Δυναμικές κινητοποιήσεις σε όλη την Ευρώπη για τις τιμές των καυσίμων

Εξαπλώνονται οι αντιδράσεις σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες
Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2008 17:05
UPD:21:10

A- A A+

Στη διακοπή του ανεφοδιασμού των αεροσκαφών με καύσιμα στο αεροδρόμιο της Λισαβόνας, οδήγησε η συνεχιζόμενη απεργία στις οδικές μεταφορές, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία ANA-Αεροδρόμια της Πορτογαλίας.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Lusa, από τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών που διαμαρτύρονται για την αύξηση της τιμής του ντίζελ, η έλλειψη καυσίμων είναι ιδιαίτερα έντονη στην περιφέρεια του Αλεντέχο (νοτιοανατολική Πορτογαλία), όπου πολλά βενζινάδικα έχουν μείνει χωρίς καύσιμα.

«Δεν μπορούμε πλέον να ανεφοδιάσουμε κανένα αεροπλάνο, με εξαίρεση επείγουσες πτήσεις, στρατιωτικές ή κρατικές», δήλωσε στο Lusa ο εκπρόσωπος της ANA Ρούι Ολιβέιρα. Όπως είπε, οι αεροπορικές εταιρείες ειδοποιήθηκαν από τη Δευτέρα -πρώτη ημέρα της απεργίας των οδηγών φορτηγών- ότι θα υπάρξει ενδεχομένως έλλειψη καυσίμων και καμιά πτήση δεν ματαιώθηκε.

Η πορτογαλική αεροπορική εταιρεία TAP, για παράδειγμα, οργάνωσε σταθμούς για ανεφοδιασμό των αεροσκαφών της στο Πόρτο (βόρεια Πορτογαλία) ή στο Φουντσάλ, πρωτεύουσα της αυτόνομης περιφέρειας της Μαδέρας.

Σήμερα εξάλλου, οι πορτογαλικές δυνάμεις ασφαλείας συνόδευσαν την αυγή πομπή σαράντα βυτιοφόρων για τον ανεφοδιασμό βενζινάδικων στην περιοχή της Λισαβόνας και Σετουμπάλ (δυτική Πορτογαλία). Δώδεκα βυτιοφόρα προορίζονταν για το αεροδρόμιο της Λισαβόνας, διευκρίνισε ο Ολιβέιρα.

REUTERS

Εν τω μεταξύ, στην Πολωνία περίπου 50.000 ιδιοκτήτες φορτηγών διαμαρτυρήθηκαν σήμερα επί μία ώρα στους δρόμους της χώρας ζητώντας από την κυβέρνηση μέτρα κατά της αύξησης της τιμής των καυσίμων.

Τα φορτηγά σταμάτησαν από τις 12:00 το μεσημέρι (τοπική ώρα) ως τις 13:00 στην άκρη δρόμων και σε χώρους στάθμευσης, χωρίς ωστόσο να αποκλείσουν την οδική κυκλοφορία.

«Θα εντείνουμε τις διαμαρτυρίες μας αποκλείοντας τους δρόμους αν η κυβέρνηση δεν αντιδράσει στα αιτήματά μας», απείλησε ο Γιαν Μπούζεκ, πρόεδρος της Πολωνικής Ένωσης Διεθνών Μεταφορέων (ZMPD) και τόνισε: «Η τιμή των καυσίμων όπως και η (υψηλή) ισοτιμία του ζλότι έναντι του ευρώ έχουν ήδη εξαναγκάσει σε πτώχευση πολλές μικρές εταιρείες μεταφορών».

Πολλά ήταν τα προβλήματα και στην Ισπανία, από την επ' αόριστον απεργία που έχουν κηρύξει οι ιδιοκτήτες φορτηγών. Τα κυριότερα προβλήματα αφορούν ελλείψεις φρέσκων προϊόντων στις αγορές και μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα στις μεγάλες πόλεις. Η έλλειψη ψαριών και φρέσκων φρούτων και λαχανικών άρχισε να γίνεται αισθητή σε ορισμένα καταστήματα και στις αγορές χονδρικής των κύριων ισπανικών πόλεων, χωρίς πάντως η κατάσταση να είναι κρίσιμη. Την ίδια ώρα κυκλοφοριακό χάος δημιουργήθηκε στις κύριες οδικές προσβάσεις στη Μαδρίτη.

Στην Ιταλία, χιλιάδες αλιείς διαμαρτυρήθηκαν στη Ρώμη για την υψηλή τιμή του ντίζελ. Οι αλιείς ζήτησαν είτε να μειωθεί η τιμή του πετρελαίου, είτε να τους δοθούν χρήματα προκειμένου να καταστρέψουν τα σκάφη τους και να στραφούν σε κάποιον άλλο τομέα.

«Είμαστε 4.000 ως 5.000 ψαράδες απ' όλη την Ιταλία και ζητούμε μόνο δύο πράγματα: ντίζελ που να μην ξεπερνάει τα 50 λεπτά το λίτρο, από 92 που είναι σήμερα, ή χρήματα για να καταστρέψουμε τα σκάφη μας και να κάνουμε κάτι άλλο», τόνισε ο Αντόνιο Φιανανέζε, πρόεδρος του συνεταιρισμού αλιέων Aurora στη Μανφρεντόνια της Απουλίας (νότια Ιταλία).

Οι ψαράδες περιμένουν να γίνει δεκτή μια 15μελής αντιπροσωπεία τους από τον υπουργό Γεωργίας Λούκα Τσάια για να επιχειρηθεί να βρεθεί άμεσα μια λύση στα προβλήματά τους.

«Ζητούμε από τις αρχές να μας δώσουν αμέσως, σήμερα, αυτό που χρειαζόμαστε για να ζήσουμε τις οικογένειές μας. Για τα μεσοπρόθεσμα σχέδια, μπορούμε να συζητήσουμε αργότερα. Όμως ο συνετταιρισμός μας έχει σταματήσει τα 30 σκάφη του εδώ και πέντε εβδομάδες. Έχουμε 120 ψαράδες που δεν δουλεύουν πια και αρχίζουν ήδη να αναζητούν κάτι άλλο για να επιβιώσουν, αλλά τι;», παρατήρησε και συνέχισε λέγοντας: «Είμαστε έτοιμοι να σταματήσουμε αμέσως την απεργιακή κινητοποίησή μας αν οι αρχές μάς δώσουν θετικές απαντήσεις. Αλλά αν αυτό δεν συμβεί, οι ειρηνικές διαδηλώσεις μας θα γίνουν πιο ηχηρές».

«Ζητούμε απλώς να μας αφήσουν να δουλέψουμε. Σήμερα, με τα κόστη που έχουμε, ένας απλός ψαράς κερδίζει 10 ευρώ για μια μέρα δουλειάς. Μας έρχεται φθηνότερα να αγοράσουμε ψάρι εισαγωγής από το να ψαρέψουμε», υπογράμμισε από την πλευρά του ένας συνάδελφός του.

Στο Βέλγιο εξάλλου, περίπου 4.000 άνθρωποι διαδήλωσαν σήμερα στη Ναμούρ, την πρωτεύουσα της Βαλονίας (νότιο Βέλγιο), κατά την τρίτη ημέρα μιας εβδομάδας δράσης κατά της μείωσης της αγοραστικής δύναμης που οργανώθηκε από τα μεγάλα βελγικά συνδικάτα CSC, FGTB και CGSLB.

Αντιπροσωπεία του κοινού συνδικαλιστικού μετώπου έγινε δεκτή από τον υπουργό-πρόεδρο της Περιφέρειας της Βαλονίας Ρούτι Ντεμότ για να του γνωστοποιήσουν τις διεκδικήσεις που αφορούν την αγοραστική δύναμη.

Μερικές δεκάδες άνθρωποι παραβίασαν τις θύρες του κοινοβουλίου της Βαλονίας και μπήκαν στην αυλή του κτιρίου, όμως η αστυνομία τους απομάκρυνε χωρίς να σημειωθούν σοβαρά επεισόδια.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή