Mποϊκοτάζ 24 ωρών στο Facebook και το Instagram αποφάσισαν να κάνουν ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, η Κιμ Καρντάσιαν και πολλές άλλες διασημότητες ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τη διάδοση «μίσους, προπαγάνδας και παραπληροφόρησης».
«Η παραπληροφόρηση που κοινοποιείται στα social media έχει σοβαρές επιπτώσεις στις εκλογές μας και την προάσπιση της δημοκρατίας», είπε η Κιμ Καρντάσιαν ανακοινώνοντας τη συμμετοχή της στην καμπάνια #StopHateforProfit ακιτιβιστών προάσπισης των πολιτικών δικαιωμάτων, που κατηγορούν το Facebook και το Instagram ότι δεν κάνουν αρκετά για να σταματήσουν τη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση.
Οι διασημότητες, μεταξύ των οποίων οι ηθοποιοί Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Τζένιφερ Λόρενς, Σάσα Μπάρον Κοέν και Κέιτι Πέρι, θα «παγώσουν» τους λογαριασμούς τους για ένα 24ωρο σήμερα Τετάρτη.
O ηθοποιός Άστον Κούτσερ με εκατομμύρια followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είπε ότι «τα εργαλεία αυτά δεν δημιουργήθηκαν για την εξάπλωση μίσους και βίας».
Η καμπάνια #StopHateforProfit ξεκίνησε τον Ιούνιο και μετέχουν σ’ αυτήν χιλιάδες επιχειρήσεις και μεγάλες οργανώσεις προάσπισης των πολιτικών δικαιωμάτων. Εστιάζει κυρίως στο Facebook, στο οποίο ανήκουν το Instagram και το WhatsApp και το οποίο έβαλε πέρυσι στα ταμεία του σχεδόν 70 δισεκατομμύρια δολάρια από διαφημιστικά έσοδα.
«Πλησιάζουμε ταχύτητα σε μία από τις κρισιμότερες εκλογικές αναμετρήσεις στην αμερικανική ιστορία. Οι ανεξέλεγκτες και ασαφείς “αλλαγές” του Facebook εμφανίζουν επικίνδυνες ελλείψεις αναφορικά μ’ αυτό είναι αναγκαίο για την προστασία της δημοκρατίας μας», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εκστρατεία.
Τον περασμένο Ιούνιο, πέρα από το «μπλόκο» στις έμμεσες πολιτικές διαφημίσεις, το Facebook είπε ότι θα χαρακτηρίσει ως δυνητικά επιβλαβείς ή παραπλανητικές τις αναρτήσεις που είναι αμφιλεγόμενες για την αλήθεια του περιεχομένου τους. Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ είπε επίσης ότι θα απαγορεύσει διαφημίσεις που υπονοούν «ότι άτομα συγκεκριμένης φυλής, εθνικότητας, καταγωγής, θρησκείας, κοινωνικής τάξης, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου ή υπό καθεστώς μετανάστευσης» αποτελούν απειλή για άλλους.
Όμως η καμπάνια #StopHateforProfit ζήτησε να γίνουν κι άλλα, πιο συγκεκριμένα και αποφασιστικά βήματα και κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, με συνέπεια πάνω από 90 εταιρείες να σταματήσουν να διαφημίζονται στο Facebook κι οι μετοχές του να κατακρημνιστούν, με τον ίδιο το Ζούκερμπεργκ να χάνει 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια.