Ο Φερνάντο Αλόνσο έχασε τους βαθμούς της έβδομης θέσης που κατάκτησε στο κυριακάτικο γκραν πρι των Ηνωμένων Πολιτειών.
Οι αγωνοδίκες έκαναν δεκτή τη διαμαρτυρία της Haas σχετικά με την ασφάλεια του μονοθεσίου του δις παγκόσμιου πρωταθλητή, και η Alpine, η οποία δίνει «μάχη» με τη McLaren για την τέταρτη θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών, «απάντησε» με δική της διαμαρτυρία για το παραδεκτό αυτής που κατέθεσε η αμερικανική ομάδα.
Η Haas, η οποία είναι όγδοη στους κατασκευαστές και μόλις δύο βαθμούς μπροστά από την AlphaTauri, διαμαρτυρήθηκε μετά το τέλος του γκραν πρι για το γεγονός ότι επετράπη στον Αλόνσο και τον Σέρχιο Πέρες της Red Bull, ο οποίος τερμάτισε τέταρτος, να συνεχίσουν τον αγώνα στην πίστα του Όστιν, μολονότι κάποια μέρη των μονοθεσίων τους είχαν... χαλαρώσει.
Η Red Bull του Πέρες είχε υποστεί νωρίς στον αγώνα ζημιά στο άκρο της εμπρός πτέρυγας (το οποίο αργότερα αποκολλήθηκε), ωστόσο οι αγωνοδίκες απέρριψαν τη διαμαρτυρία κατά της Red Bull.
Όμως, έκαναν δεκτή αυτή κατά της Alpine, καθώς ο δεξιός καθρέφτης από το μονοθέσιο του Αλόνσο είχε ξεκολλήσει από τη βάση του και είχε έντονες ταλαντώσεις, πριν αποκολληθεί από το αυτοκίνητο του Ισπανού.
Αυτή η απόφαση είχε ως αποτέλεσμα ο Αλόνσο να τιμωρηθεί με ποινή 30 δευτερολέπτων μετά τον αγώνα (καθώς δεν ήταν πια εφικτό να του επιβληθεί ποινή stop-go 10 δευτερολέπτων), με αποτέλεσμα να «πέσει» από την έβδομη στην 15η θέση της κατάταξης.
Η Haas ισχυρίστηκε ότι το μονοθέσιο του Αλόνσο ήταν σε μη ασφαλή κατάσταση μετά τη σύγκρουση του Ισπανού με την Aston Martin του Λανς Στρολ, καθώς ο καθρέφτης παρουσίαζε έντονες ταλαντώσεις.
Επίσης, επικαλέστηκε ότι οι οδηγοί της είχαν δει σε τρεις περιπτώσεις φέτος μαύρη και πορτοκαλί σημαία, η οποία «υποχρεώνει» έναν «πιλότο» να μπει στα πιτ εξαιτίας μηχανικού προβλήματος ή «χαλαρών» μερών στο αμάξωμα.
«Ένα μονοθέσιο πρέπει να είναι σε ασφαλή κατάσταση στη διάρκεια ενός αγώνα και, σε αυτή την περίπτωση, το μονοθέσιο 14 (σ.σ. του Αλόνσο) δεν ήταν. Αυτό είναι ευθύνη της ομάδας της Alpine» ανέφεραν οι αγωνοδίκες στην απόφασή τους.
Από την πλευρά της, η γαλλική ομάδα έκανε γνωστό ότι η Haas υπέβαλε τη διαμαρτυρία της 24 λεπτά μετά τη λήξη της σχετικής προθεσμίας, ένα γεγονός που αναγνώρισε η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), η οποία είπε ότι δεν θα έπρεπε να γίνει αποδεκτή.
«Επομένως, η ποινή θα πρέπει να θεωρηθεί άκυρη. Ως αποτέλεσμα αυτού του σημείου, η ομάδα διαμαρτυρήθηκε για το παραδεκτό της αρχικής διαμαρτυρίας της ομάδας της Haas».