Όταν ο πολίτης γίνεται… πελάτης

Κυριακή, 17 Απριλίου 2022 08:08
UPD:08:10
Eurokinissi/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ
A- A A+

Του Βασίλη Αγγελόπουλου
v.
aggelopoulos@naftemporiki.gr

Είναι πολύ σημαντικό στην πολιτική ζωή του τόπου, ο πολίτης να μην αντιμετωπίζεται ως πελάτης. Ούτε γι’ αστείο. Ο πολίτης αξίζει τον απόλυτο σεβασμό της Πολιτείας και των εκάστοτε Κυβερνήσεων. Όταν αντιμετωπίζεται ως πελάτης, τότε ο σεβασμός αυτός πάει περίπατο. Με όρους αγοράς, η Πολιτεία δεν μπορεί να επιτελέσει το έργο της, που πολλές φορές ξεπερνάει κατά πολύ την όποια… πελατειακή σχέση.

Η αναφορά του ίδιου του πρωθυπουργού στους πελάτες και τους πολίτες, ασφαλώς και δεν πέρασε απαρατήρητη. Όσο και αν καταβλήθηκε προσπάθεια από το επικοινωνιακό του επιτελείο να υποβαθμιστεί το θέμα, η πραγματικότητα είναι ξεκάθαρη: Από το βήμα της εκδήλωσης για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε: «Άρα, αυτό το οποίο εκ πρώτης όψης φαντάζει ως ένα εργαλείο εξυπηρέτησης του πελάτη…» και στο κείμενο που αναρτήθηκε, ο «πελάτης» έγινε «πολίτης»!

Θα μπορούσε κάποιος καλοπροαίρετος να ισχυριστεί ότι στην ταχύτητα της εκφοράς του λόγου, ειπώθηκε κάτι τέτοιο από τον Πρωθυπουργό της χώρας. Δεκτό και κατανοητό. Όμως σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, δεν θα έπρεπε επ’ ουδενί το επικοινωνιακό του επιτελείο να προσπαθήσει να «κρύψει» την γκάφα. Γιατί τότε, πολύ απλά είναι σαν να θέλει να καλύψει ένα ατόπημα. Και κάτι τέτοιο δεν είναι ούτε έξυπνο, ούτε δίκαιο. Και σε τελική ανάλυση,  δεν σέβεται τον πολίτη, που θέλει αληθινή ενημέρωση. Ακόμα και με τα λάθη του πρωθυπουργού. Δεν θέλει φτιασιδώματα. Δεν θέλει τροποποιήσεις δηλώσεων και κειμένων. Δεν θέλει τέτοια «παιχνιδάκια για μικρά παιδιά» που δεν τιμούν ούτε την Πολιτεία, ούτε την Κυβέρνηση, ούτε φυσικά τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

Υπάρχει το βίντεο ξέρετε, που μιλάει από μόνο του.

Εκτός και εάν ο κ. Μητσοτάκης δεν έκανε λάθος! Το γεγονός ότι βρισκόμαστε εδώ και καιρό σε παρατεταμένη προεκλογική περίοδο, συνηγορεί προς τούτο. Λογικό ως ένα βαθμό, οι πολιτικοί, για ψηφοθηρικούς λόγους, να θεωρούν «πελάτες» τους πολίτες. Μόνο που τότε, μετά την απομάκρυνση από το… Ταμείο (εν προκειμένω την κάλπη), κανένα λάθος δεν αναγνωρίζεται. Για να εξηγούμαστε.

Σε ό,τι  αφορά την ουσία της συζήτησης, προφανώς και η εξυπηρέτηση του πολίτη (όχι του πελάτη), πρέπει να βελτιωθεί. Ασφαλώς και τα όποια βήματα έχουν γίνει, κινούνται στην θετική κατεύθυνση. Μόνο που είναι χρήσιμο, για την οικονομία της συζήτησης, ειδικά όταν ο υπουργός Εργασίας αναφέρεται στους πιστοποιημένους δικηγόρους και λογιστές, να μην προβαίνει σε λεκτικές ακροβασίες. Τον ρωτούν, όπως ο ίδιος είπε, για το πόσες συντάξεις απονεμήθηκαν από τους 458 ιδιώτες επαγγελματίες, που με τυμπανοκρουσίες ο ίδιος προσέλαβε στον ΕΦΚΑ. Απαντάει ότι έλαβαν πάνω από 850 υποθέσεις. Όμως δεν μας λέει πόσες από αυτές απονεμήθηκαν! Πάλι παιχνίδι με τις λέξεις. Πάλι προσπάθεια να κρυφτεί η πραγματικότητα.

Και ποια είναι η πραγματικότητα; Μα φυσικά, ότι οι δικηγόροι και οι λογιστές έχουν απονείμει ελάχιστες συντάξεις. Περίπου 70 είναι οι πληροφορίες μας, με αρκετές εξ αυτών να έχουν λάθη. Ας μας δώσει τα ακριβή στοιχεία το υπουργείο Εργασίας. Θα τα δεχτούμε και θα τα δημοσιεύσουμε. Εννοείται ότι συμφωνούμε με τον κ. Χατζηδάκη, ότι πρόκειται για μια νέα διαδικασία που θέλει χρόνο για να αποδώσει καρπούς. Όμως ο ίδιος και το επιτελείο του, εδώ και μήνες, διατυμπάνιζαν σε όλους τους τόνους, ότι με τους δικηγόρους και τους λογιστές, θα λυθεί το πρόβλημα της απονομής των συντάξεων. Τώρα, φαίνεται ότι έβαλαν πολύ ψηλά τον πήχη. Για άλλη μια φορά πέρασαν από κάτω…

ΥΓ: Για τους δύσπιστους: Το timecode κατά την τηλεοπτική ορολογία, της δήλωσης του πρωθυπουργού είναι το 59:32. Σημασία στην λεπτομέρεια.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή