Η Γαλλία γυρίζει την πλάτη στο βρετανικό κινηματογράφο

Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2008 12:07
UPD:12:08

A- A A+

To κορυφαίο γαλλικό περιοδικό Les Cahiers du Cinema, με τη μεγαλύτερη επιρροή στο χώρο του κινηματογράφου, δημοσίευσε πρόσφατα έναν κατάλογο με τις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Οι περισσότερες είναι αμερικανικές, πολλές είναι γαλλικές και καμία βρετανική.

Η λίστα περιλαμβάνει επίσης Γερμανούς, Ιταλούς, Ισπανούς, Ρώσους, Σουηδούς, Ινδούς και Ιάπωνες δημιουργούς, ωστόσο, δεν υπάρχει ούτε μια ταινία βρετανικής προέλευσης.

Ο κατάλογος του έγκριτου περιοδικού συντάχθηκε με βάση τις προτιμήσεις 76 σκηνοθετών, κριτικών και κορυφαίων στελεχών του γαλλικού κινηματογράφου.

Γιατί, όμως, ούτε ένας Βρετανός δεν αξιώθηκε να δει μια ταινία του στις 100 καλύτερες όλων των εποχών; «Σίγουρα προκαλεί έκπληξη», δήλωσε ο Τζον Μπάξτερ, Αυστραλός συγγραφέας, κριτικός και βιογράφος του κινηματογράφου που διαμένει στο Παρίσι.

«Ο γαλλικός κινηματογραφικός χώρος, και ιδίως το Cahiers du Cinema, έχουν δηλώσει καταρχήν επιφυλακτικοί όσον αφορά στην κινηματογραφική παραγωγή της Βρετανίας. Μάλιστα, στις σελίδες του Cahiers έχει γραφεί πριν από λίγα χρόνια ότι «δεν υπάρχει βρετανική ταινία». «Όλες οι ταινίες είναι "μπασταρδεμένες", μια διασταύρωση επιρροών από άλλους πολιτισμούς και κυρίως από το Χόλιγουντ».

Ο εκδότης του γαλλικού περιοδικού, Ζαν-Μισέλ Φροντό χαρακτήρισε την απουσία βρετανικών ταινιών «εντυπωσιακή», όχι όμως και εσκεμμένη. «Δεν είναι αποτέλεσμα προκατάληψης εις βάρος των Βρετανών. Είναι απλώς η απεικόνιση των προτιμήσεων 76 παραγόντων τους γαλλικού σινεμά.

Το σίγουρο είναι ότι δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε τους Γάλλους κριτικούς για εθνικισμό, καταλήγει το βρετανικό περιοδικό.

Στον κατάλογο των καλύτερων ταινιών που καταρτίστηκε πρόσφατα από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, οι 98 από τις 100 ταινίες είναι παραγωγές του Χόλιγουντ. Στις δύο μοναδικές «αλλοδαπές» δημιουργίες συγκαταλέγονται Ο Λώρενς της Αραβίας και η Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι σκηνοθεσίας Ντέιβιντ Λιν (1957).

Οι καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, σύμφωνα με το Cahiers du Cinema:

1. Citizen Kane, 1941, Orson Welles

2= The Night of the Hunter, 1955, Charles Laughton

2= The Rules of the Game, 1939, Jean Renoir

4. Sunrise: A Song of Two Humans, 1927, Friedrich Wilhelm Murnau

5. L'Atalante, 1934, Jean Vigo

6. M, 1931, Fritz Lang

7. Singin' in the Rain, 1952, Gene Kelly & Stanley Donen

8. Vertigo, 1958, Alfred Hitchcock

9= Children of Paradise, 1945, Marcel Carné

9= The Searchers, 1956, John Ford

9= Greed, 1924, Erich von Stroheim

12= Rio Bravo, 1959, Howard Hawkes

12= To Be or Not to Be, 1942, Ernst Lubitsch

14. Tokyo Story, 1953, Yasujiro Ozu 15 Contempt, (Le Mépris) 1963, Jean-Luc Godard

16= Tales of Ugetsu, 1953, Kenji Mizoguchi

16= City Lights, 1931, Charlie Chaplin

16= The General, 1927, Buster Keaton

16= Nosferatu the Vampire, 1922, Friedrich Wilhelm Murnau

16= The Music Room, 1958, Satyajit Ray

Οι καλύτερες ταινίες όλων των εποχών σύμφωνα με το American Film Institute:

1. Citizen Kane, 1941, Orson Welles

2. The Godfather, 1972, Francis Ford Coppola

3. Casablanca, 1942, Michael Curtiz

4. Raging Bull, 1980, Martin Scorsese

5. Singin' in the Rain, 1952, Gene Kelly & Stanley Donen

6. Gone With the Wind, 1939, Victor Fleming

7. Lawrence of Arabia, 1962, David Lean

8. Schindler's List, 1993, Steven Spielberg

9. Vertigo, 1958, Alfred Hitchcock

10. Wizard of Oz, 1939, Victor Fleming

11. City Lights, 1931, Charlie Chaplin

12. The Searchers, 1956, John Ford

13. Star Wars, 1977, George Lucas

14. Psycho, 1960, Alfred Hitchcock

15. 2001: A Space Odyssey, 1968, Stanley Kubrick

16. Sunset Boulevard, 1950, Billy Wilder

17. The Graduate, 1967, Mike Nichols

18. The General, 1927, Buster Keaton

19. On the Waterfront, 1954, Elia Kazan

20. It's a Wonderful Life, 1946, Frank Capra

Πηγή: Ιndependent

Προτεινόμενα για εσάς