Ενεργειακή κρίση, λόγω γεωπολιτικών εντάσεων, αλλά και περιβαλλοντική κρίση, με τις επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη να γίνονται αισθητές. Τα ταξίδια με αεροπλάνο στους καιρούς που ζούμε έχουν ιδιαίτερα εμφανείς συνέπειες, τόσο οικονομικά όσο και για τον πλανήτη.
Αυτός είναι και ο λόγος που σε πολλές χώρες οι άνθρωποι σκέφτονται να σταματήσουν ή τουλάχιστον να μειώσουν τις ιδιωτικές πτήσεις, που ευθύνονται για πολλές εκπομπές CO2, οι οποίες αυξάνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Εν μέσω της αντιπαράθεσης, όμως, αυτή τη φορά δεν καταλήγουν στελέχη επιχειρήσεων ή πολιτικοί, αλλά η Παρί Σεν Ζερμέν, της οποίας το αεροπορικό ταξίδι στη Ναντ προκάλεσε σάλο και κυρίως κριτική από τον διευθυντή του γαλλικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Το Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου η Παρί πέταξε για την πόλη της Λουάρ-Ατλαντίκ προκειμένου να παίξει στο πλαίσιο της Ligue 1 με τους Βρετόνους, ο οποίος έληξε 0-3 με δύο γκολ του Μπαπέ κι ένα γκολ του Νούνο Μέντες.
Όμως αίσθηση δεν προκάλεσε το αποτέλεσμα, αλλά τα μεταφορικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν. Και ο Αλέν Κράκοβιτς, διευθυντής του TGV-Intercités... ξεσπάθωσε.
Επαναλαμβάνοντας μια ανάρτηση που δείχνει παίκτες της πρωταθλήτριας Γαλλίας στο αεροπλάνο, ο Κράκοβιτς σχολίασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνοδεύοντας την ανάρτηση με ένα όμορφο emoticon της Γης:
«Παρίσι-Ναντ γίνεται σε λιγότερο από δύο ώρες με τρένο υψηλής ταχύτητας. Ανανεώνουμε την πρότασή μας στην Παρί Σεν Ζερμέν για να προσφέρουμε στο σύλλογο κατάλληλα τρένα για τις συγκεκριμένες ανάγκες του, με ασφάλεια, ταχύτητα, υπηρεσίες και οικολογική κινητικότητα».
Φυσικά, η παριζιάνικη ομάδα έχει το δικαίωμα να κινηθεί όπως θέλει, αλλά οι υπολογισμοί του Κράκοβιτς δεν είναι τόσο λάθος: τα 384 χιλιόμετρα που χωρίζουν την πρωτεύουσα από τη Ναντ δεν φαίνεται να δικαιολογούν την επιλογή ναύλωσης.
Ποιος ξέρει ότι τελικά αν ο σύλλογος δεν θα δεχτεί την πρόταση του σιδηροδρομικού δικτύου, τουλάχιστον για τα ταξίδια που γίνονται όχι μακριά από το Παρίσι. Επίσης, γιατί πρόσφατα ο Μέσι βρέθηκε επίσης υπό κατηγορία για τις πτήσεις του ιδιωτικού του τζετ στις καλοκαιρινές διακοπές.
Και λαμβάνοντας υπόψη ότι τα περιβαλλοντικά ζητήματα είναι όλο και πιο σημαντικά για πολλούς ανθρώπους, ίσως θα ήταν επίσης μια καλή κίνηση μάρκετινγκ να προσπαθήσουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες του πλανήτη.