Λιγότερες διακοπές, αλλά και λιγότερες διαφωνίες: με την εισαγωγή του «ημιαυτόματου οφσάιντ» στο Champions League από σήμερα (5/9), η UEFA ελπίζει να εξορθολογήσει τους αγώνες της μεγαλύτερης ηπειρωτικής διασυλλογικής διοργάνωσης, «για χάρη του παιχνιδιού».
Αυτό το νέο εργαλείο, το οποίο λειτούργησε στις 10 Αυγούστου, με αφορμή το Ευρωπαϊκό Σούπερ Καπ μεταξύ Ρεάλ Μαδρίτης και Άιντραχτ Φρανκφούρτης, έχει στόχο να «βελτιώσει την πορεία του παιχνιδιού και τη συνέπεια στις διαιτητικές αποφάσεις», συνόψισε ο Ρομπέρτο Ροζέτι, πρόεδρος της Επιτροπής Διαιτησίας της UEFA.
Στην «τεχνολογία ημιαυτόματου οφσάιντ» η UEFA έχει τις ίδιες ελπίδες με τη FIFA, η οποία το δοκίμασε στο τελευταίο Κύπελλο Αραβίας, μετά στο Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων και είναι έτοιμη να το χρησιμοποιήσει στο Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ (20 Νοεμβρίου-18 Δεκέμβριος).
«Για χάρη του παιχνιδιού και της διαιτησίας, η UEFA θέλει πάντα να χρησιμοποιεί την καλύτερη δυνατή τεχνολογία», διαβεβαίωσε ο Ροζέτι, αν κι αυτή η τάση συμβολίζεται με την εισαγωγή του VAR, ενώ δεν είναι ακόμη ομόφωνη.
Ο στόχος είναι να εδραιωθεί η θέση των παικτών και της μπάλας ανά πάσα στιγμή, υπερβαίνοντας το ανθρώπινο μάτι - και τον κίνδυνο λάθους - χάρη στις κάμερες που βρίσκονται κάτω από την οροφή των γηπέδων, ικανές να «ιχνηλατήσουν έως και 29 διαφορετικά σημεία θέασης ανά παίκτη.
Τοποθετημένος στο κέντρο της μπάλας, ένας αισθητήρας θα στείλει τα δεδομένα στο θάλαμο προβολής για να καθορίσει πότε παίχθηκε αυτή με ακρίβεια που είναι ανθρωπίνως απρόσιτη κι επιτρέποντας στους διαιτητές βίντεο να ειδοποιούνται αυτόματα εάν ο επιτιθέμενος είναι πραγματικά σε θέση οφσάιντ.
Η τελική απόφαση θα ανήκει ακόμα στον κύριο διαιτητή, ειδικά επειδή ο ίδιος ο κανόνας οφσάιντ απαγορεύει την αυτοματοποίηση της εφαρμογής του. Αφού εξεταστεί η θέση των παικτών, μένει να εκτιμηθεί εάν ένας αντίπαλος μπόρεσε να επαναφέρει τη μπάλα σκόπιμα στο παιχνίδι.