scuderia να εγκαταλείψει οποιαδήποτε προσπάθεια εξέλιξης και βελτίωσης του μονοθεσίου της μέσα στη χρονιά, εν αντιθέσει με τη McLaren Mercedes.
« Μου έκανε εντύπωση ως ένα είδος περίεργης πολιτικής, διότι στη Φόρμουλα 1 η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ. Και ιδίως τώρα χωρίς τις δοκιμές σε πίστα, οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής είναι η μοναδική σου ευκαιρία να δοκιμάσεις νέα εξαρτήματα, τα οποία είτε προορίζονται για το συγκεκριμένο αγώνα είτε για να συγκεντρώσεις στοιχεία για την επόμενη χρονιά».
«Συνεχίζαμε να δοκιμάζουμε νέα εξαρτήματα στην πίστα, τα οποία εξελίσσονταν στο εργοστάσιο. Η εξέλιξη από τη μία χρονιά στην επόμενη δεν είναι ψηφιακή διαδικασία, είναι αναλογική», δήλωσε ο διευθυντής μηχανολογίας της McLaren, υποστηρίζοντας ότι η ομάδα του έχει μεγαλύτερες πιθανότητες από τη Ferrari για την κατάκτηση της τρίτης θέσης στο πρωτάθλημα. Αιτία το πιο δυνατό οδηγικό δίδυμο των Χάμιλτον-Κοβαλάινεν σε σχέση με το αντίστοιχο των Ραικόνεν-Φιζικέλα της Scuderia.